Käisin hiljuti tema Instagrami koolitusel, mille kohta oli tutvustuses öeldud, et see on praktiline koolitus. Kas see ikka oli praktiline ja mida ma sealt üldse õppisin?

Instagrami kursus

Olesija Saue koolitamas Instagramis turundamise huvilisi. Foto: Merlis Jusupov

Kaks teemat, mida antud Instagrami koolitus ei sisaldanud

Võib-olla alustan liiga järsult, kuid koolitaja võib seda postitust võtta kui minu tagasisidet oma koolitusele.

1. Kordagi ei räägitud Instagrami turunduse tunnelist

Nimetame seda kas müügi- või turundustunneliks või turunduslehtriks, kuid ükskõik mis kanalis me tegutseme, peab meil see olema paika pandud.

Olesija tõi meile küll näiteid, et millised on levinud eesmärgid Instagramis turundamisel, kuid kuidas pildi vaatajast ja meie jälgijast saab reaalne klient ja mis teekonna peaks ta enne läbima, sellest polnud juttu.

2. Oleksin oodanud paar sõna ka mõõdikutest

Mis on need mõõdikud, mida võiks eesmärkide poole püüdlemisel jälgida ja kuidas ja kust neid peaks vaatama?

Aga miks ma just selle Instagrami koolituse valisin?

Tean, et Instagram on koht, kus saab edukalt turundada, kuigi alguses olin teenuse turundamise suhtes skeptiline.

Valisin Olesja koolituse eelkõige tema põhjalikkuse ja kirgliku suhtumise pärast turundusse, mida eeltööna tema kohta teada sain.

Enne Instagrami turunduskoolitust tegin kodutööd ja …

Esiteks

Sain teada, et ta on viinud läbi vestlus/küsitlus vormis intervjuusid Eesti nimekamate influenceritega ja firmadega, mis on Instagramis olnud edukad.

See on täpselt see, mida ma olen teinud oma klientidega veebi teemadel ja mida soovitan alati teha ka oma koolitusel osalejatel oma sihtgrupiga.

See fakt näitab, et Olesija tahab süvitsi mõista, mis Instagramis töötab ja mis mitte ja milline on edukate Instagramis turundajate mõttemaailm.

Nii lähenevad oma sihtgrupile väga vähesed. See leid andis mulle lootust heale koolitusele.

Teiseks

Kirjutasin üles enda küsimused, millele ma lootsin saada vastuseid. Minu küsimused enne koolitusele minekut olid:

1. Kuidas selgitada enda konto jaoks välja parimad hashtagid, mis tooks kõige rohkem nähtavust?

2. Kas soovitate kasutada Follow ja Nofollow taktikat?

3. Nimetage mõni sotsmeedia haldusplatvorm, kust saab ajatada postitusi 30 päevaks nii Instas, FB-s, Pinterestis ja Twitteris ning kus saab luua hashtagide gruppe ja seda kõike saaks teha ka läbi arvuti.

Nendest vastustest räägin postituse lõpus.

Olesija esimesed laused koolitusel:

„Selleks, et sellest Instagrami koolitusest oleks teil ka päriselt kasu, peate hakkama kohe saadud teadmisi praktiliselt rakendama. Sellest koolitusest jääb teile täna väheseks ja isegi 2 päevast ei piisaks, et kõikidest võimalustest ja detailidest täpsemalt rääkida“. Ja tõsi ta on – ühtegi turundusplatvormi ei saa päevaga selgeks.

Väljavõtted minu vihikust, mille kohta tegin koolitusel märkusi

Alustan märkmetega koolituse algusest ja ehk saad sinagi mõne hea mõtte, millest võiks kasu olla.

Instagram ei ole koht müümiseks

Pigem on see suhete loomiseks oma sihtgrupiga ja firma brändingu tegemise koht. Müüa saab ka, kuid mitte otse.

Töötab inimeste vaheline suhtlus

Lihtsalt postitamisest ei ole mingit kasu. Tuleb luua suhteid ja olla ise aktiivne, sest Instagrami algoritm aitab sinu postitusi levitada, kui oled ise varasemalt aktiivust üles näidanud. See ei ole nö ühepoolse suhtluse kanal.

Mida tehakse Instagramis?

60% inimestest otsivad sealt inspiratsiooni ning 40% jagavad oma elu hetki. Inimesed, kes midagi jagavad, näitavad oma eluhetki ilustades ning elavad välja oma unistusi või soovunelmaid.

Miks Instagram töötab?

Lihtne vastus on, et:

  • inimese aju töötleb pilti 60 000 korda kiiremini kui teksti;
  • 93% protsenti inimkommunikatsioonist on visuaalne;
  • 90% infost, mida aju saab, on visuaalne.

Ja inimesed mäletavad:

  • 80% sellest, mida nad näevad;
  • 40% sellest, mida nad loevad;
  • 10% sellest, mida nad kuulevad.

Instagramis on seotus ehk tegevuste tegemiste arv 10 korda suurem kui Facebookis ning ca 50% kasutajatest jälgib mõnda lemmikbrändi või firmat.

Facebook on justkui üks lärmakas baar, kus kõik karjuvad üksteisest üle, et saada tähelepanu.

Samas Instagram on nagu fotosessioon või koht, kus inimlikult saame unistada.

Sul peab olema 1-3 enda unikaalset hashtagi

Hashtagid on märksõnad, millega Instagram kategoriseerib sisu. Hashtagide kasutamine aitab kasvatada postituse levikut ja jälgijate arvu.

Sinu brändi hashtag peaks olema lisatud iga sinu postituse juurde ja kindlasti peaks see olema ka konto tutvustuses.

Peamine põhjus on see, et nii hakkad sa inimestele meelde jääma ning sa saad vaadata, kui palju on teised hakanud sinu hashtage kasutama.

NB! Üldiselt inimesed ei otsi palju hashtage, vaid pigem jälgivad teisi ja oma feedi.

Lisa hashtagid postituse juurde, mitte kommentaaridesse

Peamine põhjus on see, et kommentaaride juures sa neid enam muuta ei saa.

Mina isiklikult lisan hashtagid samuti postituse lõppu, kuid ma tekitan teksti ja hashtagide vahele sellise tühja ruumi, et neid hashtage kohe näha ei oleks. Nii on kasutajal lihtsalt silmale ilusam vaadata.

Kasuta kindlasti asukohapõhist tagimist

Põhjus – see aitab palju kaasa postituse levikule. Noored otsivad Instagramis kohti, näiteks restorane või muid põnevaid kohti.

Asukoht kirjuta nii nagu seda inimesed otsivad näiteks „Raekojaplats Tartu“

Instagram (IG) Storie (lugu) võiks olla kord päevas

IG kasutajad vaatavad meelsasti lugusid, sest need on lühikesed ja need asuvad rakenduses kohe üleval silmade ees.

Kasutajale näidatakse rohkem nende kasutajate lugusid, kelle vastu on ta huvi varasemalt üles näidanud.

Storie saab veel Instagrami poolt esile toodud punase ringiga ümber sinu brändi logo, nii et see saab igati tähelepanu.

Kasuta Stories Polle ehk esita küsimus

Inimesed ei viitsi eriti midagi kirjutada, kuid nad meelsasti vajutavad lihtsalt ette antud vastuse variandile.

See tegevus aitab kaasa kaasatuse (engagment) protsendi kasvatamisele.

Millist sisu tuleks Instagramis toota?

  • Ära müü toodet, vaid elustiili ja emotsiooni, kus see toode on loomulikult kasutuses.
  • Näita inimesi, kes kasutavad sinu toodet või teenust.
  • Näita ja kommunikeeri sihtgrupi muresid, probleeme või situatsioone nende elust.
  • Näita oma inimesi või ennast.
  • Näita, mis toimub lava taga.
  • Suhtle oma sihtgrupiga ehk mine jälgijate kontole ja kommenteeri ja laigi nende postitusi.

Sotsiaalmeedia peab olema ilus pakend

Pean tunnistama, et meil puudub ühtne stiil, kuid me töötame veel selle kallal.

Kui keegi tuleb sinu konto feedi vaatama, siis peab see olema silmale ilus vaadata ning külastaja peab kohe aru saama, mida siin müüakse või pakutakse.

Sisu peab kujundama ja planeerima

  • Kasuta feedis max 3-5 teemat (3 on parem, sest külastaja saab kiiremini aru, mis teemad on).
  • Loo feedis visuaalne kord.

Mõtle, mis pildimaterjali on sul kasutada ja lähtuvalt sellest saad hakata looma feedi stiili.

Millest tuleb sinu suhtlemise stiil?

See, mis toonis ja kuidas sa räägid oma sihtgrupiga, tuleneb sellest, mis kuvandit sa soovid oma brändist luua.

Näiteks, kui sinu toode on noortele naistele ja sa tahad endast jätta lahedat ning noortepärast muljet, siis tuleb sul oma suhtluses rääkida samamoodi nagu need noored räägivad.

Igas kanalis peaks olema erinev sisu

Inimestel peaks olema selge põhjus, miks ta peaks jälgima sind näiteks Facebookis ja miks Instagramis.

Teine põhjus on see, et eri kanalites võib sul olla erinev sihtgrupp. Näiteks nii meie kui ka paljude teiste firmade puhul on Facebookis vanem sihtgrupp kui näiteks Instagramis.

Kolmas põhjus on see, millest varasemalt mainisin, eri kanalites võib visuaalne formaat olla erinev. Näiteks Instagramis piltide peal teksti kasutamine eriti ei tööta. Samas Facebookis saab seda rohkem lubada.

OK, need olid märkmed minu vihikust, kuid millised vastused sain ma oma küsimustele.

Millised olid Instagrami koolitaja vastused minu küsimustele

Mõned küsimused esitasin ja mõnedele sain ise vastuse

1. Kuidas selgitada enda konto jaoks välja parimad hashtagid, mis tooks kõige rohkem nähtavast?

Katseta, kuid kindlasti ei peaks kasutama pidevalt ühtesid ja samasid hashtage ja ainult populaarsete hashtagide kasutamine ei aita postituse levikule kaasa.

2. Kas soovitate kasutada Follow ja Nofollow taktikat?

Küsisin seda, sest minu arvates ei peaks seda taktikat kasutama, kuna sinu jälgijad võiks siiski olla rohkem need, kes tõeliselt on sinu brändist või tootest või teenusest huvitatud.

Koolitaja vastas, et teatud toodete või teenuste puhul võiks Follow / Nofollow taktika töötada. Kahjuks ühtegi näidet selle kohta ei toodud ja mind see vastus ei veennud.

3. Nimetage mõni sotsmeedia haldusplatvorm, kust saab ajatada postitusi 30 päevaks nii Instas, FB-s, Pinterestis ja Twitteris ning kus saab luua hashtagide gruppe ja seda kõike saaks teha ka läbi arvuti.

Selge vastus oli: soovitan postituste ajatamiseks kasutada Later platvormi. Neid on palju veel teisigi.

Muide, pilditöötluseks ja postituste kujundamiseks on suurepärane platvorm Canva, mis on ka tasuta versioonis nii hea, et kõigil polegi vajadust tasulist võtta.

Canvas saab samuti oma postitusi ajatada, aga kahjuks Instagrami seal sees ei ole. On Facebook, Pinterest ja Twitter.

Mida veel positiivset …

Näiteid oli väga palju eristuvatest kontodest ja usun, et nii mõnigi leidis sealt inspiratsiooni.

Instagrami koolitaja lubas, et teeb iga osaleja konto kohta väikese analüüsi ning annab koolitusel kõigile ka tagasisidet ning soovitusi.

Olen aus ja tunnistan, et kuna koolitusel osales ca 30 erinevat inimest, siis tähendas see tegelikkuses seda, et iga konto kohta jõudis ta parimal juhul öelda kuni 2 lauset.

Samas see tagasiside saadeti koos slaididega igale osalejale ning sa said näha, milline oli Olesija tagasiside ka teistele Instagrami kontodele. Muide, paljudel olid sarnased probleemid.

Kokkuvõtteks Olesija Instagrami koolituse kohta

See oli esimene Instagrami koolitus Live esitluses, kus olen osalenud ja see oli minu arvates täis häid nõuandeid.

Kas see oli praktiline?

Sõna otses tähenduses ei, sest sellise osalejate arvu ja oskustasemega osalejate juures väga keeruline teha. Kuigi lõpus jäi ca 20 minutit aega grupitööks, siis oli see pigem üks jutustamise ja muljete vahetamise voor.

Koolitusel sain kinnitust, et meie enda Instagrami konto visuaalne sõnum ei ole selge ja ühtlane ja sellega tuleb veel tööd teha.

Aitäh Olesija selle sisuka päeva eest! 🙂

Uuri, mida mina teen oma Instagrami koolitusel teisiti

Instagrami turundus koolitus

Instagrami koolitus sisaldab ka 3 kuud koolitusjärgset abi

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda