Kas oled pannud tähele, et mõni sinu olulisele sõnale optimeeritud artikkel on Google otsingutulemustes oma kõrge koha kaotanud või on see sootuks palju kohti tahapoole viidud?

Sul tekib küsimus, et miks? Siin on kaks kõva tegelast (Google programmi), kes võitlevad põhimõtteliselt selle eest, et veebilehe optimeerimine otsingumootoritele oleks teisejärguline vastupidiselt lehe sisule ning väärtusele.

Panda võitleb igava, mitte relevantse ja kopeeritud sisu vastu

Google suur väljakutse seisneb selles, et otsingumootori kasutaja ehk Googeldaja leiaks otsitulemuste algusest kõige relevantsemad tulemused. Need on vasted, mis peaks ideaalis vastama täpselt otsitule ning pakkuma otsijale väärtuslikke vastuseid.

Kui sinu lehe sisu on kellegi teise lehelt kopeeritud või sisaldab sinu optimeeritud veebileht liialt väärtusetut sisu, millest külastaja ei saa mingit kasu ja ta lahkub sealt näiteks ca 30 sekundi pärast, siis võib seda konkreetset sisulehte tabada Panda jalahoop.

Sisuliselt tähendab Panda jalahoop seda, et kui sa olid oma sisulehega mingi märksõna suhtes näiteks otsingutulemustes 2. positsioonil, siis nüüd oled 8. või isegi 28-l kohal.

Mida teha, kui sinu veebileht on saanud tunda Panda pahameelt?

  • Leia need lehed üles, mis on Panda poolt löödud
  • Võrdle omavahel löödud ja mitte löödud lehti. Millised on erinevused?
  • Leia üles oma igavamad ja mõttetumad veebilehed ning muuda nad huvitavamaks ning kasulikumaks just sinu sihtgrupi huvidest lähtuvalt
  • Kui sa oled kellegi teise veebilehelt sisu kopeerinud, siis asenda see oma sõnadega ning kordumatu väärt sisuga
  • Eemalda oma veebilehelt kõik sisuliselt dubleeritud lehed
  • Tee kõik selleks, mis muudaks kasutaja kogemust sinu lehel paremaks. Levita oma väärt veebilehe sisu sotsiaalses meedias
  • Tõsta ja kasvata oma brandi teadlikkust rahulikus ja järjepidevas tempos

Nüüd kui oled omalt poolt selle igava sisu vahetanud ümber väärtusliku vastu, siis hakkavad sinu positsioonid konkreetse artikli ja märksõna suhtes ka tasapisi kõrgemale tagasi liikuma ning konkreetse veebilehe optimeerimine aitab kindlasti sellele kaasa.

Google Penquin võitleb kunstlikult tekitatud linkide vastu

Pingviini ülesanne on leida üles, neutraliseerida ning sanktsioneerida linkimise süsteeme ja linke, mis on Google arvates võltsid, kuntslikult tekitatud ning mis on loodud konkreetse sisulehe upitamiseks Google otsitulemustes kõrgema koha nimel konkreetse märksõna osas.

Siin võib sulle karuteene teha ka sinu teadmatus selles osas, et kust sulle viited tulevad. Eriti karmiks võib olukord muutuda, kui konkurendid sinu vastu kasutavad selliseid võtteid. Näiteks lisavad sinu lingid sellistele lehtedele, mille maine on Google silmis väga madal.

Mida ette võtta kui Pingviin on sulle kõva laksu andnud?

  • Tee põhjalik sissetulevate linkide audit. Millistelt lehtedelt tulevad sinu välised lingid? Kas oled mõne konkreetse veebilehe üle optimeerinud ühe märksõnaga või tuleb sinna ebaloogiliselt palju viiteid teemaga mitte seotud lehtedelt?
  • Kasuta Webmaster Toolsi (Google Analytics)
  • Eemalda kõik makstud tekstipõhised lingid vähegi ebarelevantsetelt lehtedelt
  • Ära kasuta nn kommenteerimise spämmi.
  • Eemalda kõik oma postitused küsitava väärtusega lehtedelt
  • Eemalda oma artiklid sellistelt veebilehtedelt, mis jagavad sinu sisu teistele veebilehtedele automaatselt. Ehk sellised lehed, mis moodustavad justkui tihedalt ühendatud võrgustiku nn sündikaat lehed
  • Väldi väliseid linke ohtlikelt veebilehtedelt
  • Keskendu väärtusliku sisu tootmisele ja levitamisele relevantsetes kanalites
  • Pane rõhku väliste linkide saamiseks, mis tulevad läbi sotsiaalse meedia
  • Google armastab pressiteateid. Viited/lingid näiteks Postimehest on kõrgelt hinnatud
  • Tee nii, et sinu veebilehe sisu oleks võimalik lihtne jagada sotsiaalse meedia kanalites

Kui sa oled Pingviini reeglite vastu patustanud, siis ta lööb sind nii kõvasti, et see võib teha suurt kahju sinu ärile. Kui oled patustanud, siis oma maine ning positsioonide taastamine nõuab vahel suurt pingutamist.

Muidugi võib arvata, et me ei ole kohustatud Google SEO reeglite järgi elama ega tegutsema. Ja ei peagi, kuid kui sa tahad huntidega ühes karjas olla, pead koos nendega ka ulguma ja nende reegleid järgima.

Kas veebilehe optimeerimine otsingumootoritele ehk SEO on siis mõttetu?

Kodulehe SEO-st ja otsimootoriturundusest on vähe abi, kui sellel puudub väärt sisu, mis läheb sihtgrupile korda. Loomulikult kanna edasi hoolt, et märksõna või selle sünonüüm esineks tiitlis, H1 pealkirjas, lehe kirjelduses, URL-is ja sisulehe tekstiosas.

Need ettevõtted, kes panustavad oma lugejaskonnale väärt sisu loomisele, need teenivad internetist tulnud klientidelt märkimisväärselt rohkem kui nende konkurendid, kes peavad kodulehte visiitkaardiks või sellepärast, et teised teevad samamoodi.

Olgu lõpetuseks mainitud, et seda infot käisin sinu jaoks hankimas ülemaailmse digiagentuuri WSI tasuta webinarilt, millest saab igaüks alati osa, kui vaid kätt pulsil hoiab.

Soovin sulle jõudu oma sisu loomisel ja paremate positsioonide saavutamisel otsingutulemustes.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.