Kas oled mõelnud kunagi, et kui tähtis on sinu kodulehe avaleht ja mida peaks tegema, et sinu veebi esileht töötaks maksimaalselt hästi? Kas sinu veebilehe avaleht on ikka eesmärgile ja sihtrühma ootustele suunatud?
Kuidas koostada kodulehe avalehte ning sõnumit?
Tõsiasi on see, et sinu kodulehe avaleht on reeglina kõige populaarsem sisuleht ja see saab lõviosa kodulehe külastustest endale.

Kui sinu kodulehe avaleht saab teistest sisulehtedest peajagu rohkem liiklust, siis on lubamatu ükskõikne suhtumine kodulehe avalehe planeerimise faasis. Kodulehe eesmärgid ja sihtrühmad tuleb planeerimise faasis detailselt läbi mõelda ja sõnastada.

Veebilehe uued külastajad, kes satuvad avalehele ja keda on alati rohkem kui korduvkülastajaid, otsustavad just avalehe järgi, kas nad jäävad sinu lehele edasi või lahkuvad.

Kuidas külastaja jätkamise või lahkumise otsus sünnib?

See on esmamulje ja alateadvuses esile kerkivad küsimused, millele ta loodab saada vastused esimese 5 sekundi jooksul. Siin hakkab kõvasti rolli mängima sõnumi selgus ja usaldust kommunikeeriv disain.

Millistele küsimustele pead oma avalehel vastused siis andma?

Uus külastaja tahab avalehel kohe saada vastuseid küsimustele:

  • Kus ma olen ja mis veebilehega tegu on?
  • Mis kasu ma siit lehelt saan?
  • Mille poolest see leht erineb teistest samalaadsetest?
  • Mida ma pean edasi tegema või mida siin teha saab?

Kui esmakordne külastaja saab kiirelt koostöös disaini ja sõnalise osaga vastused eeltoodud küsimustele ning sa suunad teda tegema sinu poolt enim soovitud tegevust, siis sinu veebilehe tulemuslikkus saab uue hingamise.

Vaata palun oma kodulehe avalehte ja küsi nüüd endalt, kas sinu avaleht annab vastused eeltoodud küsimustele ja kas pilt aitab esmakülastajal mõista sinu sõnumit.

Mida saad teha olukorra parandamiseks?

Selleks, et sina oskaksid oma kodulehe avalehel anda edasi õiget sõnumit ja õigeid vastuseid, pead põhjalikult tundma õppima oma sihtgruppi ja tema käitumisharjumusi ning infovajadusi veebis.

Selle lühikese, ent olulise jutu kokkuvõtteks võin sulle kinnitada, et kui sa suudad oma kodulehe avalehel lühidalt ja konkreetselt oma sihtgrupile anda edasi mõjuva sõnumi, siis on see alles pool võitu.

Peagi ilmuvas postituses tulen välja enda koostatud nn kontroll-listiga, millest on sulle kasu oma kodulehe avalehe planeerimisel või parendamisel.

Seniks, kontrolli või lase tuttavatel  visata 5 sekundi jooksul pilk peale oma avalehele ja veendu, kas esitatud küsimused saavad vastuse ning kas need võiks sinu sihtgrupile ka tegelikult korda minna.

Kui sul on plaanis uue veebilehe tellimine, siis tule meie kodulehe planeerimise ja internetiturunduse strateegia koolitusele. Saad palju väärt nõuandeid uue veebi planeerimiseks.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.