Käisin Timo Porvali koolitusel, kus peateemaks oli, kuidas turundada internetis nii, et see poleks kulu, vaid ikka tulu. Mida ma sellelt koolituselt siis ise sain ja mida ma tahan kindlasti sinuga jagada?

Koolitus: Kuidas turundada internetis

Timo ütleb oma koolituse tutvustuses, et sellist koolitust pole suuremale auditooriumile varem ette kantud. Veel lubab ta, et peale seda koolitust läheb sinu müügitöö lihtsamaks ja koolituse tulemusena saad rohkem maksvaid kliente. Kas see on ikka puhas tõde?

Ta ei valeta, kuid kokkuvõttes sõltub kõik siiski sinust endast, sinu pühendumisest ja praktiseerimisest. Ja kui sul pole selleks aega, siis telli teenus või jätka sama moodi edasi. Mida siis oleks sul sellest koolitusest õppida?

Kuidas internetis turundada siis nii, et see poleks kulu?

Alustama peaks sellest, et kas sinu igapäevane töö on turundus ja kui palju sul on praktilist kogemust internetis turundamisega ja müügiga veebis. Kui teema on sinu jaoks võõras, siis alljärgnev võib sulle jääda liiga pealiskaudseks.

Mida sa müüd? Mida sa tegelikult müüd?

  • Millega sa eristud?
  • Mida klient sult tegelikult ostab?
  • Milliste märksõnadega peaks klient sinu firmat seostama?

Tunne oma ideaalset klienti? Kellele on sul kõige lihtsam müüa?

Kui sa ei tunne oma ideaalset klienti, siis sa kõnetad teda valede sõnadega või sa müüd lihtsalt valedele inimestele.

Peaksid pidevalt täiendama ja otsima vastuseid sellistele küsimustele nagu:

  • Mis on kliendi eesmärgid?
  • Mis takistab teda neid eesmärke saavutamast?
  • Mis teda hirmutab?
  • Millised eelarvamused, vastuargumendid tal on seoses sinu teenuse/toote ostmisega?
  • Mis teda motiveerib sinu toodet või teenust ostes?
  • Millest jääb tal vajaka oma eesmärkide täitmisel?

Neid küsimusi on palju rohkem, kuid siin võid oma pea tööle panna ja minna oma huviga tema vastu veelgi sügavamale.

Kuidas seda infot kliendi kohta koguda?

Küsitle neid enne ja peale sinult ostmist. Küsi, miks nad ostsid just sinult või miks nad sinult ei ostnud? Ole nendega loomulik ja avatud ning lase neil rohkem rääkida.

Isegi kui ta sulle valetab või ei oska tegelikku põhjust öelda, siis vahetu suhtlus ja avatud küsimused annavad sulle rohkem aimu tegelikust olukorrast.

Kuidas temast saab sinu klient? Milline on sinu müügitunnel või müügitrepp? Võib nimetada ka nimega strateegia.

Milliseid etappe peab sinu tulevane klient enne läbima, et temast saaks ükskord klient? Keegi ei tule sinult kohe kallist toodet või teenust ostma, kui sa pole suutnud luua usaldust või saanud tõestada enda kvaliteeti.

Näiteks KoduleheKoolitused saab oma kliendi läbi järgmiste sammude:

  1. Tasuta õpetused ja regulaarne väärt info blogis
  2. Kiired ja põhjalikud vastused 24/7 päringutele ja küsimustele
  3. Tasuta konsultatsioon
  4. Koolitused ja sellega kaasnev 24/7 veebiabi ning konsultatsioonid
  5. Kodulehe tegemise ja SEO teenused

Usalduse loomine internetis võtab ausalt öeldes aega aastaid, kuid meie eesmärk ei ole ühekordne tehing. Me soovime talle müüa korduvalt.

Kust ja kuidas tulevad internetis sinu kliendid?

Internetiturunduse strateegia aluseks ehk nurgakiviks on sinu koduleht, kus sa annad ära nö kogu info, mida tulevane klient vajab ostuotsuse langetamiseks.

Selleks, et paremini mõista suuremat pilti, peaksid endale joonistama lihtsa kodulehe joonise koos võimalike kanalite ja olulisemate pakutavate toodete/teenustega ning külastaja liikumisega.

See võib olla näiteks selline:

Internetiturunduse strateegia

Joonista välja võimalikud müügimudelid internetis

Nüüd, kus sul on oluliselt selgem pilt, kuidas saad tuua rohkem liiklust kodulehele, tuleb sul iga osa võtta lahti omakorda väiksemateks osadeks.

Müügimudel jaotub sisuliselt 4 osaks ja need on:

Turunduskanal: koht, kus sinu tulevased kliendid sind leiavad, kui kõnetad neid õige sõnumiga või suudad äratada huvi. Kanal võib olla näiteks Google orgaaniline tulemus või näiteks foorum, kus sinu sihtgrupp aega veedab.

Keskkond: koht, kuhu saadad külastajad valitud turunduskanalist. Näiteks Google otsingust satub huviline lugema sinu blogi või Facebooki reklaamilt satub huviline spetsiaalsele maandumislehele, kus pakutakse e-maili vastu väärt informatsiooni.

Pakkumine: see on täpselt see, mida sinu ideaalne klient vajab. Oluline on, et pealkiri ja pakkumise sõnastus kõnetaks ja väljendaks selgelt kliendi kasu. Selleks, et teda lükata kiiremini müügini või soovitud tegevuseni peab teda motiveerima ja survestama piiratud koguse või ajaga.

Tegevus ehk müügiprotsess: see on konkreetne tegevus, mida lehe külastaja peab tegema. Näiteks tegema ostu, broneeringu, laadima midagi alla või tulema kohale. Tähtis on, et seda tegevust oleks võimalikult lihtne sooritada ja puuduksid igasugused takistavad tegurid.

NB! Tegelikult võtavad internetiturundajad need neli komponenti veel omakorda pusleks, aga sellest räägin järgmisel korral.

Näiteks ülemise joonise juurde sobiks need kaks järgmist müügimudelit:

Müügimudelid internetis

Püüa mõõta kui palju paned ühest otsast raha sisse ja kui palju tuleb teisest otsast tagasi.

Mõõda, mõõda ja veelkord mõõda!

Kui sa ei oska öelda, milline kanal sinu puhul töötab või sinu otsus põhineb vaid sinu või su ülemuse arvamusel aga mitte numbritel, siis on aeg seda muuta.  Eeldan, et Google Analytics on juba su veebilehele lisatud. Kui ei, siis paranda see viga kohe.

Märgista kõik kampaania lingid

Selleks on tasuta ja lihtne tööriist Google URL builder, mille abil saad täpselt mõõta, mis kanal toob sulle külastajaid, kes teevad rohkem  soovitud tegevusi. Saad teada, milline reklaam või bänner töötab paremini kui teised. Märgista lingid ja sa ei koba pimeduses. Vajad rohkem infot, siis kirjuta julgelt.

Kodulehele Goalid peale

Kodulehe veebianalüütika programmis peavad olema määratud eesmärgid ehk Goalid. Need on selleks, et sa teaksid igal hetkel, kui palju sa kodulehega oled teeninud ja kuidas sul läheb konkreetse teenuse või tootega täpsemalt.

Pea täpset arvestust palju raha kulub ja palju sisse tuleb

Pole vahet, kas sa teed reklaami või kampaaniat või pead lihtsalt blogi. Igal juhul on tark tegu lugeda kokku kõik tehtud kulutused ja sissetulekud, et saada aru, kas see tegevus tasub ennast ära.

Need olid peamised asjad, mida võib sellelt koolituselt välja tuua, kuid see ei anna kindlasti kogu pilti koolitusest.

Mida mina siis ise õppisin ja milliseid mõtteid kogusin Timo koolituselt?

Tunnistan ausalt, et läksin Timo koolitusele selleks, et ennast värskendada ja lootsin saada uusi ideid, mida võiksime oma internetiturunduse koolituste ja teenuste puhul  arvestada või paremini teha.

Sul ei ole vaja igat klienti  – kui klient ajab veebilehe tegemise juures taga koma või värvitooni või joone paksust, siis milleks kulutada energiat sellistele tegevustele. Tuleb öelda julgemalt ei.

Müü lõpptulemust ja näita seda  – ma tean seda väga hästi, kuid ma ei ole seda kasutanud näiteks pakkumistes regulaarselt.

Tagasisides kajasta rohkem kliendi hirme ja küsimusi  – müügilehtedel, maandumislehtedel või e-poe kassa lehel võta kliendi hirme maha teiste klientide tagasisidega. Esita tagasiside küsimused sellised, et saaksid sobilikud vastused. Näita pilti, nime, kodulehte ja miks mitte ametit.

Kus reklaamivad sinu konkurendid, seal peaksid ka sina katsetama – uuri, millistes kanalites sinu tõsisemad ja nutikamad konkurendid reklaami teevad. Nad teenivad seal suure tõenäosusega raha, kuid ise pead katsetama, kas see kanal ikka töötab.

Katseta Pop up-i näitamist külastajatele, kes plaanivad lehelt lahkuda  – näiteks võib pakkuda e-maili vastu mingit tõeliselt väärt infot või küsi üks küsimus. Sellega võtad tal hoo korraks maha. Siin peab jälgima, et see ei mõjuks sinu külastajale härivalt.

Suuna suurema külastusega blogipostituste liiklust – kui mõni blogipostitus saab tema headuse tõttu palju liiklust, siis tasub katsetada jõulisemat suunamist seonduvale teenusele.

Hinnapakkumine olgu põhjalik – hinnapakkumist pole mõtet kergekäeliselt välja saata. Pigem peaks võimalusel kokku saama, sest siis mõistad tulevast klienti paremini. Hinnapakkumine peaks kliendile tegema puust ja punaselt selgeks, missugust väärtust ja kuidas ta saama hakkab. Lisaks muud usalduse punktid.

Pea arvestust mitu pakkumist lööd keskmiselt lukku – tee omale tabel, kus pead arvestust mitu päringut saad ja mitu neist läks diiliks. Kirjuta sinna taha ka põhjus, miks tehing tuli või miks see ei tulnud. Nii saad teada keskmise päringu maksumuse ja õpid oma klienti paremini tundma.

Facebooki reklaami tehes katseta kontaktide lisamist reklaamile – uudisvoo reklaamidesse saab rohkem infot lisada ja seal proovi lisada enda kontaktid. Vaata, kuidas töötab.

Tänan leht kasuta efektiivsemalt ära – hea võtte, mida ise kasutan aga sulle ehk uus. Tänan lehel palu kliendil veel midagi teha. Näiteks saada e-poodi või palu hakata sõbraks Facebookis või teha midagi, mis ei oleks väga vaevanõudev tegevus.

Kokkuvõtteks

Kui keegi arvab, et ma toon siin välja liiga häid ideid ja seda võivad ka kõik teised kasutama hakata, siis ma ei muretse üldse. Need, kes on tegijad ja sihikindlad, siis nemad ehk võtavad seda teadmist arvesse ja viivad praktikasse. See on ju igati positiivne, et nad said kasu sellest postitusest.

Tegelikult peab olema sul selge protsess ehk väljatöötatud protseduurid, mida sa pidevalt kordad. Need, kellel on ettevõttes protseduurid paigas ja kasutusel, neid saadab suurem edu, kui neid, kes ainult kuulutavad, et nad kasutavad maailma parimaid strateegiaid või taktikaid.

Päris ausalt öeldes, koolituse sisu oli puhas kuld ja see on tähtis.

Sulle, kes sa seda lugesid või isegi sellel koolitusel osalesid, soovin vaid ühte, ole tubli praktik ja loo oma protseduurid, mida hakkad kordama.

Aitäh Timole asjaliku pärastlõuna eest.