Kampaanialeht on kui maandumisleht, kuhu suunatakse külastajad peale internetireklaami, telereklaami või mistahes muu reklaami näitamist. Sellel lehel on konkreetne sõnum, kindel eesmärk ja üksainus tegevus, mida külastajalt oodatakse.

Kampaanialehe näited ja millest algab kampaanialehe tegemine?

Kampaanialehed on näiteks erinevad tarbijamängud, kus kogutakse kontakte, suuremad ettevõtted soovivad kinnistada oma brändi meie peades, paljud ettevõtted soovivad teha konkreetselt mingi toote või teenuse müüki internetis.
Samuti võib see olla mingi toetus- või annetuskampaania, kus kogutakse allkirju või raha haigetele lastele. Eemärke on palju erinevaid ja just spetsiaalsed kampaanialehed internetis aitavad neid õige planeeringu ja teostuse korral maksimaalselt saavutada.

Kampaanialehe tegemine algab kampaania ideest ja eesmärgist

Enne kui hakkad kampaanialehte tegema või tellima, võta ise või koos oma meeskonnaga kätte paber ja pliiats ning pange sinna kirja järgnev:

  1. Kes on sihtgrupp või sihtgrupid – kirjeldage üksikasjalikult, kes ta on, mis on tema probleem ehk kust tal king kõige rohkem pigistab. Mida ta tunneb ja mida otsib lahenduseks või mingi vajaduse rahuldamiseks.
  2. Mis on teie sõnum või pakkumine – kui sul on selge oma sihtgrupp ja tema probleem, siis saad talle ju koostada õige sõnumi või pakkumise. See peab olema nö nagu rusikas silmaauku, kuid selle parima variandi väljaselgitamiseks tuleb seda sõnumit testida.
  3. Mis on enim soovitud tegevus? Selleks, et teada saada kui efektiivne kampaania oli, tuleb sihtgruppi suunata tegevusele. See üks ja ainus soovitud tegevus peab olema külastajale ilmselge ning seda peab alati ka mõõtma.
  4. Millist eesmärki peab kampaanialeht aitama saavutada? Kui soovid edukust ja efektiivsust, siis tuleb seada eesmärk, mida hakkad püüdma ja siis on sul olemas ka andmed, mida võrrelda. Eesmärk olgu mingi numbriline ühik, mis on ajaliselt piiritletud.

Kui need neli punkti oled põhjalikult läbimõelnud, siis tasub eelnevalt uurida, milliseid kampaanialehti on tegijad sinu valdkonnas juba loonud ja joonista vaba käega kuni kolm erinevat varianti tulevasest kampaanialehest koos sisuga. Mida aga võiks sisalda üks kampaanialeht?

Kampaanialehe sisu ja disain

Iga kampaanialeht on/saab olla edukas kui see on hästi disainitud ning sisaldab praktikute ja teadlaste poolt läbi ja lõhki uuritud ning testitud komponente.

Mida siis peaks üks korralik maandumisleht sisaldama?

Lubadust andev või sihtgrupis huvi tekitav pealkiri

Pealkiri on üks kõige tähtsamaid komponente, sest enamus (ca 80 %) lehe esmakülastajatest otsustab sageli just pealkirja järgi kas lehele jääda või mitte. Kui sinu maandumisleht ei sisalda külastajale relevantset pealkirja, siis kaotad oma potentsiaalsed kliendid. Pealkiri peab olema kirjutatud piisavalt suurelt, et seda ei saaks mitte märkamata jätta.

Maandumisleht peaks sisaldama sinu brändi

Tavaliselt leiab logo lehe ülevalt vasakult nurgast. Seda just selle põhjendusega, et lehele sattuvad värsked silmad alustavad sisuga tutvumist just eeltoodud nurgast. See ei tähenda, et see peab alati nii olema, sest näiteks väikeettevõtete puhul võid bränd olla ka sina ise ja sinu taotluslik näitamine sõltub just lehe disainist.

Väärtust pakkuv alapealkiri ja loetelud

Kui sinu kampaanialeht ei ole väga minimalistlik, siis kindlasti tuleb kasuks alapealkirjade kasutamine, mis aitab külastaja kiiremini pakutavas selgusele. Eriti hästi aitavad loetelud, kus tood välja kõige suuremad kasud lugejale. Kogu see info võiks olla kasutaja monitoril hästi nähtav ilma, et ta peaks hakkama alla kerima.

Sisu olgu konkreetne ja teemakohane

Kui sisu on rohkem, siis selle võib põhisõnumist allapoole lisada. Hea on, kui suudad kõik olulise koos tegevusele suunamisega esitada ekraani ülemisel osal ilma alla kerimiseta. Sisu kirjutamisel püüa välja jätta igasugune tühi jutt. Pikema kampaania korral peaks kindlasti sinu kampaanialeht olema optimeeritud ka otsingumootoritele.
Üldiselt on jällegi nii, et mida kallim või keerulisem on toode või teenus, seda pikem ja sisurohkem on ka sinu maandumisleht.

Lisa kampaaniat või pakkumist iseloomustav pilt või video

Kindlasti on soovitav lisada selline pilt, mis aitab kiirelt sõnumist aru saada. Video on suurepärane võimalus, kuid see ei tohiks olla mitte üle minuti pikk. Video pikkuses on küll erandeid, kuid selle sisu peaks siis olema konkreetne ja huvitav. Mida kvaliteetsem ja professionaalsem, seda parem.

Kasuta tõestusmaterjale või teiste soovitusi

Kui sul on võimalik või lausa vajalik, siis kasuta ka teiste soovitusi või mingit tõestavat materjali pakutava väärtuse kohta.

Kasuta lihtsaid vorme andmete kogumiseks

Siin kehtib kuldne reegel, et mida vähem andmeid korraga küsid, seda rohkem neid andmeväljasid täidetakse. Küsi ainult kõige hädavajalikemaid andmeid. Isegi kui sul läheb tarvis lisaandmeid, siis küsi need peale esimest kontakti. Andmete küsimise juures võib olla ka viide privaatsuspoliitikale, kus selgitatakse, mida teie andmetega tehakse, kes ja kuidas neid kasutab.
Andmete või registreerimisvormil võib olla juures ka pealkiri, kus väljendatakse külastaja kasu peale vormi täitmist. Üleskutse Liitu uudiskirjaga ei väljenda mingit kasu kliendile ning ta küsib, et miks ta peaks liituma.

Tegevusele suunav nupp või üleskutse tegevusele

See on nupp, mis ei tohiks jääda märkamatuks. Samuti on see üks olulistest objektidest, mille töötavust peaksid testima. Viimasel ajal on hakatud kasutama eriti suuri ja laiasid nuppe, mille peal on ka lühidalt ühe lausega kirjas kliendi kasu. Kuid nagu öeldud peab iga lehe tegija seda katsetama, mis töötab ja mis mitte.
Üleskutset tegevusele võiks pikema teksti puhul kasutada nii sisu keskel kui ka selle lõpus.

Tänan leht tuleb kasuks

Soovitav on peale külastaja poolset tehtud tegevust suunata ta tänan lehele. See on leht, kus talle öeldakse selgelt, kuidas tegevus õnnestus ning sealt on võimalik teda suunata edasi mõnele teisele teda huvitavale lehele.
Tänan lehel võib paluda, et ta jagaks seda kampaanialehte oma sõpradele. Kogemused näitavad, et ca 10% – 20% seda ka teevad.

Kampaanialehe elementide paigutus

GutenbergVäga paljud lehe tegijad järgivad nn Gutenberg’ i diagrammi, kus allakerimata lehe ekraanipilt jagatakse mõtteliselt neljaks ning vastavalt väljakujunenud inimeste vaatamisharjumustele paigutatakse info nendesse kastidesse.

Kuid olgu kohe jälle öeldud, et info ja disaini ülesehitus ei pea alati eeltoodud diagrammi jälgima, vaid sul tuleb endal ise katsetada, millises asukohas mingi objekt annab paremaid tulemusi.

Disaini soovitused

Kasuta kontrastseid värve ja värvilahendusi olulise esile toomiseks. Kontrastsemad toonid annavad lehele selgust. Üldiselt on nii, et esiletoodavatele objektidele jäetakse ümber ruumi või õhku ning seal on kontrastsus samuti olulisel kohal.

Kui soovid puhast disaini, siis valge taust on tavaliselt kindlapeale minek. Näiteks Call to action nupp valgel taustal, millele on jäetud mõõdukalt õhku, tuleb kindlasti hästi esile.

Kasuta lehe külastajate pilgu suunamiseks loomulike inimeste või loomade pilte, kes vaatavad olulise objekti poole. Samuti mõjub hästi noole kasutamine suunamaks vaatajat näiteks olulisele tegevusele. Ole vaba disaini elementidega suunama oma külastajaid olulist tegevust tegema.
Püüa oma disainiga eristuda ja üllatada oma sihtgruppi. Tõsi, see võib olla raske ülesanne, kuid kui ei proovi, siis ei saa ka teada, kuidas mõjus.

Suurimad vead, mida peaksid vältima

Kampaanialeht ei tohi sisaldada linke, mis viivad külastaja minema

Mis mõtet on näha vaeva külastuste saamisel, kui nad lehelt ilma soovitud tegevust tegemata lahkuvad.
Kampaanialeht ei peaks sisaldama menüüd
Kui me soovime, et lehe külastajad teeksid meie poolt soovitud tegevust, siis me ei tohiks nende tähelepanu hajutada mitte ühegi muu lingiga kui ainult selle kõige tähtsama Call to action nupuga. Kampaanialeht, mis sisaldab menüüd on pigem siis minisait ja selle eesmärk on midagi muud.

Väldi väikest teksti

Pealkirjad olgu suured ja tavaline tekst vähemalt 14 px ja enam. Pole vaja tekitada negatiivset emotsiooni liiga väikse fondi suurusega.

Väldi mõttetult pikki vorme

Küsi andmeid ainult niipalju kui on hädavajalik. Kas oled nõus kaotama kliendi sellepärast, et ta peab sulle ilmtingimata jätma näiteks oma aadressi või täitma suurel hulgal andmeväljasid? Kindlasti pole vormide juures kasutada vaja ka nuppu Puhasta väljad. Miks peab see seal olema?

Kokkuvõtteks

Mida selgem ja konkreetsem on sinu kampaanialeht või maandumisleht, seda parem. Kui värsked silmad satuvad sinu kampaanialehele, siis peavad nad loetud sekundite jooksul saama aru, kas see on see, mida otsiti, kas see leht on usaldusväärne ning kas siin on piisavalt infot tema jaoks.
Kas sinu kampaanialeht töötab hästi või halvasti, seda saad teada ainult siis kui testid pidevalt olulisi komponente. Kasuta selleks kas või Googel Optimizeri A/B testimist. Vastasel korral tegeled sa raha tuulde loopimisega.

Järgmine samm peale kampaanialehe valmimist on saada sellele nii palju kvaliteetset liiklust kui vähegi võimalik ja üks võimalus selleks on kindlasti Google Adwords.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.