See, et sinu kodulehe või e-poe müük ei ole ootuspärane, on kinni paljuski sinu usaldusväärsuses. Probleem ei pruugi olla sinu toote või teenuse kvaliteedis ega hinnas, vaid veebilehe või e-poe usaldatavuses.

Miks on kodulehe usaldusega seotud teema nii tähtis?

  • Enam kui 70% veebikülastajatest hindab ettevõtte usaldusväärsust nende kodulehe põhjal (BJ Fogg, Standford Guidelines for Web Credibility).
  • Enam kui 65% e-poodidest ostjatest ei usalda ebaprofessionaalse välimusega kodulehte (eMarketer).

Firma koduleht või e-pood on sageli esimene koht, kust potentsiaalsed kliendid leiavad sinu kontaktid ning saavad põhjalikumalt teada sinu tootest või teenusest tekkivatest kasudest.

Esimene mulje sinu veebilehest saadab külastajate alateadvusesse signaali, mille põhjal ta otsustab, kas lehel ringi vaadata või lahkuda. Need firmad, kelle veebileht on üles ehitatud lähtuvalt sihtgrupile olulistest usaldust tekitavatest punktidest, omavad juba strateegiliselt suurt eelist konkurentide ees.

Usaldust tekitav koduleht või e-pood paneb külastajad

  • uskuma, mida lehel öeldakse,
  • tundma end turvaliselt, kui nad peavad jagama enda kohta käivaid andmeid ja
  • kindlalt veenduma, et selle lehe kaudu sooritatud ost läheb igati asja ette.

Millistelt kodulehtedelt me ostame, kas:

  • Selliselt, mille bränd on meile juba varasemalt tuttav või millest me pole midagi varem kuulnud?
  • Selliselt, kus sinu abikaasa on kommenteerinud toodet või keegi sõber Kalle kiidab sind taevani ja kritiseerib sinu konkurenti?
  • Selliselt veebilehelt, mis näeb esimesel külastusel kvaliteetne või tundub olevat segadust tekitav?
  • Selliselt, kus paljud inimesed ise on kommenteerinud ja avaldanud arvamust näiteks sõbraliku teenuse kohta või veebilehelt, mis on väga aeglane ja täis igasuguseid veateateid?

Järgnevalt annan sulle hulgaliselt nõuandeid, mis kõik aitavad tõsta usaldust sinu e-poe või kodulehe vastu. Käi need läbi ja otsusta, milliseid usaldust tekitavad elemendid tõstaksid sinu veebilehe usaldusväärsust.

1. Üldine kodulehe disain

Sinu veebidisain loeb palju. Enamus inimesi teeb veebis otsuse sinu professionaalsuse kohta üldise veebidisaini põhjal. Veebilehed, mis tunduvad atraktiivsemad, tekitavad usaldust ning saavad ka rohkem tähelepanu kui teised.

See on täpselt sama, kui enamus inimesi otsustab või annab hinnangu võõrale tema väljanägemisest ja riietusest lähtuvalt.

2. Detailne toote või teenuse info

Paku võimalikult detailset toote või teenuse infot. Ligi pooled ostud jäävad e-poodides tegemata just tänu vähesele informatsioonile. Loomulikult, mida kallim toode või teenus, seda rohkem üksikasjalikku informatsiooni nõutakse.

Kas sinu lehel on piisavalt detailset informatsiooni tootest (sh tehnilised parameetrid) või teenusest tekkiva kasu osas kliendile, vastused küsimustele aga mis siis kui … jne?

3. Ajakohane äriblogi või uudiste plokk

Paku regulaarset ja väärtuslikku sisu. See näitab külastajatele, et

  • te olete omal alal aktiivselt tegev ning tunnete asja ning
  • teie veebileht on ajakohane.

Kui sinu viimane uudis või blogipostitus on tehtud aasta tagasi, siis võib tekkida küsimus, et kas te ikka veel tegutsete. Mis kuupäevaga sinu viimane postitus on?

4. Nähtav telefoninumber ja aadress

Pane oma e-maili aadress ja telefoninumber nähtavale kohale. Ehk sõltuvalt sinu ärist võiks nimetatud kontaktandmed olla pidevalt nähtavad nii päises kui ka jaluses ning miks mitte külgmisel blokil. Näiteks need, kelle kliendid helistavad palju, võiksid telefoninumbri tuua suurelt oma veebilehele esile.

5. Näita oma kliente

Too välja oma kõige väärtuslikumad kliendid. See toimib kui sotsiaalne tõestus. Mitte keegi ei soovi olla see ainuke rumal, kes teilt ostab. Näita nende logosid või too välja firma nimi koos viitega nende veebilehele. Kas sinu lehel on su klientide nimekiri välja toodud?

6. Krediitkaardiga seotud küsimused

Näita usaldusmärke ja räägi turvalisusest. Kui sinu lehel saab krediitkaardiga maksta, siis too välja need teenusepakkujad (nimi, logo ja viide), kes seda võimaldavad ning kirjuta lühidalt, kuidas on tagatud turvalisus.

Selgita välja milliste usaldusmärkidega on sinu kliendid juba tuttavad ning kasuta neid.

7. Väldi anonüümsust

Näita pilte oma inimestest ja tutvusta neid. Külastajad ei usalda anonüümseid veebilehti. Tänaseks on anonüümsus out. Inimesed tahavad näha, kellega nad suhtlevad või koostööd teevad. Näita pilte oma töötajatest.

Kui on rohkem töötajaid, siis on soovitav tutvustada igat töötajat näiteks 2-3 lausega ning samas anda lugejale teada, mis küsimuses võiks konkreetse töötaja poole pöörduda. Nii saate külastajad suunata oma küsimustega ka õigete töötajate poole.

8. Veebilehe kiirus

Veebilehe allalaadimise kiirus mõjutab lehe usaldusväärsust. Kui sinu veebilehe allalaadimise kiirus kipub olema juba üle 10 sekundi, siis on asjad ikka päris halvad. See on muidugi tehnilist laadi küsimus, kuid soovitan sul kodulehe avanemiskiirust mõõta ja vajadusel investeerida spetsialistidesse, sest see mõjutab ka sinu lehe tulemusi otsimootorites.

Kui külastajal ikka leht avaneb aeglaselt, siis ta muutub närviliseks ja suure tõenäosusega läheb sinu kodulehelt minema. Konkurent on ju kõigest kliki kaugusel.

9. Sinu lehe koht Googles

Mis positsioonidel asuvad sinu sisulehed otsimootri otsingutulemsutes? Kui sinu sisulehed tulevad Googles näiteks TOP 3 seas välja, siis peab selleks ka põhjus olema. Google ei aseta ilma mõjuva põhjuseta suvalisi lehti nii kõrgetele kohtadele.

Kui sihtgrupile hakkab otsingutulemuste esilehel (esimene 10 tulemust) sinu bränd silma jääma, siis hakkab see mõju avaldama ka sinu usaldusväärsusele.

10. Garantiitingimused ja tagastuspoliitika

Näita nähtaval kohal garantiitingimusi ja infot tagastuspoliitika kohta. Enne kui ta sinult ostab, tahab ta täpselt teada, mis juhtub siis, kui toode või teenus ei vasta ootustele või on sellel mingi viga küljes. See on koht, kus sina saad oma seljatagust kaitsta ja klient leiab kogu vajaliku info garantii ja tagastuspoliitika kohta.

11. Reaalsed fotod teie kontorist

Näita oma tööruume. Kui sul on oma kontor, siis näita veebilehel sellest fotot. Lase teha asjatundjal kvaliteetne pilt ning eriliseks teeks selle veel kontoris töötavad sinu inimesed. Sa ei pea näitama ennast suuremana, kui sa tegelikult oled.

Lisaks võib vajadusele ka teha majast foto, et kliendid leiaks teid kiiremini üles.

12. Kiirelt leitav kontaktinfo

Tee kontakti võtmine lihtsaks. Peamenüüs peab kindlasti olema link „kontakt“, sest interneti kasutajad on harjunud seda sealt leidma.

13. Viited koostööpartneritele

Näita oma koostööpartnerid. Kui sa näiteks teed koostööd mõne riigiasutusega, ülikooliga, teaduskeskusega, suure korporatsiooniga või mõne teise lugupeetava asutusega, siis näita seda julgelt. Sinu usalduse konto saab kohe lisapunkte juurde ;).

14. Ära käi närvidele, ära kiida ennast

Väldi plinkivaid bännereid, pop up-e ja enda ülistamist. Jäta endale meelde, et kõik, mis hüppab, liigub, plingib ja mõnel juhul teeb ka häält, segavad lugeja tähelepanuvõimet, lugemiskiirust ja tekstist aru saamist.

Siin on hea artikkel, mis räägib sellest, miks inimesed vihkavad pop up-e.  Kui sinu veebilehel leiab üles puhutud müügiteksti, vilkuvaid bännerid või häirivaid pop up-e, siis peaksid kohe viga hakkama parandama, sest sinu usaldusväärsus on esmakülastajate jaoks juba küsitav.

15. Relevantne sõnum ja spetsiifilisus

Iga sisuleht võiks oma sõnumilt olla lugeja jaoks kui rätsepatöö. See tähendab, et võimalusel kasuta sisu planeerimisel ja tootmisel oma kliendipersoonide profiile ja käitumisharjumusi.

Iga sisu leht, mis on lugeja jaoks relevantne tõstab automaatselt ka kogu veebilehe usaldusväärsust.

16. Aktiivsed sotsiaalmeedia kanalid

Näita, et olete avatud ja aktiivsed suhtlejad ka sotsiaalses meedias. Näiteks, kui peate aktiivselt Facebooki fännilehte või säutsuste tihti Twitteris, siis tasub seda veebilehel näidata. Need, kes tunnevad teie vastu huvi näevad, et teie ettevõtte või asutuse taga toimetavad sotsiaalmeedias reaalsed inimesed.

Loomulikult eeldab see sihtgrupile huvipakkuva teemade ümber info vahetamist ja vastutust jälgijate huvi üleval hoidmise eest.

17. Keelekasutus ja õigekiri

Kanna hoolt, et kirjavigu ja segaseid lauseid ei esineks. Kui sinu äriblogis võib anda andeks mõningad kirjavead, siis kodulehe avalehel ja toote või teenuse lehed mõjub see teie usaldusväärsusele negatiivselt.

Kindlasti kasuta oma tekstides sõnavara, millest sinu kliendid saavad üheselt aru. Külastaja ei usalda seda, millest nad täpselt aru ei saa.

18. Mida keegi on teie kohta kirjutanud

Viita nende asutuste veebilehtedele, kes on teid arvustanud või kirjutanud teist midagi huvitavat. Isegi kui mõne väikse või vähetuntud firma blogis on teist tehtud juttu, siis on see ikkagi väike pluss teie usaldusväärsusele.

19. Klientide tagasiside

Lisa veebilehele rahulolevate klientide tagasisidet. Võta kliendilt tagasisidet vahetult peale seda, kui ta on kogenud toote või teenuse kasusid. Emotsioon on siis tal kõige kõrgem.

Võta nii kirjalikku tagasisidet kui ka videotagasisidet. Kirjaliku puhul palu ka lisaks nimele pilti ja võimalusel tema ametinimetust. Inimesed usaldavad võõraid rohkem kui oma toodet kiitvat kaupmeest.

20. Fotopanga fotod

Väldi püüdliku naeratusega fotopankade fotosid, sest enamus neist tunduvad külastajale võltsid. Kui näed kellegi avalehel ärameigitud töömeest labidaga seismas või mikrofoni ja kõrvaklappidega neiut püüdlikult naeratamas, siis see on võlts.

21. Ole aus ja heatahtlik

Väldi avalikku ärritumist ja ole aus. Kui sa ütled halvasti oma klientidele või lugejatele, siis see tekitab nendes negatiivset suhtumist teisse ja see tuleb internetis bumerangina sulle tagasi. Ole alati suheldes sõbralik ning aus.

22. Isikuandmete poliitika

Ütle, kuidas sa minu e-maili aadressi kasutad. Enne kui ma oma e-maili annan, tahan ma teada, kes töötab nende andmetega ja mida nendega tehakse. Kas ma hakkan kelleltki spämmi saama? Kui tihti hakkavad mulle sinu kirjad tulema? Lisa link privaatsuspoliitika kohta näiteks jalusesse.

23. Toote või teenuse hinnad

Näita hindasid. Inimesed tahavad alati näha hindasid. Kui sinu toote või teenuse kohta pole hindasid väljas, siis nad lähevad kiiresti sellele lehele, kus on hinnad väljas. Isegi kui pole võimalik täpset hinda välja tuua, anna vähemalt ligikaudne hind ja põhjenda, millest need sõltuvad.

Kui sinu konkurendil on hinnad avalikult väljas, siis kliendid võtavad temaga ühendust ja uurivad võimalusi äri ajamiseks.

24. Case studies ehk tehtud tööd

Näita tehtuid töid. Näita ja tõesta, kuidas teie tootest või teenusest tõusis konkreetsele kliendile kasu. Näitate nii enda professionaalsust kui ka teie toote või teenuse kasulikkust.

Numbrid mängivad siin olulist rolli ja kui seda kinnitab ka rahulolev klient, siis see on kui vesi teie veskile. Kui veebilehe asjatundjad tõstavad kliendi veebilehel 6 kuuga soovitud tegevuste määra 280% võrra, siis tahavad ka teised, et nende veebilehega sama tehtaks.

25. Veebilehe tõrgeteta töötavus

Kontrolli, kas leht töötab probleemideta. Näiteks katkised lingid, mitte töötavad vormid, avanemiskiirus ja kõik muud tehnilised küsimused, mis võivad katki olla ja külastajat frustreerida, mõjub laastavalt teie usaldusväärsusele.

26. Ülivõrded enda kohta

Väldi ülivõrdeid. Kui keegi ütleb, et neil on parim hind või et nad on parimad, siis ma ei usu seda, sest paljud ütlevad seda enda kohta, igaüks võib öelda. Selliseid väljendeid nagu parim hind, parim kaup, kiireim teenidus jne leiab kõikjal, kuid see ei ärata tähelepanu.

Konkreetsus on palju mõjuvam argument. Kui üks automaat-autopesula ütleb, et „neilt saab kõige kiirema autopesu“  vs teine ütleb, et nende juures saab klient „puhta auto kätte 10 minutiga“, siis viimane on mõjusam ning töötab suure tõenäosusega paremini.

27. Külalispostitused teistes blogides

Tee külalispostitusi. Kui lugeja leiab sinu postituse kellegi teise blogist, siis see näitab, et sind usaldatakse ja lugejal kasvab omakorda usaldus teie vastu. Siinjuures võid blogi postitustes viidata oma külalispostitustele, mis asuvad teistel lehtedel.

28. Mida Googles teie kohta räägitakse?

Millist infot inimesed teie kohta Googlest leiavad? Võid kindel olla, et nad googeldavad nii teie ettevõtet kui ka ettevõtte võtmeisikuid. Kui sealt tuleb midagi kompromiteerivat teie kohta, siis see võib mõjuda teie usaldusväärsusele laastavalt.

Kontrolli ja veendu, et sealt ei tuleks üllatusi. Alati kui tuleb selliseid üllatusi, pead neile vastama. Vastasel korral oled juba ette kaotanud.

29. Reklaamid teie veebilehel

Vii reklaamide arv lehel minimaalseks. Kui sa ei saa oma lehelt põhisissetulekut reklaamide pealt, siis pole soovitatav neid üldse kasutada. Reklaamid pärsivad kasutaja tähelepanuvõimet ja häirivad lehe sujuvat kasutamist. Minule isiklikult jääb mulje, et reklaamidega lehel jäetakse lehekülastaja huvid tahaplaanile.

30. Külastajate aktiivsus

Mida rohkem sisukaid kommentaare või arvamusi, seda parem. Kui sinu blogis, postitustes, foorumis, või sotsiaalmeedia kanalis on külastajate poolt palju kommentaare, suhtlust ja teemakohaseid arutelusid, siis see tõstab teie usaldusväärsust. Selline aktiivsuse märk näitab, et inimestel on põhjust teie juures aega veeta.

31. Arvamusliidrite soovitused

Hangi oma ala ekspertide või arvamusliidrite soovitusi. Kui näiteks müügikoolitaja Ekke Lainsalu soovitab mõnda müügiteemalist veebilehte, siis on see juba usaldusväärne. Selgita välja, kes on sinu sihtgrupi jaoks arvamusliidrid ja püüa neilt saada sinu lehele kommentaar või soovitus.

32. Näita tõestusmaterjale või viiteid

Kõik väited ja avaldused võiks põhineda usaldusväärsetel allikatel. Kolmandatele või neutraalsetele allikatele viitamine tõstab kirjutatu usaldusväärsust. Hea mõte on lisada ka allikmaterjalide nimekiri, mida lugeja saab oma infovajaduste eesmärgil mugavalt kasutada.

Näiteks kui kirjutad lugejale huvitavat ja kasulikku postitust, mis peaks teda samas veenma sinu väidete osas, siis viitamine algallikatele aitab sind võtta tõsisemalt.

33. Klientide arv

Kui sul on muljetavaldav klientide arv, siis näita seda suurelt. Näiteks, kui sinu toote lehel või avalehel öeldakse, et 3000 klienti kasutab sinu toodet või teenust, siis see on argument.

34. Artiklid online ja offline meediaväljaannetes

Tegele artikliturundusega. Usaldusväärsust tõstab see, kui sinu artikleid leiab nii online kanalites kui ka näiteks teemakohastes ajakirjades või ajalehtedes. Enne kui inimesed satuvad sinu veebilehele tuleb kasuks, kui nad on teist midagi varem lugenud või kuulnud.

35. Vasta alati kirjadele

Vasta oma postile alati ja mida varem, seda parem. See, et sa vastad kiirelt näitab, et pead lugu kliendi ajast.

Püüa mitte üle pingutada!

Usalduse saavutamisele läbi veebilehe saad ise palju kaasa aidata, kuid mitte kõiki kodulehega seotud usaldusvõtteid ei ole sul vaja kohe korraga kasutama hakata. Selgita välja, mis sinu sihtgrupile eeltoodud loetelust kõige enam korda läheb ja katseta, kuidas mõjub.

Paremini töötavad usaldustegurid too veebilehel prominentsel kohal välja.

Jõudu!

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.