Kuidas käib kodulehe tellimine ja planeerimine

Kas tead, miks enamus ettevõtete veebilehed ei too raha sisse ja vegeteerivad kui maha jäetud, pooltühjad haisvad konnatiigid, mida külastab ainult lehe omanik ja tema ema?

Põhjus on selles, et lähteülesande koostamisel jääb kodulehe analüüsi etapp väga nõrgaks või lausa olematuks. Ehk ei otsita õigetele küsimustele sisukaid vastuseid ja võib-olla pole planeerijal ka head ettekujutust kuidas teha kodulehte täitsa algusest.

Mida kodulehe analüüs enne veebilehe tegemist sisaldab? from KoduleheKoolitused on Vimeo.

Kodulehe lähteülesande analüüsi etapi tähtsamad pidepunktid on:

Ettevõttest mina pildi loomine: ehk me peame mõistma, kes me ise oleme ja mis on need väärtused, põhjused ja sõnumid, mis meie sihtgruppi liigutavad, aitavad ja mõjutavad. Meil tuleb kirja panna see, kuidas me oleme oma sihtgrupile kasulikud ja mis teeb meie pakutava ihaldatavaks.

Ettevõtte hetkeolukord internetis: sul tuleb kaardistada, mis on teil hetkel internetis tegutsedes hästi ja mis halvasti ja mis on antud olukorra põhjustanud. Kui sul on olemas veebileht, siis peaksid teadma, mis selle juures on sulle reaalset kasu toonud ja mis võiks paremini olla.

Konkurentide analüüs internetis: pole mõtet jalgratast leiutada. Küll aga on tark uurida, mida konkurendid teevad veebis väga hästi ja millega panevad puusse. Analüüsi, mida sarnased veebilehed nii kodu- kui välismaal on teinud super hästi just külastaja vaatevinklist. Samuti on tark õppida konkurentide vigadest.

Sinu sihtgrupid ja nende eesmärgid: selleks, et teha õige pakkumine, õigel ajal, õiges kohas ja õigetele inimestele, peame tundma oma sihtgrupi probleeme ja vajadusi ning nende eesmärke veebis.

Kui me ei tunne sihtgruppi, siis ei oska me koostada kodulehe avalehele ka sõnumit, mis külastajale korda läheks ja teda liigutaks. Me võime sihtgrupi analüüsi puudulikkuse tõttu planeerida halva lehe ülesehituse, struktuuri ja navigatsiooni.

Kodulehe eesmärk ja soovitud tegevused: eesmärk on ühikuliselt ja ajaliselt määratletud tulemus. Mis on sinu kodulehe eesmärk? Mida sa tahad, et külastajad sinu kodulehel teeks?

Jäta meelde, et kasumit taotleva ettevõtte kodulehe eesmärk ei ole toodete või teenuste tutvustamine. See on tulemus, mida võid kirjutada oma majandusaasta aruandesse.

Eesmärki aitavad saavutada külastajate tegevused veebilehel, millest saad siis omakorda tuletada vaheeesmärgid.

Planeerimise faasis tuleb uue kodulehe analüüs alati teha

Need ja paljud teised olulised küsimused peavad saama selged vastused, kui oled uut kodulehte planeerimas. Kahjuks jääb aga paljudel uue kodulehe analüüs aja või tahtmise poolest tahaplaanile. See aga annab endast varem või hiljem rahakoti najal hästi tunda.

Kui sa soovid uue kodulehe planeerimisel või tellimisel teha vähem vigu ning mõelda asjad põhjalikumalt läbi, siis kirjuta meile ja me saadame sulle lähteülesande küsimustiku, millest on sulle kindlasti abi.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Uuri koolitust

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Uuri lähemalt
Google Analytics õpik eesti keeles

Esimene Google Analyticsi õpik eesti keeles

Õpik annab sõna-sõnalised juhiseid, kuidas leida üles müüki mõjutavad tehnilised kitsaskohad.

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.