Uurisin ühel päeval, nii-öelda sportlikust huvist, et milline SEO firma jääb mulle google.ee otsingutulemustes silma. Tõmbasin kliendi püksid jalga ja tahtsin teada, millised on SEO teenuse hinnad Eestis.

SEO firma hinnad

Millised SEO firmad mulle siis silma jäid ja miks?

Kasutasin (aeg: 13.05.2016) Chrome’i inkognito režiimi ning sisestasin märksõnaks SEO ning lisaks veel 3 fraasi (SEO firma, SEO teenus ja SEO hind) nii ainsuses kui mitmuses.

Pean ütlema, et neid Eesti firmasid, kelle menüüs on ka SEO teenus, on enam kui 30, kuid mulle jäi silma valitud märksõnadega ainult 4 ettevõtet. Miks just nemad?

1. SEO Partner

www.seopartner.ee  – tuleb orgaanilistes tulemustes enamuste nimetatud märksõnadega kõrgel kohal (positsioonid 1-3) välja.

Siit sulle ka õppetund nr 1: kui SEO teenusepakkuja ei tule ise tema oluliste valdkonna märksõnade või fraasidega Googles esile, siis kuidas ta suudab sinu kodulehe tulemusi parandada. Kindlasti kontrolli, kuidas tuleb teenust pakkuv ettevõte ise Googles välja.

Kui lähed SEO Partneri kodulehele, siis saad aru, et nad on spetsialiseerunud ainult SEO-le. Ma pean siin silmas nii kodulehe sisest kui välist optimeerimist. Mulle on jäänud mulje, et nad on ka ainuke spetsialiseerunud SEO firma Eestis.

2. WSI Online

www.wsionline.ee – ei tule nii kõrgetel kohtadel esile, kui SEO Partner, aga siiski Google esilehel ehk esimese 10 tulemuse seas. SEO teenus on vaid üks nende teistest teenustest.

WSI suureks plussiks on see, et nad jõuavad ka harida oma kliente läbi järjepideva sisuturunduse. Nad teevad tänuväärset tööd selgitamaks lugejale, et SEO ei ole vaid lehe sisene ja lehe väline optimeerimine, vaid see on süsteem/masinavärk, mis koosneb paljudest lülidest.

Siit sulle ka õppetund nr 2: kui SEO teenusepakkuja kirjutab ja harib oma kliente regulaarselt, siis see annab põhjust arvata, et nad teavad, millest räägivad ja et nad tegelevad sellega pidevalt.

3. Optimeeri OÜ

www.optimeeri.ee – Tuleb mitmete teemakohaste märksõnadega hästi esile ja kui satud kodulehele, siis näidatakse suurelt, mis firmad on kasutanud nende SEO analüüsi.

Siit sulle ka õppetund nr 3: kui SEO firma julgeb näidata oma lehel tema teenust tarbinud firmade logosid, siis  võib arvata, et mingi usaldus on siiski antud SEO teenusepakkujal turul välja teenitud. Küsi siis neilt julgelt, mis meetoditega nad aitavad kliente.

Mis puudutab järjepidevat SEO alase sisu tootmist ja kliendi harimist, siis antud artikli kirjutamise hetkel (13.05.2016) oli näha, et firma viimane postitus on ilmunud eelmisel aastal (15.09.2015). Külastajal võib antud olukorras tekkida küsimus, et mis on juhtunud?

FCR Media

www.fcrmedia.ee – see firma tuleb oluliste märksõnadega esimese kümne seas välja, kuid minule on jäänud nad silma ka aktiivse Google Adwordsi reklaamiga, mis on algusest kuni lõpuni hästi läbi mõeldud. SEO teenus ei ole muidugi nende ainus teenus.

Üks põhjus, miks nad teevad aktiivselt reklaami on see, et nad ei ole eeltoodud fraasidega tipus ja reklaamiga saab liikluse kaotust natukene kompenseerida. Teine põhjus on see, et kui tahad pildis olla, siis tuleb ka tasulist reklaami teha.

Tegu on meeskonnaga, kus SEO spetsialistid käivad ajaga kaasas.

Mitte ükski SEO firma ei räägi oma teenuse hinnast

Pean tõdema, et mitte ühelgi loetletud ettevõtete lehtedel ei ole teenuse hindasid välja toodud. Mõned teised SEO firmad on vaid märkinud SEO analüüsi hinna ja see on ka kõik.

Mina kui klient olen hindadest huvitatud, aga ma ei leia neid. Huvitav, miks ei ole SEO hinnad siis välja toodud? Kas tõesti on põhjus konkurentsis?

Millest koosneb SEO hind?

Peamine probleem seisneb ehk selles, et iga klient on erinev ja kaasaarvatud tema veebileht. See on ka põhjus, miks ei ole SEO hind igale kliendile kindlasti mitte ühesugune.

Kliendina tahaksin siiski planeerida oma eelarvet ja mind aitaks kasvõi põgus selgitus.

  1. Mis määrab SEO teenusepakkuja hinna?
  2. Mis töid peab SEO spetsialist hakkama tegema?
  3. Mis summadest hinnad algavad ja millega peaksin arvestama, kui minu eesmärk on näiteks veebiliikluse ning käibe kasvatamine?
  4. Kas ja kuidas SEO hind sõltub minu tegevusvaldkonnast?

Kirjutasin kõigile eelpool toodud neljale SEO teenust pakkuvale firmale ja küsisin nendelt need samad 4 küsimust.

Ja siit tulevad nüüd ka vastused.

Raido TamarSEO Partner, SEO ekspert Raido Tamar

1. Mis määrab SEO teenusepakkuja hinna?

Projekti maht, kliendipoolne panus tööde tegemisel (näiteks sisu loomine ja linkide ehitamine) ja tööde olemus. Meie töötunni hind on umbes 35-60 eur/h.

2. Mis töid peab SEO spetsialist hakkama tegema?

SEO spetsialisti tegevus sõltub kliendi eelarvest ja SEO hetkeolukorrast. Vastavalt kokkuleppele oleme kas koolitaja/konsultandid või teeme vajalikud SEO tööd ise. Meie praktikas on tavapärane, et aitame kliendil analüüsida lehekülje SEO olukorda (ehk SEO analüüsi teenus) ning teostada tehnilise osa parandused. Seejärel loome kliendile sisutööde juhendid sisu kirjutamiseks ja tegeleme ühiselt edasi linkide ehitamisega.

3. Mis summadest hinnad algavad ja millega peaksin arvestama, kui minu
eesmärk on näiteks veebiliikluse ning käibe kasvatamine?

Tutvume alati enne SEO tööd põhjalikult kliendi konkurentsi, hetkeolukorra ja eesmärkidega. Minimaalset projektide eelarvet ei ole välja kujunenud. Lähtume klientide valimisel valmisolekust võtta SEO-d osana turundustegevusest, mitte meile suunatud eraldiseisva tegevusena.

4. Kas ja kuidas SEO hind sõltub minu tegevusvaldkonnast?

Antud küsimusele puudub meie arvates üldine vastus. Suurema konkurentsiga valdkonnad on tihtipeale ka SEO osas ajamahukamad aga on piisavalt erandeid.

digiturunduse ekspertWSI Online, tegevjuht Kristjan-Paul Raude

1. Mis määrab SEO teenusepakkuja hinna?

Selle määrab kompetents, kogemused ja saavutatud tulemused. Hindamismeetodid on erinevad – kes pakub paketti, kes tunnihinda. Lõpuks vahet ei ole, kui on arusaadavad ja pikaajalised tulemused.

Tulemuspõhisesse hindamismudelisse ma ei usu, kuna sisuliselt saab seda lubada ainult Google ise (kuna teab täpselt, mis võtted töötavad täna ja mis tulevikus töötavad). Kui kliendina on küll tore mõelda, et maksan siis, kui tulemused tulevad, aga oleme saanud palju tagasisidet, et neid tulemusi on jäädudki ootama.

2. Mis töid peab SEO spetsialist hakkama tegema?

Teeme ühe asja kohe selgeks. SEO ei ole ühekordne tegevus. Sellist lubadust nagu “Me tegime teile nüüd SEO ära” ei tasu tõsiselt võtta. SEO on pidev töö ja see ei lõpe ka siis, kui on kätte võidetud #1 positsioon. Miks? Kuna keegi lükati siis positsioonile #2 ja talle kindlasti ei meeldi see. Võtame märksõna “restoran Tallinnas”, millel on google.ee-s 472 000 vastet, konkurents on väga tihe.

Laias laastus tuleb teha kolme sorti töid:

  1. Tehniline SEO
  2. On-Site SEO ja
  3. Off-Site SEO.

Kõik see peab olema kooskõlas sisuturundusega, mis on tänapäeva SEO üks lahutamatuid osi. Kindlasti soovitan vältida liiga ilusaid lubadusi ja kiirete tulemuste peale minemist. Pahatihti võib see märku anda black-hat (keelatud võtted) tegevustest, mis lõpptulemina võib kodulehe deindekseerida / filtri peale panna ehk Google enam ei tunnista
kodulehe olemasolu või langetab oluliselt selle positsioone.

3. Mis summadest hinnad algavad ja millega peaksin arvestama, kui minu
eesmärk on näiteks veebiliikluse ning käibe kasvatamine?

SEO tegevus kasvatab külastajate arvu kodulehel, eelkõige on see “traffic generation” valdkonda kuuluv teenus. Muidugi, mida kvaliteetsemad külastajad, seda rohkem ka käivet, kuid seda ei saa lubadusena võtta.

Summad on erinevad – võivad alata 200-300€ / kuus ja lõpetada tuhandete eurodega. Palju sõltub kliendi valdkonna konkurentsist ning ootustest. Ootused ja eelarved peavad ikka omavahel tasakaalus olema.

4. Kas ja kuidas SEO hind sõltub minu tegevusvaldkonnast?

Sõltub palju. Märksõnu, mille konkurents (otsingu vasteid ja konkurentide tase) on väiksem, on kergem saada TOP-i. Seega kulub sinna ka vähem tööd. Samas kui võtame näiteks fiantssektori, siis seal pole mõnesaja eurose kuu eelarvega midagi peale hakata. Konkurents on lihtsalt nii karm. Samas Google’i esileht saab üle 90% otsingu klikkidest, järgnevatele lehtedele jõuab ainult alla 10% otsijatest. Teisisõnu, kui sind pole esilehel, pole sind olemas.

Ruslan GoginOptimeeri OÜ, juhatuse liige Ruslan Gogin

1. Mis määrab SEO teenusepakkuja hinna?

Kõikides meie teenustes määrab hinna projekti tunnikulu. Oleme üks vähestest SEO teenusepakkujatest Eestis, kes suudab soliidselt ning läbipaistvalt vastata kolmele SEO küsimusele:

  1. Kuidas teostate tehnilist optimeerimist?
  2. Kes ja mis mahus kirjutab Teie veebilehe sisu?
  3. Kuidas tekitate tagasiviivaid linke

Juba üks vastamata jäänud küsimus viitab puudulikult optimeeritud SEO-le.

Pakette saab näha inglise- või soomekeelsel lehel: http://optimeeri.ee/en/ Eestikeelsel lehel võtsime hinnad maha, et suurendada päringute arvu. Kuna SEO optimeerimine sõltub väga veebilehest, selle sisust ja sügavusest, siis ei soovi me kliente numbritega ehmatada.

2. Mis töid peab SEO spetsialist hakkama tegema?

Kõiki tööd teostame vastavalt valitud paketile ja/või ajakulule. Paketi puudus seisneb selles, et tihtipeale on kliendil vaja rohkemat või vähemat kui see, mis paketis sees on.
Meie igakuise SEO projekti sisse kuulub:
a) Esmane tehniline analüüs
b) Veebilehe tehniline optimeerimine ja muude, SEO-ga mitteseotud tehniliste – ning turunduslike vigade parandus
c) Sisuplaani koostamine ning igakuine sisu tootmine
d) Tagasiviivate linkide loomine: ainult kvaliteetsed, läbipaistvad ning eesti sisesed

3. Mis summadest hinnad algavad ja millega peaksin arvestama, kui minu
eesmärk on näiteks veebiliikluse ning käibe kasvatamine?

Projektisummad vastavalt märksõnade arvule algavad 200 eur-st/kuu ning ulatavad 2000 eur/kuuni vastavalt veebilehe sisukuse ning mahule. Keskmiselt peaks partner arvestama 4-5 kuise perioodiga kuni veebileht jõuab otsingutes ette.

4. Kas ja kuidas SEO hind sõltub minu tegevusvaldkonnast?

SEO projekti hind sõltub kindlasti ka valdkonnast – kõige kallimad ning raskemad valdkonnad on finantsniššid. Et konkurentsist läbi saada on kindlasti tarvis suuremaid eelarveid ning rohkem aega. Juhtub, et ütleme projektidest ära, soovitades hoopis Adwordsi või Facebooki kampaaniaid, milles reklaamitõhusus oleks kõrgem.

Näiteks: klient soovis märksõnaga “hoius” esilehele jõuda. Esiviisikus on suuremad pangad, kes toodavad igapäevaselt sellises mahus sisu ning linke, et võitlus nendega oleks ressursside raiskamine. Soovitame kliendile FB ning Adwordsi kampaaniat, mille tõhusus on kordades suurem. Iga kord pole SEO kõige efektiivsem lahendus.

SEO teenusepakkujat valides soovitame küsida kolme küsimust, kui saate selgeid ning arusaadavaid vastuseid, võib pakkujaga rahulikult edasi minna: Kuidas teostate tehnilist optimeerimist? Kes kirjutab valmis
sisu? Kuidas tekitate tagasiviivaid linke?

FCR MediaFCR Media, SEO spetsialistide ühisvastus

1. Mis määrab SEO teenusepakkuja hinna?

Üldiselt sõltub SEO teenusepakkuja hind tööle kulunud ajast. Siinjuures tuleb teha selget vahet, mis töid teeb SEO spetsialist ning millal sekkub copywriter, disainer või programmeerija.

Küsimus on selles, et millises olukorras kliendi koduleht hetkel on.

  • Mis platvormile see on ehitatud? – näiteks kui leht on tehtud vähetuntud või mõnele unikaalsele sisuhaldustarkvarale, siis sageli on just nendega töötamine palju ajakulukam.
  • Kas kodulehe struktuur on kasutaja jaoks loogiline? – kuidas leiab külastaja lehelt info üles ja kas struktuuris on kasutatud olulisi võtmesõnu.
  • Milline on kodulehe sisu kvaliteet? – sageli puudub veebilehel külastajale vastuseid andev sisu.
  • Kas koduleht on tehniliselt korras ja on kasutajale kiire?

Kõik eeltoodud punktid vajavad kontrollimist ja põhjalikku analüüsi.

2. Mis töid peab SEO spetsialist hakkama tegema?

1) Kodulehe struktuuri ja sisu analüüs – SEO spetsialist kontrollib kuidas kõnetab iga sisuleht külastajat ning kas see sisu on pelgalt ruumitäide või sellel on ka mingit väärtust kasutaja jaoks.

Järgmisena analüüsib SEO spetsialist kodulehe kasutusmugavust, mis tähendab, et kas kodulehe struktuur ja sisu koostoimel mõistetakse külastaja soove ja ootusi ning kas teda suunatakse õiges kohas tegema soovitud tegevust.

2) Kodulehe tehnilise olukorra analüüs – kasutajate poole pealt on vast kõige tähtsam see, kas koduleht avaneb kiiresti ja kas koduleht on ka mobiilisõbralik ehk kohanduv nutiseadmetele.

Samuti on palju muid tehnilisi parameetreid, mida kasutaja ei näe, kuid otsingurobotid näevad. Need on vaja kõik üle kontrollida.

3) Kodulehe meta info analüüs – SEO spetsialist kontrollib millised on sisulehtede pealkirjad ja lühikirjeldused. Põhjus on selles, et viimased peavad hästi klappima konkreetse sisuga ja neid andmeid näidatakse ka otsingutulemustes.

3. Mis summadest hinnad algavad ja millega peaksin arvestama, kui minu
eesmärk on näiteks veebiliikluse ning käibe kasvatamine?

SEO teenuse hinnamudeleid on erinevaid, kuid toome esile kaks peamist:

1) Ühekordne SEO hind – teenus on ühekordne ja selle eest lahendatakse tähtsamad kodulehe SEO probleemid. Ühekordse SEO teenuse eesmärgiks on tõsta läbi otsimootorite tulevat veebiliiklust.

Meie puhul on sellise SEO teenuse hind keskmiselt ca 800 eurot. Tuleb rõhutada, et kindlasti ei ole alati nii, et väiksemate kodulehtede SEO hind on odavam, kui suurema mahuga kodulehtede puhul. SEO hind sõltub ennekõike tööde mahust ja kodulehe seisukorrast.

2) Kuupõhine SEO hind – meie puhul on tegu põhimõtteliselt sama teenusega, mis ühekordse SEO teenuse puhul. Lihtsalt igakuine makstav SEO hind jagatakse teenuste lõikes pikema perioodi peale.

Toome näiteks, et kui SEO teenusepakkujale maksta 60 eurot kuus ja tema ühe tunni hind on 60 eurot, siis teenusepakkuja töötab sinu veebilehega ühes kuus ca tund aega.

SEO teenuse hind jääb kokkuvõtteks summalt ikka samaks, kuid vahe on selles, et sinu SEO tulemused tulevad esile aeglasemalt.

4. Kas ja kuidas SEO hind sõltub minu tegevusvaldkonnast?

Mida tihedam on konkurents, seda rohkem tööd tuleb teha ja seda kallim on SEO hind. Näiteks on kõrge konkurentsiga valdkonnad nagu finants, kinnisvara, tehnika ja elektroonika.

Paraku tuleb reeglina paremate tulemuste saavutamiseks kasutada ka teiste spetsialistide abi nagu copywriter, disainer ja programmeerija.

Kokkuvõtteks

SEO hind sõltub peamiselt sellest, kui hästi või halvasti on sinu koduleht loodud. Peamised faktorid on lehe tehniline olukord, lehe väline SEO ja veebilehe sisene SEO. Samuti mängib rolli sisu ja selle väärtus lugejale. SEO hinnad algavad 200 eurot kuus ja küündivad 2000 ja enam kuus.

Soovitan sul investeerida üks kord korralikku kodulehte, sest nii hoiad palju raha kokku.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.