Kas sotsiaalne meedia on sinu arvates mõeldud suurtele massidele või on see midagi, mis puudutab inimesi ja on enamat kui nänni jagamine?
Kuidas sotsiaalne meedia annab võimaluse PR tegevusele ja tõstab suhtearenduse uuele tasemele?

Sotsiaalmeedia turundus ja strateegia loomine

Sotsiaalne meedia on täna ettevõtetele suureks kingituseks, sest läbi selle kasvavad otseselt müüginumbrid, areneb PR tegevus ja suhtearendus. Sotsiaalmeedia turunduse kolm peamist etappi on:

1. Eeltöö – strateegia loomine, ideede kogumine, planeerimine
2. Avakampaania käivitamine – oma fännibaasi või liikmeskonna kasvatamine
3. Edasine tegevus – fännide / liikmete muutmine klientideks läbi suhtluse

Kui ettevõte seab sammud sotsiaalse meedia poole ja on otsustanud seda kasutama hakata, näiteks Facebooki, peaks ta eelnevalt paberile panema järgmised punktid.

Analüüsi, kas sinu äritegevuse juures saab sotsiaalne meedia olla kuidagi kasuks

Kui sinu sihtgruppi kuuluvad üle 60 aastased mehed ja naised või oled matuse büroo, siis kas sotsiaalne meedia on sulle parim võimalus või peaksid keskenduma kodulehele.

Otsusta, millist sotsiaalmeedia kanalit kasutada – on see Facebook, Orkut, YouTube või mis. Vali välja nendest paljudest üks kuni kaks kanalit ja keskendu nendele, sest sul ei jätku lihtsalt ressursse rohkematega tegelemiseks.

Sõnasta sotsiaalmeedia turunduse eesmärk

Mis on üks või kaks peamist mõõdetavat eesmärki, mida sa mingi aja möödudes püüad saavutada? See võib olla uute klientide arv läbi sotsiaalse meedia kanali või siis näiteks PR ehk mainekujundus või käibe kasvatamine. Mõtle, mida sa konkreetselt sellelt kanalist tahad saada.

Kellele sa valitud kanalis keskendud

Kes on sinu peamine sihtgrupp ja teised sihtgrupid? Kõigile oma toote või teenuse pakkumine on ette määratud läbikukkumisele.

Kuidas sa seda sotsiaalmeedia kanalit kasutad

Kas sa tahad seal müüki teha või sa pakud klienditeenindust või aitad oma sõpru nende probleemide lahendamisel või on see puhtalt turundusele või avalikele suhetele keskendunud? Milliseid vigu vältida ja mis reeglid tuleb selgeks teha, et sotsiaalmeedia turundus ei muutuks põrguks?

Pane paika konkreetsed mõõdikud

Lähtuvalt oma eesmärgist kirjuta välja millised mõõdikud on sinu jaoks olulised ning kuidas ja mis ajaks sa neid saavutad. Mis peab olema tulemus? Kui sa seda ei tee, siis raiskad lihtsalt oma aega ja raha ega oska seada järgmisi samme õiges suunas.

Millist sisu sa oma sihtgrupile pakud

Millist tüüpi sisu pakud? Parim sisu on mitmekesine, kaasahaarav, hariv, kasulik, praktiline ja väärtuslik. Sa pead seda sisu ise juhtima. Millal sa midagi avaldad ja kui tihti avaldad. Kinopiletite või telefoni jagamine ei ole sotsiaalses meedias strateegia, millega tõelisi sõpru koguda. Kuidas sa kogud ja kasvatad oma sõprus ja suhtlusringi?

Kui palju sul on eelarvelisi vahendeid

Kalkuleeri kas teed kõik ise või on mõistlik teenus sisse osta tervenisti või osaliselt. Kas kampaanialehed ja fännileht on mõistlik ise teha või tellida proffidelt? Millised on haldamiskulud, auhinnafond või muud tööjõukulud?

Milliseid kampaaniaid ja kuna korraldad?

Kas need on hooajalised kampaaniad, jätkukampaaniad? Kas tuleb kõigile teha eraldi kampaanialehed? Kui palju auhinnad lähevad maksma? Millised on osalemise reeglid? Need ja mitmed teised teemad on vaja põhjalikult läbi mõelda.

Kuidas oma sihtgruppi aktiveerid ja hoiad aktiivsena?

Milliseid küsimusi küsid, tagasiside, superpakkumised, kui kiiresti vastad, kas lased midagi testida või lihtsalt teed kellegi mõne heateo.

Mida aktiivsem algataja oled ja mida erilisemat suudad oma tõelistele liikmetele välja mõelda, seda rohkem tähelepanu saad ja seda enam sinust ka teised kuulevad.

Kui palju ajalist ressurssi sotsiaalne meedia sinult võtab?

Kui sa arvad, et sotsiaalmeedia turundus on tasuta, siis see on müüt. See on pikk maraton, millel on süsteemse tegutsemise korral ka head tulemused. Sajameetri jooks unusta parem kohe ära.

Milline on koolitusvajadus?

Mille kohta vajad ise ja sinu meeskond koolitust, et käia ajaga kaasas ja teha paremaid otsuseid? Peagi on tulemas sotsiaalmeedia koolitus, kus teemaks on valmistumine turunduseks Facebookis.

Tõsine sotsiaalmeedia turundus vajab põhjalikku eeltööd ja kui sotsiaalne meedia ei ole sinu masside kogumise tööriist, vaid keskendub inimestele loodavale väärtusele, siis sinu PR ja suhtearendus on õigel teel.