Kuidas üks väikene ettevõte ja sotsiaalmeedia turundus omavahel klapivad? Kas sinu ettevõtte turundusstrateegia ja turundusplaan sisaldavad ka sotsiaalmeedia kanaleid? Või on see kõik üks suur aja raiskamine.

Reeglina on väikeettevõtja üks suur tuletõrjuja või Hunt Kriimsilm, kellel on mitu ametit.

Sotsiaalmeedia ja töö sõltlane

Üks nendest ametitest on turundusjuht ja teine müügijuht, kes teab et sotsiaalmeedia turundus tähendab olemist vähemalt Facebookis.

Planeerimisest ja pikaajalistest eesmärkidest ei taha tavaliselt kuuldagi, sest on vaja tuld kustutada.

Facebooki sõltuvuse sündroom

Sotsiaalmeediast sõltuvusTõenäoliselt on Sul olemas konto Facebookis ja 90% tõenäosusega logid sa sinna sisse vähemalt kaks korda päevas või oled pidevalt väsinud ja online`s.

Kas panin selle väitega täppi?

Loodetavasti ei ole sa Facebookis mitte sellepärast, et kõik teised ettevõtted seda teevad.

Facebook on kui vähk ehk haigus positiivses või siis negatiivses tähenduses ja see levib ja kasvab meeletu kiirusega.

Kui psühholoogid panevad patsiendile diagnoosiks Facebooki sõltuvuse sündroom, siis on asjad päris hullud.

Seda olukorda, kus enamus inimesi veedab oma päevast ligi 60 minutit Facebookis, kasutavad targalt ära turundajad, kes läbi suhtluse, ettekavatsetud sisustrateegia ning kampaaniate hiilivad märkamatult sulle nii lähedale, et sa sellest arugi ei saa.

Kas sina peaksid samamoodi tegutsema?

Mis kasu sa Facebookist oled saanud?

Paljud ettevõtted on Facebookis oma isikliku konto all, mis tegelikult on Facebooki reeglite kohaselt keelatud.

Samuti ei anna eraisiku konto all tegutsemine üldse nii palju võimalusi, kui spetsiaalselt ettevõtte jaoks loodud konto. Mine ettevõtte kontot Facebookis tegema siit ettevõtte fännilehe tegemine Facebookis

Kuid küsin nüüd, millist mõõdetavat kasu sa oled tänu Facebookile saanud?

Mitme euro eest on sinu fännid sinult ostnud või mitu uut klienti nad on sulle reaalselt toonud?

Kuidas sotsiaalmeedia turundus on mõju avaldanud sinu pangaarvele?

Sa võid küll öelda, et sul on 2000 fänni, kuid see pole sotsiaalmeedia turunduses pikemas plaanis vaadatuna kõige parem eesmärk. Mis kasu on sul nendest, kes ei ole üldse sinu pakutavast huvitatud.

„Jaga ja like“ kampaaniad on just need põhjused, mis toovad sulle mitte relevantset järgijaskonda. Eriti hull lugu on siis, kui auhinnaks on toode või teenus, mis pole sinu oma või ei seostu kuidagi sinu pakutavaga.

Sea oma tegevusele selge eesmärk

Enamus ettevõtete sotsiaalmeedia turundus ei sisalda ühtegi konkreetset eesmärki, mille nimel vaeva näha. Ometi sa mõistad, et sinu sihtgrupp liigub ja tegutseb näiteks Facebookis aktiivselt.

Kui sa sead oma tegevusele Facebookis ajaliselt ja ühikuliselt määratletud eesmärgi, siis sa hakkad mõistma:

  • kes tegelikult on see sihtgrupp, kelle probleemi sa lahendad ja
  • milliseid tegevusi pead hakkama tegema, et püstitatud eesmärki täita.

Eesmärk on vaja kuskile üles kirjutada ja selle sõnastus peab konkreetselt ütlema, mis peab olema ühikuliselt saavutatud ning mis ajaks peab see eesmärk olema täidetud.

Täiendava tekstina tuleks lisada peamised viisid, kuidas seda eemärki saavutatakse ja kes ning mis on sulle selle juures abiks.

Mis on sinu sotsiaalne valuuta?

Usun, et tead kuidas Facebookis käib valimatult „jaga ja like“ kampaaniate korraldamine, kuid kas teadsid, et nendest, kes vajutasid eeltoodud nuppe, jõuavad sinu timelinele paremal juhul kuni 10 inimest sajast.

Miks inimesed tulevad sinu ettevõtte ajajoonele? Kuna inimloomuses on kasu ja väärtuse otsimine loogiline osa, siis seda ta tulebki sinu ajajoonelt saama.

Kui sa pidevalt räägid oma pakkumistest ja teed müüki, siis see väsitab ning on pealetükkiv. Külastaja ei taha, et talle pidevalt müüakse ja ta ei tule sinu ajajoonele enam kunagi tagasi.

Kui sa aga pakud midagi sellist, mis on mulle:

  • vajalik ja kasulik või;
  • aitab mul rohkem teenida või;
  • aitab mul kokku hoida raha ja aega või;
  • teeb minu päeva lõbusamaks, siis

tulen ma sinu ajajoonele ka teine ja kolmas kordki tagasi.

Sotsiaalmeedia turundus tähendab tegelikult oma olemuselt suhtlemist ja lahedat aja veetmist. Paku seda oma võimalikule sihtgrupile huvitavalt, inimlikult ja väärtuse põhiselt ning sinu e-turundus saab uue hingamise.

Võtme näiteks Okia, kellel on Facebookis üle 5000 sõbra ja nad ei ole selle saavutamiseks kasutanud ei kampaaniaid ega mänge, vaid nende sotsiaalmeedia turundus baseerub eranditult väärt ja lahedal sisul.

Sotsiaalmeedia turundus on üks osa veebiturunduse taktikatest, kuid selle oskuslik ja järjepidev kasutamine ühe väikese ettevõtte e-turunduse strateegias omab suurt rolli.

Tulemuste nägemiseks pead arvestama, et tegu on maratoniga, mitte sprindiga.

Tulemas on sotsiaalmeedia turunduse koolitus

Sotsiaalmeedia turunduse koolitus on peagi tulemas ja see on keskendunud Facebookis turundamisele.

Sotsiaalmeedia koolitusel õpid:

  • seadma eesmärke;
  • looma ettevõtte fännilehte ja sisustrateegiat;
  • planeerima Facebooki kampaaniat ja;
  • tegema reklaami Facebookis.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.