Kui sul on e-pood, siis pane kindlasti peale e-commerce tracking, sest ainult Google Analyticsi orgaanilistest andmetest jääb sulle väheks.

E-commerce tracking võimaldab sul lihtsalt jälgida ostuprotsesse, kuni konkreetse tehinguni välja ja seda nii iga kategooria kui ka toote lõikes.

Enne veel kui hakkame vaatama, mida olulist e-commerts tracking endast sisaldab, olgu öeldud, et sul tuleb see alguses ise sisse lülitada.

Paljud e-poe platvormide loojad teenivad sellepealt, et sina saaksid e-commerts trackingu koodi oma poele lisada. Näiteks OpenCarti puhul maksab see 25 dollarit. See raha on tegelikult tühine võrreldes saadud informatsioonist tuleneva kasuga.

Mida annab E-commerce overview meile teada?

E-commerce overviewE-commerce overview annab sulle ülevaate sinu e-poes toimunud tegevuste kohta nagu näiteks:

  • milline toode müüb kõige paremini;
  • milline on e-poe conversion rate;
  • info kogu teenitud tulu kohta või;
  • kui palju on müüdud erinevaid tooteid jne.

Iga e-pood peaks kindlasti olema seotud E-commerce trackeriga.

Mis on e-commerce conversion rate?

E-commerce conversion rate näitab kui mitu % e-poe külastustest on realiseerunud sinu poolt soovitud tegevusteks.

E-commerce conversion rate = (kogu tehtud tehingute arv / e-poe kogu külastuste arv) * 100
Näiteks: E-commerce conversion rate = (3132 tehingut / 262,780 külastust) * 100 = 1.19%

Mis on transaction?

Transaction ehk tegevus ehk ostutellimus. Näiteks on antud näite puhul e-poes tehtud 3132 ostutellimust või teiste sõnadega tehingut. E-commerce overview ehk ülevaade näitab meile kogu tehtud tehingute arvu valitud ajaperioodil. Iga tehing on nn unikaalse ID-ga.

Märkus: Üks tehing või ostutellimus võib sisaldada erinevas koguses mitmeid erinevaid või samu tooteid.

Mis on Revenue ja kuidas seda arvutatakse?

Revenue ehk tulu, mida sa näed e-commerce overviews, on tegelikult kogu teenitud tulu.
Kogutulu = kõigi toodete müügist saadud tulu + kõik maksud + kõik kohaletoimetamise maksud
Kogutulu = $454,907.96 + $0.00 + $67359.46 = $522267.42

Sinu kogutulu näitajad sõltuvad sellest, kuidas sa oled seadistanud oma e-commerce trackingu.
Kui sa ei ole lisanud maksude infot ja kohaletoimetamise summasid seadetesse, siis Google Analytics ei kuva seda infot ning seda ei lisata kogutuludesse.

Mis on Average value?

Average value on keskmine tehingu /ostutellimuse maksumus.
Keskmine tehingu maksumus = kogutulu/kogu tehingute arv
Ülaltoodu näite puhul on keskmine tehingu maksumus = $522267.42 / 3132 = $166.75

Mis on Unique purchase?

Unique purchase ehk unikaalne ost näitab kui mitu toodet on ühe ostutehingiga keskmiselt ostetud.

Mis on Quantity?

Quantity ehk kogus ehk kui mitu toodet on e-poest kokku ostetud.

Mis on product SKU?

See on toote kood ehk identifitseerimise number, mille sa annad igale tootele selle sisestamisel.

Product Performance ehk toote efektiivsus

Toote efektiivsus=

Average price

Keskmine hind. Tabelis näidatakse seda kui tooterühma keskmist hinda.

Average Quantity

(Average QTY) Keskmine müüdud toodete kogus ühel ostutehingul.

Sales Performance

Ehk müügi tulemuslikkus. Saad näiteks vaadata millised kanalid töötavad sinu jaoks paremini ning teha sind huvitavaid segmente.

Time to Purchase

Ehk aeg millal ostetakse. Näed seda, millal toimuvad tehingud, millal inimesed ostavad aktiivsemalt ja kuidas mõjub hooajalisus. Kui palju kulub esimesest külastusest päevi enne kui sooritatakse ost?

Lülita sisse E-commerce Tracker ja näed millises suunas e-pood liigub

Saad selge pildi millised tooted sulle raha sisse toovad, millal toimuvad suuremad müügitehingud, kuipalju on sinu keskmine tehingu maksumus või kuipalju külastusi nõuab ühe müügi saamine jne.

Tutvu kindlasti e-poe tegemise artikliga Kuidas teha e-poodi, sest seal on infot, mida saad ehk oma e-poe osas kasulikult rakendada ning siis on ka E-commerce trackingu lisamine õigustatud ja conversion rate kõrgem.

Lisaks eeltoodule soovitan lugeda veel Google Analyticsi ja eesmärkide teemal selliseid artikleid nagu Mida kodulehe statistika ja analüüsi teostamisel sageli ei tehta ja Veebianalüütika eesmärgid ja Google Analytics või Veebilehe statistika.

Nendel ja teistel e-poe ja eesmärkide teemadel saab targemaks ja oskajamaks kui läbida OpenCart e-poe koolitus, mis on peagi ukse ees.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.