Tänane sotsiaalmeedia postitus õpetab sind kasvatama oma kogukonda ja annab sulle ühe näite, kuidas saada sotsiaalmeediast oma kodulehele rohkem liiklust. Alustame siis algusest.

Kuidas siis kahekordistada oma sotsiaalmeedia liiklust?

Järgnev ilmestab hästi seda, kuidas me ise oleme ämbrisse astunud ja mida oleme siis ette võtnud?

Paljude äride jaoks on sotsiaalmeediaturundus igapäevane tegevus, et kasvatada oma kogukonda ja suurendada oma veebilehe liiklust. Nii ka meiegi oleme aktiivselt tootnud uut sisu blogi näol ja seda levitanud sotsiaalmeedias.

Probleem: me ei ole osanud täies mahus kasutada loodud sisu potentsiaali

Eestis on minu arvates siiski päris palju firmasid ja turundajaid, kes toodavad väärt sisu, kuid enamus neist ei kasuta oma loodud sisu potentsiaali efektiivselt ära sotsiaalmeedias.

Kui sa oled tõsine väärt sisu looja või sotsiaalmeedia spetsialist, siis sa pead oskama kasutada loodud sisu potentsiaali.

Üks parimaid võtteid on see, kui jagad sotsiaalmeedias oma loodud sisu mitu korda. Tundub üpris lihtne, või mis?

Vaatame nüüd korraks hüpoteetilist näidet ühe postituse levitamise kohta:

Sotsiaalmeedia turundus plaan

Vahetult peale iga uue blogipostituse avaldamist jagame seda koos lingiga meie kõigis sotsiaalmeedia kanalites.

Postitus jõuab teatud arvu inimesteni ja mingi hulk klikib lingil ja läheb seda lähemalt uurima.

Tabelis on näha, et kui sotsiaalmeedia kanalis avaldati postitus esimest korda, olid tulemused üpris head. Antud näite puhul toimub sotsiaalmeedia turundus vaid 3 kanalis Twitter, Facebook ja Google+.

Mis juhtus, kui jagasime sama postitust ka järgmisel päeval?

Kas liiklus kahekordistus? Ei, kuid siiski olid tulemused üpris head.

Nüüd kui jagasime seda postitust ka nädal pärast postituse ilmumist, läksid tulemused võrreldes esimese korraga lausa poole väiksemaks. Kuid kokkuvõtteks saime teise ja kolmanda jagamisega poole rohkem klikke.

Tegu oli lihtsalt näitega, kuid mõte on selles, et mida rohkem sa jagad, seda suurem võimalus on sul saada klikke.

Kas uuesti jagamine sotsiaalmeedia kanalites on ikka sobilik?

Sama postituse jagamine mitu korda võib tunduda sulle kui oma kogukonna spämmimine.

Kui ma mõni aeg tagasi jagasin oma blogipostitust “Kuidas kirjutada kodulehe teenuste lehele müüvat sisu?” mitu korda, siis arva ära mitu kaebust tuli.
Null.

Fakt on aga see, et:

  • kõik ei näe alati sinu postitusi;
  • neil puudub selle teema vastu huvi või vajadus;
  • nad ei märka või unustavad sinu postituse.

Tegelikkuses kui sa jagad oma sisu rohkem kui ühe korra, siis sa vaid annad neile väärtust, mida lubasid ja suurendad oma võimalust nendeni jõudmisel.

Ma ei taha olla ju spämmar

Paljud blogipidajad (eriti välismaal) on omale tõmmanud alla programmi, mis jagab nende vanu postitusi iga tunni tagant ja see on spämm.

Kuigi selline tegevus viib küll lühiajalises perioodis rohkemate klikkideni, siis pikemas plaanis teeb see sulle ja su brändile kahju.

Kui sa jagad liiga palju, siis hakkavad inimesed lõpuks lihtsalt sinu postitusi ignoreerima.

Samas tahan saada rohkem liiklust veebilehele

Kui sa soovid oma infot rohkem jagada ja mitte tulla välja nagu spämmar, siis tuleb sul paika panna mõned reeglid.

  1. Arvesta, et pead oma jälgijatele pakkuma väärtust.
  2. Loo kindel kava, kuidas oma postitusi jagad. Sellel teemal räägime veel hiljem.
  3. Vaata ennast kui sotsiaalmeedia kasutajat. Kus asuvad sinu piirid ja kes on sinu jaoks spämmar?
  4. Ära tee midagi, mis sulle endale ei meeldiks.
  5. Alati paku väärtust, sest siis pole uuesti postitamine halb asi.

Kui sa oled nõus nendest reeglitest kinni pidama, siis sotsiaalmeedias turundamine koos hea turundusplaaniga peaks aitama kahekordistada kodulehele tulevat liiklust.

Kuidas jagada oma sisu sotsiaalmeedias rohkem kui ühe korra?

3-5 nõuannet, kuidas võiksid jagada sisu, millel on lugeja jaoks mingi väärtus.

Samm 1 – loo sotsiaalmeedia plaan

Selleks, et alustada targalt sisu jagamisega sotsiaalmeedias, tuleb sul oma plaani kirja panna, kuidas ja kui palju seda kõike teha.

Sotsiaalmeedia plaani loomisel tuleb sul leida vastused järgnevatele küsimustele:

  • Kui mitu korda sa jagad igat postitust oma igas sotsiaalmeedia kanalis?
  • Kas on mingi kindel kellaaeg, millal seda teha?
  • Kui kaua on minu postituse sisu veel värske ja jagatav?
  • Kui kaua aega peaksin järgmise postituse jagamise vahele jätma?
  • Millised sisu jagamise variatsioone kanalite lõikes saan luua ja kombineerida?

Ole ettevaatlik ja kriitiline nendele küsimustele vastates.

Räägime nüüd postituste ajagraafikust

Tegu on siis nö sotsiaalmeedia postituste seeriaga, mis avaldatakse kindla kava kohaselt vahetult peale sinu uue blogipostituse avaldamist.

Ajagraafiku mõte on valmistada ette vajalikud sotsiaalmeedia postitused, sest see aitab sul saada rohkem liiklust oma kodulehele.

Selles videos saad teada, miks vajad sotsiaalmeedia plaani ja mida see sisaldab.

Sotsiaalmeedia plaanis on oluline: teemad, mis huvitavad sihtgruppi, millal postitada, kes postitab ja kui tihti. Turundamine sotsiaalmeedias on palju lihtsam tänu sellistele tööriistadele nagu Hootsuite, Buffer ja Everypost.

Aga jätkame detailidega …

Näide ühest võimalikust sotsmeedia postituse ajaplaanist:

Kohe kui postitus on avalik – esimene sotsmeedia postitus avaldatakse samuti kohe.

Samal päeval 2-3 tundi hiljem – kuna siis on juba esimese postitus vaibunud.

Järgneval päeval – sõnum jagatakse õigetes kanalites uuesti.

Järgmine nädal – need sõnumid tuleb valmistada varem ette, et meelest ei läheks.

Järgmine kuu – nõuab isegi veel rohkem ettevalmistust.

Järgmine ____ – see on valikuline, aga kui soovid võid näiteks 3 kuu pärast postitada.

Nüüd kus oled iga kanali jaoks ajagraafiku paika pannud, tuleks selle kohta koostada nö ühine timeline, sest see annab sulle selge ülevaate, millistes kanalites ja kui sageli oma sõnumit levitad.

Sotsiaalmeedia kanalites postitamise plaan

Pane kanalite lõikes paika kui tihti postitad.

Selles näites on näha, et üsna sageli on jagatud postitust Twitteris, kuid Facebookis ja Google+ vähem. See plaan on pandud kokku vaid näiteks.

Sina koosta plaan selle järgi, kuidas sinu jaoks mingi kanal töötab. Selgita välja ja alusta katsetamisega, mis kanalis tuleb tihedamini postitada.

Samm 2 – ära kunagi jaga sama sõnumit kaks korda

See on äärmiselt oluline samm sotsiaalmeedia turunduses ja see eristab sind rumalatest spämmaritest.

Enamus meist postitavad tavaliselt sotsiaalmeedia kanalisse uue blogipostituse pealkirja, paar hashtagi ja lingi ning sellega see piirdubki. See on OK, kuid ainult 1 kord! Samas selline stiil muutub sihtgrupi jaoks üksluiseks.

Parem viis oma uue blogipostituse jagamisel on kirjutada sellest lühidalt mitmel erineval moel nagu näiteks küsimuse stiilis või tsitaadina.

Siin on mõned näited:

Sotsmeedia postituste pealkirjad

Lähene uuele postitusele mitme erineva nurga alt ja juhata see erinevalt sisse.

Selles näites on näha, et iga postitus on omal moel eriline. Selline taktika on ehk veidi rohkem aega nõudvam, kuid see toob tulemusi.

Niimoodi ei tundugi, et sa jagad sama postitust ja see aitab sul paremini oma kogukonnani jõuda.

Tegelikult on palju eri viise või stiile, et jagada sama postitust mitmeid kordi, jättes mulje, et tegu on uue sisuga.

Toon veel kord välja mõned näited postituste stiilidest:

1. Otsene ja lihtne stiil – postituse pealkiri ja link.

2. Küsimuse stiil – küsi kaasahaarav küsimus ja kaasa oma kogukond vestlusesse.

3. Maini fakti stiil – jaga mingit fakti, mis seostub sinu postituse teemaga.

4. Jaga tsitaati stiil – võta oma artiklist mingi lööv tsitaat ja lisa sellele link.

5. Salapära või intriigi stiilis sõnum – loo huvi tekitav sissejuhatus, mis teeb lugeja uudishimulikuks ning saada ta lingiga oma lehele edasi lugema.

Neid taktikaid kasutades õpid palju oma sihtgrupi kohta. Kas või näiteks seda, kas nad reageerivad küsimustele või kas nende seotus sinuga kasvab.

Loomulikult võid mõelda ka ise välja uusi ja põnevaid postituse esitamise viise, kuid need on järgi proovitud.

Samm 3 – kasuta ära sotsiaalmeedia kanali tugevusi

Igal kanalil on omad tugevused ja nõrkused. Näiteks meie sotsiaalmeedia turundus koolitus keskendub Facebookile ja selle tugevustest tekkivatele võimalustele.

Samas on aga Google + mõned eelised Facebooki ees ning allpool näed, kuidas ma neid ära kasutan.

Google Plus võimalusedGoogle Plus võimaldab vastupidiselt Facebookile lisada postitusele rasvases kirjas pealkirja ja ka loetelusid. Antud näites näed, kuidas saab teha Googles ka küsimustikku, mis erineb Facebooki omast.

Üks hea näide aga Facebooki eelisest. Nimelt saad iga postituse lõppu lisada oma tooted.

Facebookis turundamine

Suurepärane võimalus luua Facebookis oma e-pood ja näidata e-poe tooteid iga postituse juures. Kas märkasid, et mida pikemad (kõrgemad) pildid, seda paremini jäävad postitused ka silma.

Samm 4 – mõõda, võrdle ja analüüsi tulemusi

Sul tuleb jälgida ja võrrelda oma postituste tulemusi, et aru saada kas sinu muudatused sotsiaalmeedia plaanis ka sisuliselt töötavad või mitte.

Siin on paar asja mida jälgida

1. Tõus või langus postituste aktiivsuse osas – kui katsetad postituste ajagraafikut, siis jälgi, millal ja mis postitused saavad suurema või väiksema aktiivuse osaliseks.

Aktiivuse või seotuse mõõdikuteks on klikid lingil, meeldimised, jagamised ja kommentaarid.

Tavaliselt jälgitakse üldisi trende, kuid kui soovid kindel olla, siis märgista oma lingid näiteks Bitly või Google URL Builderiga.

Nii saad kindlat statistikat, kui palju mingi konkreetne postitus tõi liiklust ja sealt juba edasi saad välja võtta ka postituse kaudu tulnud ostud või päringud.

2. Negatiivne tagasiside – kui oled väärtuse looja, siis negatiivne tagasiside on harv. Samas kui tänu sinu aktiivusele tulebki kaebusi, siis ei maksa kohe seda väga tõsiselt võtta, vaid toetu mõõdikutele.

Numbrid annavad sulle selgema pildi sellest, kas sinu postituste ajagraafik oli liiga agressiivne.

3. Vaikne huvi langus sinu sisu vastu – see on suurim oht sotsiaalmeedia turundajale, et sisu on liiga palju ja see on igav. Nad lihtsalt ignoreerivad sinu infot. Mõõdik, mida pead jälgima, on CTR ehk linkide läbi klikkimise suhe.

Sotsiaalmeedia turunduse koolitus

Kokkuvõtteks

Ma mõistan, et see sotsiaalmeedia postitus siin võib tunduda sulle kui mingi ravimi kõrvalnähtude lugemine, kuid väga paljud ettevõtjad ja spetsialistid ei ole seda taktikat varem proovinudki.

Selleks, et seda taktikat hästi katsetada

  1. Loo oma sihtgruppidest kliendiprofiilid, et teaksid, kellele ja mida postitad.
  2. Koosta sotsiaalmeedia plaan, kus kirjas eesmärk, mõõdikud, postituste teemad, ajagraafik ja stiilid.
  3. Pea plaanist kinni ja analüüsi tulemusi.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.