Kas oled planeerimas uut e-poodi või sul on käsil uue kodulehe valmistamine? Esimene asi, mida pead enda jaoks selgelt kirja panema, on veebilehe eesmärk ja mõõdikud. Täna saad teada, kuidas seda täpselt teha.
Miks paljud veebilehed ja e-poed ebaõnnestuvad?
Üks põhjus on selles, et kodulehe eesmärgid ja mõõdikud pole sõnastatud või on need liiga üldised.
Kui ma küsin ettevõtjatelt või turunduse eest vastutavatelt, et mis on sinu firma veebilehe või e-poe eesmärk, siis on vastused järgmised:
- teha rohkem müüki;
- olla sihtgrupile paremini nähtav
- tutvustada oma tooteid ja teenuseid;
- jne
Kui aga palun eesmärki täpsemalt esitada, siis paraku jäävad paljud selle koha peal jänni.
Miks peab oma veebilehe eesmärgi paberile kirja panema?
Kas oled tabanud vahel end jälgimas just mõtete vaheldumise ja selle kiiruse osas?
Teadlased ütlevad, et ca 80-90% meie mõtetest on ühesugused (korduvad), kuid kas nende mõtete hulka kuulub ka sinu kodulehe eesmärk ja selle saavutamise viisid. Vaevalt, kuid kui sa need kirja paned, siis oled sa selleks juba rohkem sunnitud või häälestatud.
Võib-olla teen nüüd kohatu võrdluse, aga loodan et see aitab sul mõista, miks me peame eesmärgi üles kirjutama.
Kui eesli nina ette panna maitsev ning värske porgand, mis tekitab näljases loomas isu, siis tal tekib soov saada see kätte.
Selleks, et saada porgand kätte, peab loom tegema sammu või koguni kõndima üles raskest mäest. Ta mõistab, mida ta peab tegema ning ta tegutseb.
Kui sul pole eesmärk kirjas, siis sa ei tea mida teha
Nii huvitav kui see ka pole, ei oska inimesed sihipäraselt tegutseda, kui tal pole enne teada, mida ta püüdma või saavutama peab.
Küllap oled käinud omal käel autoreisil. Tuleta meelde, mis oli vaja enne läbi mõelda, et see reis sai õnnestuda või alata?
Arvatavasti mõtlesid läbi sellised punktid: kaugeim sihtpunkt, vaatamisväärsused marsruudil, auto tankimise kohad, majutuskohad, igale tegevusele pidid juurde kirjutama ka planeeritud eelarve ehk palju miski maksab ja palju muudki.
Kui tahtsid perega teha autoreisi Disneylandi, siis alates sellest hetkest, kui otsus on tehtud, oskad sa edasi hakata mõtlema, kuidas peaks seda ellu viima. Muide, sama lugu on ka sinu veebilehe eesmärgi saavutamisega.
Iga uue veebilehe valmistamine või arendamine peaks algama SMART eesmärgi sõnastamisega
Kui sinu veebileht täidab äri eesmärke, siis selle püstitus peab tulema kas firma eesmärkidest või turunduseesmärkidest. Sõltub sellest, kas tegu on väikse ettevõttega või suurfirmaga.
Veebilehe eesmärk peab olema sõnastatud nii, et hiljem on sul võimalik kirjutada ettevõtte majandustegevuse aastaaruandesse kui mitu eurot te teenisite läbi kodulehe.
Näide sellest, milline võib näha välja firma poolt püstitatud eesmärk kodulehele
Soovime, et 2020 aasta lõpuks teeniksime oma firma kodulehe abil 200 000 eurot. Selleks tuleb panustada nii kodulehe sisulisse kui tehnilisse arendusse ning sisuturundusse.
Eesmärk ja mõõdikud pane kirja järgmise 2 sammu abil
Samm 1 – kirjuta eesmärgid ja mõõdikud välja
Järgmisena toon näite mõningatest KoduleheKoolitused eesmärkidest ja mõõdikutest ja peale seda saad koostada oma veebilehe eesmärgid ja mõõdikud.
Alusta ühe eesmärgiga, kuni tekib rutiin selle teostamisel ja mõõtmisel
Nõuanne: alustuseks võiks kõrgemate eesmärkide arv olla minimaalselt 1 ja maksimaalselt kuni 5. Põhjus on selles, et iga eesmärk sisaldab endas terve hulk tegevusi ja alameesmärke.
Kui sul on leht juba olemas, siis võib sinu kodulehe eesmärk olla ka külastajate kasutusmugavuse parandamine või firmasiseste tööprotsesside efektiivsemaks muutmine jne.
Samm 2 – kirjuta eesmärk veelgi täpsemalt lahti
Hea eesmärk on S.M.A.R.T eesmärk. Kodulehele püstitatud eesmärgid peavad olema spetsiifilised, mõõdetavad, realiseeritavad ja ajaliselt piiritletud.
Sa pead lahti kirjutama, kuidas plaanid hakata kodulehele püstitatud eesmärke saavutama.
Järgnevalt vaata näidet ja kirjuta lahti oma esimene kodulehe eesmärk.
Soovitus: kirjuta eesmärgi saavutamise punkt (Attainable) nii konkreetselt lahti kui võimalik. Näiteks fikseeri konkreetsete müügilehtede Conversion Rate ja soovitav tulemus.
Mis on Conversion Rate?
See on üks kõige tähtsamaid mõõdikuid, sinu kodulehel või e-poes. Loe kindlasti Conversion Rate kohta Jakob Nielseni selgitavat postitust.
Conversion Rate on protsent inimestest, kes tegid sinu lehel enim soovitud tegevust. Mõõdetakse nii kogu veebilehe kui ka üksiku sisulehe Conversion Rate’i.
Mis juhtub siis, kui sa ei kirjuta kodulehe eesmärke selgelt välja?
Midagi ei juhtu ja kõik läheb vanaviisi edasi😊
Aga ma loodan siiski, et sa said minu peamisest sõnumist aru ja sul on nüüd veidi selgem pilt eesmärgi sõnastamisest ja lahti kirjutamise vajalikkusest.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.