Kui sinu reklaam on vaid tasuta reklaam internetis ehk peamiselt sisuturunduse erinevad viisid koos otsimootori turundusega või infoportaalid, siis tegelikult jätad sa sellega kasutamata palju häid võimalusi.

Tasuline reklaam internetis on üks viis, kuidas teha väga kiiresti müüki või kasvatada potentsiaalsete klientide arvu. Olgu see siis mailinglisti või fännibaasi suurendamine.

Tasuta ja tasuline reklaam käivad nii online kui offline turunduses alati käsikäes ja koos on tulemused veelgi paremad.

Reklaam internetis on kui targalt võetud pangalaen

Väga rumal oleks võtta pangalt laenu selle jaoks, et see siis mõttetult maha laristada ja saata see raha nelja tuule poole lihtsalt lendu. Samuti võid sa internetireklaamile panustatud raha asjatundmatusest ka kergelt nn ära põletada, ilma et oleksid käega katsutavaid tulemusi tunda saanud.

Väga paljud kiruvad, et märksõna põhine reklaam Google Adwords on vaid raha põletamise auk. Loomulikult jääd sa oma rahast ilma, kui sa ei tunne mängureegleid.

Seega ainult tasuta reklaam internetis pole ainus viis, vaid tuleb kasutada ka tasulist reklaami. Oluline sinu jaoks on teha seda läbimõeldult ja kalkuleeritult.

Kui sa tahad kiireid tulemusi kasvõi kampaania raames, kus kasutad makstud reklaami, siis kas tee omale selgeks põhiterminid ja mängureeglid või telli teenusena mõnelt firmalt.

Makstud reklaam internetis. Mis võimalused mul on?

Võimalusi on küllaga, kuid enne igat kanali valikut oled kohustatud kindlaks tegema kas ja milline osa sinu sihtgrupist seal liigub. Mida täpsemalt valitud kanal, seda parem, sest vastasel korral pole sul midagi teha nendega, kes küll tulevad lehele, kuid ei tee sinu poolt soovitud tegevust.

Kanali valikul püüa väga täpselt välja selgitada seal liikuva rahva demograafilised andmed ja nende tegelikud probleemid ja vajadused. Mida rohkem need ühtivad sinu klienditüübiga, seda parem. Siin pean rohkem silmas erinevaid niši veebilehti ja portaale.

Kindlasti ei tasu sul panna oma bännerit Postimehe või Päevalehe või mõne muu suure portaali avalehele. Mis mõte on näidata suurele massile oma nähtamatut reklaami ja kulutada mõttetult raha. Seda enam, et enamus lugejatest on bänneri pimedad. Parem juba kirjuta mõni asjalik artikkel, sest seda nähakse rohkem.

Iga tasuline reklaam internetis nõuab sinult eelnevalt ROI (return on investment) välja arvutamist. Seda sa lihtsalt pead tegema, kui sa ei vihka oma raha.

See eeldab, et sa kas juba tead, kui suure külastuste arvu pealt oma veebilehel tuleb sulle keskmiselt kliente või raha või siis sead võimalikult reaalse hüpoteesi.

Oma investeeringu tasuvuse välja arvutamine annab sulle pildi, kui palju sa raha sisse pead panema, et saavutada sinu jaoks piisav tasuvuspunkt. ROI ehk investeeringu tasuvus = (tulu – investeering). Sinu veebireklaam peab sulle kuidagi kasu tooma.

Järgmistes postitustes tuleb juttu erinevatest tasuliste reklaami võimalustest ning kuidas planeerida internetis kampaaniat. Seda ikka eesmärgil, et sinu e-turundus saaks parema hoo sisse.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.