Veebiturundajad räägivad kodulehe omanikele, et veebilehe statistika on tähtis ja on vaja mõõta oma lehel toimuvat. Milleks mulle siis see kodulehe analüütika nii vajalik on?

Miks on kodulehe analüütika nii tähtis?

Teadlikumad ettevõtte juhid teavad, et äritulemuste tõstmiseks veebis tuleb seada ka oma kodulehele konkreetsed eesmärgid ja tegevused nende saavutamiseks, sealjuures peab neid tegevusi regulaarselt jälgima, mõõtma ning analüüsima.
Selline tegevus võimaldab teha järeldusi, mille põhjal saad oma veebilehte muuta kasutajasõbralikumaks ja eesmärgipärasemaks.

Veebilehe statistika kasutamise olukord ettevõtetes

Antud olukorra kirjeldused põhinevad kokkupuutest klientidega ja igapäevasest tööst ettevõtjatega, kes siis on rohkem või vähem teadlikud veebilehe statistika vajadusest.

1. Puudub igasugune veebilehe statistika

Ettevõte omab kodulehte sellepärast, et anda oma lehe külastajatele lihtsalt informatsiooni nende toodetest või teenustest. Veebilehe statistika puudub.

2. Teadvustatakse kodulehe analüütika vajalikkust

Ettevõtjad mõistavad, et veebilehel peab olema küljes mingi statistikaprogramm ja nad on pannud selle ise või lasknud mõnel IT-töötajal selle lisada. Isegi kui teadlikumad veebilehe statistikaprogrammi kasutajad omavad oma kodulehega seoses konkreetseid eesmärke, piirdutakse siiski vaid üldiste andmete vaatamisega.

Antud juhul on positiivne, et kasutatakse statistikaprogrammi, kuid mis kasu sellest sa siis saad kui sa seda ei analüüsi ja ei rakenda. Kui sa ei analüüsi veebilehel toimuvat, siis ei oska sa oma veebilehte tulutoovamaks muuta. Iga äriettevõtte eesmärk on kasumit teenida – järelikult peab veebileht aitama sul seda samuti teha.

3. Analüüsitakse veebistatistikat ja paraneb veebi efektiivsus

See ettevõtjategrupp ei piirdu ainult teadmisega kodulehe analüütikast, vaid ka rakendab seda. Nad koguvad infot, jälgivad hoolega neile olulisi mõõdikuid ja analüüsivad oma kodulehe külastajate käitumist. Peale analüüsi nad teevad järeldused ja võtavad ette konkreetsed tegevused, mis tagavad veelgi tulemuslikuma külastajate käitumise.

Suurepärane tasuta kodulehe analüütika vahend on Google Analytics

Tõsi on see, et kui sul on väga vinge koduleht, kus suurpärane disain ja selge sõnum ning isegi konkreetsed tegevused ja eesmärgid on paigas, aga sellel pole küljes ühtegi statistikaprogrammi, siis kobad sa pimeduses ja sa ei oska õiges suunas oma turundustegevust ja veebi arendada.

Kui sul pole veel lehele lisatud ühtegi analüütikaprogrammi, siis tee seda kohe või lase see kellelgi külge panna, sest siis hakkab see juba väärt informatsiooni koguma kodulehel toimuvast.

Google pakub palju väga häid tasuta tooteid ja üks nendest on vaieldamatult ka Google Analytics. See on piisavalt võimeks vahend, et aidata meie veebileht panna rohkem kasumit teenima kui me seda vaid viitsiksime kasutada.

Vaata Google Analyticsit tutvustavat videot

Leidsin ühe asjaliku TTÜ Google Analyticsi koolitusest tehtud video, kus Ilmar Mihkelsoo tutvustab Google Analyticsit TTÜ kodulehe näitel. Saad põgusa ülevaate, mida see tasuta tööriist võimaldab veebihalduril teada saada nii veebilehe enda, kui külastajate kohta.

Google Analyticsi teemal ka jätkame oma järgmistes postitustes, kus alustame rahulikult päris algusest. Kui aga on soov härjal kohe sarvist haarata, siis viska pilk peale toimuvale kodulehe analüütika ja optimeerimise koolitusele.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.