Eelmises artiklis oli meil teemaks, kuidas Google Adwordsi kontot reklaamikampaaniaks seadistada.
Selles postituses vaatame täpsemalt, kuidas Google Adwordsis reklaamikampaaniat üles panna.

Kui konto seadistused on salvestatud, siis järgmiseks pakub Adwords sulle kohe reklaami loomisega alustamise võimalust.

Kirjuta oma reklaamirühma nimi, reklaami pealkiri, kahe realine kirjeldus ja aadress, mida näidatakse ning kuhu suunatakse – domeeninimed peavad samad olema.

Pealkiri peaks olema tähelepanu köitev ning koos märksõnaga

1. rida kirjeldusest toob välja eelise ja
2. rida sisu –> põhjuse tegutsemiseks

URL on stiilis www.nimi.ee/märksõna

Kogu reklaam peab väljendama kliendi kasu, kui ta sellest kasu ei saa, siis pole ju mõtet sellel reklaamil klikkida. Samas mida rohkem klikitakse seda odavamat kliki hinda Google sulle pakub.

Reklaami võid lasta näidata järgmiste märksõna vastetega:

Osaline vaste (Broad)
Kodulehe reklaam – kui sõnad on kuskil fraasis sees, siis näidatakse. Seda varianti algajatel ei soovita kasutada, sest võib hakata sööma väheste kogemuste puhul lihtsalt reklaamiraha. Algajad võiksid kanda hoolt, et reklaami esile kutsuvad sõnad oleks määratud –> Exact vastes.

Fraasi vaste (Phrase)
„Kodulehe reklaam“ – kutsutakse esile otsingukasti sisestatud tulemused, kus määratud fraasi sõnad peavad olema samas järjekorras, aga nendest mõlemal pool võib olla veel teisi sõnu.

Täpne vaste (Exact)

[Kodulehe reklaam] – see ongi otsitav sõnapaar ning muid pole otsija Google otsingulahtrisse sisetanud.

Kindlasti peavad märksõnad olema reklaamtekstiga kooskõlas.

Lehe allosas saad määrata kui palju soovid maksta ühe kliki eest, alustuseks, et saada kõrget reklaami läbiklikkimise suhet (CTR), võiks kliki hind olla konkurentidest suurem, mis tagab esimese positsiooni. Esimene positsioon saab klikke rohkem kui kõik ülejäänud positsioonid kokku.

Kliki hind oleneb aga ka sellest, kui tihe on konkurents ja millist hinda konkurendid keskmiselt antud märksõna eest maksavad.

Järgmisena vali oma krediitkaardi andmed. See osa läheb samuti kiiresti, kui omad krediitkaarti või teed seda läbi PayPali. Samuti võid kontoaktiveermise jätta viimaseks tegevuseks. Raha võetakse maha näiteks kord iga 30 päeva tagant.

Ühe reklaamgrupi moodustab näiteks kodulehe reklaam, teise reklaamgrupi aga näiteks kodulehe turundamine, kolmanda näiteks müük kodulehel. Iga olulise märksõna kohta tuleb teha oma reklaamgrupp.

Vaata kuidas näeb välja reklaamikampaania ülesehitus Google Adwordsis.
Reklaamikampaania Adwordsiga
Igale reklaamgrupile tuleb luua kaks reklaami, see tähendab, et 50% külastajatest näeb ühte ja 50% teist –> nii saad teada, missugune reklaam on kasumlikum. Kehva saad maha võtta ja uue kohe asemele panna. Kui ei testi reklaame, siis ei saagi teda, mis sööb raha ja millised tekstid töötavad. Testi sõnastust, sõnu ja sõnade paigutust.

Vaata õpetlikku videot, kuidas oma Google Adwordsi konto haldamisega paremini hakkama saada.

Kuidas koostada reklaamtekste?

Oletame, et pakud kindaid ja sa hakkad koostama reklaamtekste, mis on kindla tähemärkide arvuga piiratud. Mina sinu asemel uuriksin enne reklaamtekstide koostamist, kuidas on teised konkurendid reklaamtekste kirjutanud ja millised hakkavad silma ehk eristuvad teistest.

Sageli on need reklaamid väga ühesugused ning ei viitsita süveneda, kuidas võib potentsiaalne huviline kindaid Googlest otsida. Mõned otsivad nahkkindaid, sõrmikuid, labakindaid, teised aga jälle märksõnadega soojad kindad või villased kindad. Mõtle hoolega läbi, kuidas kliendid neid otsivad ja hakka katsetama. Ole loov ja püüa eristuda.

Häid mõtteid Google Adwordsi reklaamtekstide kirjutamisest on avaldanud Pähkel OÜ kodulehe omanikud. Tänud neile lihtsa ja õpetliku artikli eest.

Mis on kvaliteediskoor?

Kuidas on võimalik, et see, kes maksab märksõna eest väiksemat hinda, asub reklaami esitamisel kõrgematel positsioonidel, kui need, kes maksavad rohkem? Siin tuleb mängu Google kvaliteediskoor, millest mõned reklaami tegijad nn iseõppijad pole kuulnudki.

Google kvaliteediskoor koosneb paljudest osadest, kuid oluline on jätta meelde, et sinu reklaamtekstid ja pealkirjad peavad olema sama sisuga, kui see leht, millele sa külastajaid suunad. Mida rohkem inimesi sinu reklaamidele klikivad, seda väiksemat hinda Google sinu käest konkreetse märksõna eest küsib.

Vaata alltoodud videot, kus saad selge pildi, millest kvaliteediskoor koosneb.

Loe Google eesti lehelt detailset infot Google kvaliteediskoorist ja kui neid oma reklaamikampaanias rakendad, siis hakkad ka väiksemat hinda maksma.

Mille vastu sageli eksitakse?

Möödapanekud ja vead, mis mõjuvad otseselt sinu rahakotile, tulenevad kas teadmatusest või laiskusest. Toon välja mõned punktid mille vastu eksitakse.

  • Kasutatakse ühte ja sama reklaamteksti
  • Reklaamtekst või siis pealkiri ei sisalda märksõna
  • Suunatakse kodulehe avalehele
  • Ei kasutata kampaanialehte või maandumislehte
  • Ei mõõdeta tulemuslikkust ega tasuvuspunkti (ROI)
  • Ei testita reklaamteksti sõnastusi ega märksõnu erinevates variatsioonides

Mõned head soovitused lisaks, mida tasuks silmas pidada

Klikkimissagedus või läbiklikkimise suhe (CTR) peaks kindlasti olema vähemalt 2,5% – 3%, veel parem kui see oleks näiteks 5% -15%. Mida kõrgem on sinu Google kvaliteediskoor ja CTR , seda paremini sul minema hakkab.

Jälgi:

  • millised märksõnad söövad raha – määra negatiivsed märksõnad
  • millised märksõnad, reklaamid töötavad ja kasuta nende variatsioone ning panusta neisse
  • paremad märksõnad vii eraldi omaette kampaaniasse
  • mille kvaliteediskoor on alla 5 palli – suuna teise reklaamigruppi
  • väldi dubleeritud sõnu
  • millisel kella ajal toimub suurim aktiivsus
  • määra päeva eelarve ja kindlasti kampaania lõpp

Sa pead jälgima nii seda, kui mitu protsenti on neid inimesi, kes sinu reklaamile klikivad, kui ka seda, mitu protsenti on neid külastajaid, kes su kampaanialehel teevad ka soovitud tegevust.

Nüüd kui sul on teada toote hind või ligikaudne number kui mitu kontakti suudad muuta tehingu sooritajaks, siis saad välja arvutada reklaamikampaania tasuvuspunkti ehk ROI. Saad teada kui kalliks läheb sul ühe kliendi saamine tegelikult.

NB! Seo oma Google Adwordsi konto Analyticsi kontoga, sest siis saad veelgi paremini jälgida ning analüüsida, mis sinu märksõnadest toovad raha, mis töötavad ja mis mitte.

Kokkuvõtteks tahan sulle õelda, et terviklik otsimootoriturundus on oma olemuselt nii interneti reklaam, antud juhul siis Google reklaam (PPC), kui ka orgaanilistele tulemustele keskenduv kodulehe optimeerimine.

Sa ei saa võib-olla kõigi oluliste märksõnadega asuda orgaanilistes tulemustes kõrgetel positsioonidel, kuid just tasuline märksõna reklaam ehk klikipõhine reklaam aitab sul saavutada vajaliku külastuste mahu, mis hea sisu või väärtuse korral toob makstud külastajaid veel mitmeid kordi tagasi.

Kui oled nüüd seda meelt, et optimeerimine otsingumootoritele ja Google Adwords käivad käsikäes, siis järjekindla tegevuse juures saab sinu e-turundus päris hea hoo sisse.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.