Oled sa tähele pannud, et traditsioonilised turundusmeetodid ei ole enam nii efektiivsed, kui mõned aastad tagasi? See on selle pärast, et kliendi ostuharjumused on muutunud koos digimaailma arenguga. Seega on vaja muuta ka meetodeid, kuidas me turundame oma tooteid ja teenuseid. Selles postituses tutvustan sulle uut turunduse terviklahendust, milleks on inbound marketing.

inbound marketing vs outbound marketing

Mis vahe on traditsioonilisel ja inbound turundusel?

Traditsiooniline turundus on turundajakeskne. Ettevõtted keskenduvad peamiselt sellele, kuidas saada kliente juurde ning turundusmeetmed on üldjuhul meid segavad.

Näiteks erinevad reklaamid, mis takistavad meil jätkata oma tegevust või siis müügikõned, kus jälgitakse etteantud stsenaariumit.

Inbound turundus on aga kliendikeskne. Inbound marketing on revolutsiooniline turundusmeetod seetõttu, et ta keskendub sellele, kuidas kliendid ise tuleksid ettevõtte juurde.

Inbound marketing seob omavahel SEO, veebilehe sisutekstid, blogi, sotsiaalmeediaturunduse, CTA, maandumislehed, tänan-lehed, e-posti turunduse, smarketingi (turundus- ja müügiosakond, mis töötab ühise eesmärgi nimel) ning kliendirahulolu üheks tervikuks.

Millest inbound marketing koosneb?

Nagu eelnevalt mainisin, siis inbound marketing seob omavahel mitmed erinevad internetiturunduse elemendid üheks tervikuks.

Inbound marketing koosneb neljast etapist: meelita (attract), kogu kontakte (convert), müü (close) ning usaldusliku suhte loomine (delight).

inbound marketingi meetod

Attract ehk meelita võõras oma kodulehele

Kõigepealt pead sa meelitama võõrad oma veebilehele. Kui nad on sinu kodulehel, siis on nad sinu jaoks juba külastajad.

Selleks, et saada õigeid inimesi oma veebilehele, pead sa tundma oma sihtgruppi ning koostama oma persoona profiili. Persoona profiili koostamiseks on vajalik teha väga põhjalik eeltöö.

Kindlasti ära koosta persoona profiili eelduste põhjal, sest kui sinu eeldus on vale, siis on seda ka persoona profiil. Sellisel juhul sinu veebileht ei meelita õigeid inimesi, kellest saaksid sinu kliendid ja püsikliendid.

Kui sa tead, kellele sa sisu lood, siis oluline on see optimeerida õigetele märksõnadele ehk tuleb tegeleda SEO-ga. Lisaks tuleb järjepidevalt toota kvaliteetset sisu, mis sinu sihtgruppi huvitaks ning seda jagada sotsiaalmeedias. Iga uus blogipostitus on unikaalne sisuleht otsingumootorite jaoks, seega suurendad sa oma nähtavust veebis.

Kõige olulisemad tööriistad selles etapis on kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, blogi pidamine ning sotsiaalmeedia kasutamine.

Convert ehk saa kontaktandmed veebilehe külastajalt

Teiseks sammuks on veebilehe külastajate kontaktandmete kogumine. Olgu selleks kasvõi ainult e-posti aadress.

Selleks, et saada külastajalt vabatahtlikult kätte tema kontaktandmed, peame talle pakkuma mingit väärtust. Pakutavaks väärtuseks võib olla mingi checklist, e-raamat või nõuannete kogumik. Oluline on, et su külastaja oleks sellest huvitatud ning ta saaks sellest mingit kasu.

Selle etapi olulisemad tööriistad on CTA (call-to-action) nupud, maandumislehed ning tänan-lehed.

CTA viib külastaja maandumislehele, mille eesmärgiks on muuta külastajad potentsiaalseteks klientideks ehk kontaktandmete kogumine.

Maandumisleht peaks olema alati seotud tänan-lehega. Miks? Tänan-leht võimaldab sul pakkuda konkreetset sisu või väärtust, millest kontaktandmeid andnud külastaja võiks olla veel huvitatud. Sellega sa julgustad teda uurima rohkem oma teenuseid või tooteid.

Close ehk muuda oma külastaja kliendiks

Selles etapis on olulised e-posti turundus, müügi- ja turundusosakonna koostöö ehk smarketing ning müügiprotsessi muutmine kliendikeskseks.

E-posti turundus võimaldab sul väga personaalset lähenemist ning täpset sihtgrupi sihtimist. E-posti teel on sul võimalus muuta oma kontakti andnud külastajad (leads) klientideks ning lisaks võimaldab e-posti turundus arendada usalduslikku suhet.

Kui sul on olemas eraldi turundus- ja müügimeeskond, siis kindlasti peaksid nad ühise eesmärgi nimel, milleks on kasumi teenimine, koostööd tegema.

Kuna ostukäitumised on muutunud, siis peab ka müügimeeskond olema valmis uuteks müügivõteteks. Soovitav on enne kontakti loomist uurida, kellega kontakteerutakse ning kindlasti ei tohiks pöörduda tulevase kliendi poole valmisstsenaariumi alusel.

Kontakteerumisel on oluline luua side, rääkida arusaadavas keeles ning terminoloogias ning olla abivalmis.

Delight ehk muuda oma kliendid enda fännideks

Selles etapis saab sinu kliendist sinu püsiklient ja fänn. Ta räägib, kui hea on sinu toode või teenus, ta teeb sulle tasuta reklaami.

Selleks, et see aga nii läheks, on sul vaja luua oma kliendiga usalduslik suhe. Usaldusliku suhte loomine algab juba sellest momendist, kui ta saab sinust teada.

Igast veebilehe külastajast võib saada sinu rahulolev ja lojaalne klient ning seetõttu on oluline kohe algusest peale keskenduda usaldusliku suhte loomisele.

Olemasolevat klienti on palju odavam hoida, kui tegeleda pidevalt uute klientide leidmisega. Lisaks sinu rahulolevad ja lojaalsed kliendid on need, kes omakorda kutsuvad võõraid tutvuma sinu veebilehe, toodete ja teenustega.

Selles etapis on oluline osa ka sinu meeskonnal, sest kui sinu töötajad ei armasta sinu ettevõtet, siis kuidas saaksid seda kliendid teha? Sinu meeskond on ju see, kes suhtleb klientidega.

Kõigi etappide juures on väga oluline osa analüüsil ja testimisel. Sa peaksid analüüsima kõike, mida sa teed ning õppima sellest. Turundamise juures pead sa teadma, mis töötab ja mis mitte, milline sisu kõnetas sinu sihtgruppi kõige enam, milline CTA nupp töötab paremini jne.

Kui sul on huvi teada, mida kõike inbound marketing endas sisaldab, siis soovitan registreeruda HubSpot Academy tasuta kursusele. Kursusel on olemas videod, slaidi ja tekstimaterjal, millest mina õppisin väga palju.

Peale materjalide läbitöötamist on sul võimalik sooritada test, et kontrollida oma teadmisi ning eduka läbimise puhul väljastatakse sulle HubSpot Akadeemia tunnistus.

Hali_sertifikaat

Inbound marketing’i kasutamine nõuab uutmoodi lähenemist turundusele ning esialgu on seda infot väga palju, sest tähelepanu tuleb pöörata väga paljudele asjadele.

Tule uuri internetiturunduse koolituse täispaketti ning me aitame sul alustada sinu teekonda inbound marketing’i suunal.

Koolituse tulemusena oskad koostada omale sisuturunduse plaani, kuidas turundada läbi e-posti ning kuidas optimeerida oma veebilehte otsimootoritele ja analüüsida veebilehe liiklust.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.