Mis on need faktorid, mille põhjal Google kaalub, kas sul on kvaliteetne koduleht või madala kvaliteediga koduleht? Kuidas Sina saaksid kodulehelt leida ise üles madala kvaliteediga sisulehed?

Tähelepanu, räägime antud kontekstis igast kodulehe sisulehest eraldi, kuid
SEO osas on järgnev info Sinu jaoks äärmiselt oluline. Jätka lugemist ja saad täpsemalt teada.

Mis on siis Google jaoks kvaliteetne leht?

Rand Fishkin kirjutab MOZ blogis, et Googlel on omad arusaamised madala kvaliteediga sisulehest ja kvaliteetsest lehest. Tõsi, mõned asjad on nö etteaimatavad, kuid mõned võivad sulle tulla üllatusena.

Google soovib igal lehel näha ainulaadset sisu

Kui see sama sisu on kuskil teisel lehel, siis ta viskab dublikaadi (lehe, mille ta leidis hiljem kui originaali) otsingutulemuste lõppu.

Isegi kui Google leiab umbes 3 rida teksti, mis on tehtud „Copy ja Paste“ stiilis, siis saab Google sellest aru.

Kirjuta ise oma sõnadega ja viita lehele, kust need head mõtted said.

Iga sisuleht peab:

  • olema unikaalne kogemus kasutaja jaoks ehk siis seda pole kuskil varem avaldatud;
  • pakkuma lugeja peas tekkivatele küsimustele vastuseid ning;
  • olema mugav kasutada, st infot on mõnus skaneerida.

Google tahab näha lehelt välja viivaid linke

Ta tahab näha, et sul on linke, mis viitavad sinu lehelt välja autoriteetsetele lehtedele. See ütleb neile, et sinu leht on täis infot, mis on väärt edasi linkimist ja seda sisu toetatakse ka teiste allikate poolt.

NB! Toote või teenuse lehelt ei ole sul inimesi mõtet minema saata ;), pigem blogipostitustelt või teistelt lehtedelt.

Google tahab näha sissetulevaid viiteid teistelt lehtedelt

kust saada linke

See tähendab, et konkreetsele lehele peaks tulema linke nii teistelt sinu kodulehe autoriteetsetelt sisulehtedelt kui ka väljastpoolt kodulehte.

Näiteks, kui sinu sisulehele viitavad teised sarnase teemaga blogijad, kes loovad oma külastajatele väärt sisu (millel on lugeja silmis suur väärtus), siis nendelt tulnud viide on kindlasti sulle suureks plussiks Google silmis.

Sisuleht annab otsija küsimusele täieliku vastuse

Otsingumootorile optimeerimine

See tähendab seda, et kui külastaja sisestab Google otsingulahtrisse mingi küsimuse või fraasi, siis Sinu sisuleht peab sellele andma võimalikult täpse vastuse. See peab rahuldama otsija infovajaduse.

Üks huvitav ja mõtlema panev näide.

Kujuta ette, et otsid Googlest fraasi autopesu ja sa klikid tulemusele, mis viib sind lehele, kuid sa ei leia sealt kohe oma küsimusele vastust.

Sa klikid Back nuppu ja lähed tagasi Googlesse ning lähed ja klikid teisele lehele, kust sa saad oma küsimusele vastuse.

See sisuleht, kust sa said vastuse, loetakse Google silmis väärtuslikumaks kui see, millelt sa vastust ei leidnud. Mida rohkem inimesi leiab sinu lehelt vastuseid, mida nad otsivad, seda kvaliteetsem on sinu koduleht ja sisulehed.

Pane tähele, et reeglina Google saab aru, kust enamus inimesi saavad häid vastuseid ja kust mitte. See tähendab, et need lehed, mis vastavad sisuliselt halvemini või ei vasta üldse otsitavale, lükatakse otsingutulemustes tahapoole.

Need lehed, mis annavad rohkematele inimestele soovitud vastuseid mingi kindla fraasi osas, on Googles paremini leitavad ja nähtavamad.

Pea meeles! Sa pead mõistma, mida sinu sihtgrupp otsingulahtrisse sisestab ja mida ta selle konkreetse sõna või fraasi all tegelikult silmas peab.

Veebileht peab avanema kiiresti

Koduleht on aeglane

Iga hea kodulehe tegija teab, et sisulehed peavad külastajal avanema kiiresti. See mõjutab otseselt kasutajakogemust ja see omakorda mõjub sinu käibele, mis tuleb tänu kodulehele.

Leht peab avanema 1-4 sekundi jooksul ja kui kui see nii pole, siis pole sul asja esimesele kohale Googles. Mine uuri kuidas teha oma kodulehte kiiremaks ja mis tööristad aitavad sul lehe olukorda kontrollida.

Veebileht peab olema skaleeruv ja kasutajasõbralik

responsive koduleht

Külastaja peab saama sinu lehte kasutada igas seadmes ilma probleemideta. Olgu see siis tahvel, sülearvuti või nutitelefon. Kasutaja peab intuitiivselt leidma otsitava koha edasi liikumiseks või soovitud info, mille järgi ta tuli.

See faktor on Google otsingutulemuste järjestamise algoritmis sees ning mõjutab sinu kohta otsingutulemuste järjestamisel. Mine kontrolli, kas Google arvates on sul mobiilisõbralik koduleht.

Leht peab olema grammatiliselt õige ja hästi sõnastatud

See võib sinu jaoks olla ehk üllatus, kuid Google hindab õigekirja kõrgelt. Eriti on seda tunda inglise keelsel turul. Tegelikult kui sa vaatad enda seisukohast, siis ega sullegi ei meeldiks tellida teenust lehelt, mis kubiseb kirjavigadest.

Videod ja pildid peavad olema toetatud alternatiivse tekstiga

Google ei saa aru, mis on pildi peal või mida videos näidatakse või räägitakse. Selleks on vaja lisada igale pildile, videole või esitlusele ALT kirjeldus ehk alternatiivne tekst.

Võib-olla sa ei saa videot vaadata, aga lugeda saaksid, siis on hea mõte video all sisupunktid lahti kirjutada.

Lisa alati igale pildile ALT kirjeldused ja kirjuta ka lehel väike kokkuvõte pildi alla. Lisa igale videole videohalduskeskkonnas pikem kirjeldus video sisust. Kodulehel kirjuta võimalusel samuti video sisu lahti.

Googlele meeldib, kui sisu on hästi lõhutud

See tähendab, et sisu on hästi organiseeritud ja liigendatud.

  • 2-3 realised lõigud;
  • alapealkirjad;
  • piisavalt suur ja hästi loetav font;
  • mugav reavahe lugemiseks ja skaneerimiseks;
  • sisu toetavad pildid või videomaterjal.

Google ootab, et viitaksid lisaallikatele

Näiteks tood oma blogipostituses välja kellegi ütluse või tsitaadi ja viitad sellel allikale või annad nummerdatud juhise, kuidas midagi samm-sammult teha. Lisa mõni ekstra kasulik link, millest võib sinu lugejale olla veel tõeliselt abi.

Ühesõnaga, mida rohkem sinu leht hoiab külastajat sinu lehel ja aitab tal kaevuda järjest sügavamele, seda parem.

See nimekiri ei ole muidugi lõplik, kuid need on faktorid, mis annavad Googlele kindlasti teada, kas tegu kvaliteetse sisulehega või vastupidi.

Kuidas SEO spetsialistid või turundajad neid lehti siis välja sorteerivad?

On mõningad lihtsamad võtted ja tegurid, mille kombineerimisel saame öelda, et milline on kvaliteetne leht, milline vajab parandamist ja mis tuleks kohe kodulehelt ära kustutada.

Rand Fishkin ei soovita sul vaadata järgmiseid tegureid üksikult vaid komplekselt.

  1. Lehel oldud aeg ehk Time on site.
  2. Tagasipõrke määr ehk Bounce rate.
  3. Orgaaniline liiklus ehk Organic visits.
  4. Assisteerivad conversioonid ehk Assisted conversions.

Võib-olla küsid, et miks ei tohiks neid siis eraldiseisvatena vaadata. Põhjus peitub selles, et need tegurid üksikult vaadatuna võivad sageli anda eksitavaid signaale.

1. Lehel oldud aeg: kodulehel veedetud pikk aeg võib tähendada, et külastaja on väga haaratud sinu sisu lugemisest või hoopis, et ta ei suuda leida oma küsimusele kiiresti vastuseid.

Või on pigem põhjus selles, et teie lehel on palju hüpikaknaid ja külastajal on raske leida nende sulgemise kohta. Võib-olla peab ta pikalt lehe lõppu kerima, et leida otsitavat infot.

2. Tagasipõrke määraga on sama lugu: kõrge lehelt tagasi põrkamise määr võib olla hea näitaja, kuna otsija leidis oma otsitud küsimusele kiiresti vastuse ja lahkus.

Kuid see võib ka tähendada, et sinu leht on täis mõttetut teksti ja külastaja pettus ning lahkus. Kas külastaja on rahul või pettunud, näitab Google jaoks see, kas ta jätkab analoogsete otsisõnadega otsimist või läks näiteks oma postkasti või pani üldse veebisirvija kinni. Kui jätkab Googles otsimist, siis järelikult polnud lehega rahul.

3. Orgaanilised külastused: teil võib olla leht, mis on suhteliselt halva kvaliteediga, kuid mis võib ühel või teisel põhjusel saab päris palju orgaanilist liiklust. Põhjus võib olla, et see leht tuleb mingi pikema fraasiga siiski Google esilehel või kõrgel kohal välja, aga see ei paku otsingu teostajale vastuseid.

Küll on see aga pikemas perspektiivis hea. Kui vaatate seda nädalate või kuude jooksul vastupidiselt lihtsalt päevadele, saate üldjuhul paremini aru, et miks see nii on.

4. Assisteerivad konversioonid: konversioon on teisiti öeldes soovitud tegevus ehk tegevus, mida külastajad peavad sinu lehel tegema. Assisteeriv konversioon sisulehtede mõistes tähendab seda, et mingi sisuleht on justkui vahepeatus ehk leht, millel nad peatuvad enne kui teevad tegevust (ostab või sooritab päringu).

Need sisulehed ise ei pruugi külastajalt paluda tegevuse sooritamist, kuid see ei tähenda, et nende sisu kvaliteet oleks madal. Muide neid lehti võid ära kasutada nö retargeting eesmärgil ehk teed reklaami ja turundust neile, kes on sellel lehel käinud.

Alustada võiksid järgmiste võtetega

Kasuta eeltoodud mõõdikuid neid omavahel kombineerides. Iga kord kui otsid vastust, kas leht on madala või kõrge kvaliteediga võiks alustada alltoodud näidetest.

A: Kombinatsioon mõõdikutest, mis näitavad külastaja haaratust ja kaasatus teema vastu

Uuri Google Analyticsist, mida teevad külastajad, kes saabusid konkreetsele sisulehele. Kui külastaja saabus lehele ja peale seda kaevub veel sügavamale ehk uurib põhjalikult ka teisi lehti, siis on see tavaliselt hea märk.

Kui nad vaatavad peale lehele saabumist pinnapealselt veel läbi vaid mõned üksikud lehed, siis see pole hea märk. Sellisel juhul uuri lisaks nende lehtede kogukülastuste arvu, lehel oldud aega, tagasipõrke määra ja väliseid külastusi.

B: Kombinatsioon lehe välistest mõõdikutest, mis annavad aimu lehe kvaliteedist

  • Lehevälised lingid ehk viited teistelt lehtedelt;
  • sotsiaalmeediast saadud jagamiste ja kommentaaride arv antud lehe suhtes.

Kõik need mõõdikud ja sotsmeedias jagatud viited, mis saavad palju reaktsioone, on indikaatoriks, kas antud sisuleht on kvaliteetne või mitte.

Isegi kui see sisuleht ei vasta Googles otsijate ootustele (nt, kehv tiitel või pinnapealne kirjeldus), võib see vastata hea sisu kvaliteedile.

C: Otsingumootori poolsete mõõdikute kombinatsioon, mida tasuks uurida

  • Indekseerimine – sisesta oma kodulehe sisulehe URL otsingulahtrisse ja vaata millisele positsioonile on sinu leht Google poolt paigutatud ja kas ta tuleb üldse välja.
  • Sisesta oma sisulehe pealkiri ja uuri, kuhu Google sind on paigutanud (tee seda Google Chrome külastaja vaates või vali inkognito aken, sest siis ei arvesta brauser sinu eelmiste külastuste ajalugu). Kui sinu postisoon ei ole piisavalt hea, siis püüa aru saada, mida teevad kõrgemal kohal olevad sisulehed paremini vastavalt sisestatud otsingule.
  • Uuri Google Search Console ja vaata, millised on sinu CTR näitajad ehk kui palju inimesi 100-st klikib sinu lehele. Kõrgema CTR-ga lehed saavad rohkem liiklust.
  • Uuri unikaalset sisu ja dubleeritud sisu – sisestades otsingulahtrisse konkreetse lehe URL-i, siis näed, kas tuleb välja ühesuguse aadressiga või pealkirjaga sinu sisulehti. Kui see on nii, siis muuda pealkirja või muuda sisu või kustuta mitte vajalikud lehed.

D: Vaata oma sisuleht kriitiliselt üle

Võta aega ning uuri lehti kategooriate või alamdomeenide või alamkaustade lõikes ning küsi kõva häälega endalt:

  • kas see sisuleht aitab lahenda lugeja probleemi või annab hea vastuse tema küsimusele;
  • kas see leht on üldse enam ajakohane ja asjakohane;
  • kas see leht väljendab sinu firma tõekspidamisi või standardeid.

Kasutades neid mõõdikute kombinatsioone võid omale luua nö piltlikult 3 ämbrit või anumat, kuhu hakkad oma lehti paigutama.

veebilehe kvaliteedi määramine

1. Esimene kategooria või anum – lehed, mis on kõrge kvaliteediga ja need jäävad alles.

2. Teine kategooria või anum – lehed, mis vajavad täiendamist ehk need on täitsa OK lehed, kuid sina ise pole nendega rahul. Sa tead, et neid lehti saab külastaja vaatepunktist teha veelgi paremaks.

3. Kolmas kategooria või anum – need on lehed, mis on nii sisu osas kui ka sinu standardite kohaselt juba iganenud. Ära torma neid kohe veel kustutama, vaid vaata, kas nendest saab mida asjaliku välja voolida või katseta nendega.

Lõpetuseks

Kogemuste põhjal julgen öelda, et ebakvaliteetsete lehtede kustutamine kodulehelt parandab sinu kodulehe tervist ja mõjub positiivselt positsioonidele Googles.

Googlele meeldib, kui sa oma kodulehe tervise eest hoolt kannad ja seda aeg ajalt puhastad rämpsust :).

Kui sa oled siiani juba jõudnud, siis palun vaata see video läbi

Olen selle artikli kirjutanud just selle video põhjal ja usun, et selle läbi vaatamine aitab sind palju, et mõista paremini, kuidas teha kindlaks kas lehe kvaliteet on kõrge või madal.

Moz SEO kõnemees Rand Fishkin selgitab, kuidas selgitada välja konkreetse sisulehe kvaliteet.

Tänan Sind lugemast!

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.