Kui sa natukenegi uurid tuntud firmade või edukate Instagrami turundajate või nö Influencerite profiile, siis saad kohe aru, mida nad teevad seal teistmoodi kui sina. Järgnevalt saad täpselt teada, millele pead tähelepanu pöörama.

Instgrami profiili loomine

Instagrami profiili juures mängib suurt rolli logo ja tutvustus

Hästi toimiva Instagrami profiili juures jälgi järgmist

1. Logo või profiili pilt peab olema selge kujund või pilt

  • Logo või profiili pilt peab olema ruut. Soovitavalt võiks pildi mõõtmed olla 200 x 200 pikslit või rohkem, sest siis võid kindel olla, et see on kõigile selgelt näha.
  • Kui sul on logo, siis arvesta, et telefonis peab see olema lihtne ja sümmeetriline kujund, mida on inimestel kerge kohe ära tunda. Soovitavalt kontrastne taustaga ja minimalistlik.
  • Kui sul on nägu ehk profiili pilt, siis näita suurelt oma nägu või ennast ülakehaga, et inimestele jõuaks kohale sinu ehedus, detailid ja emotsioon.
Instagrami logo profiil

Ekraanitõmmised H&M ja Martti Hallik avalikult Instagrami lehelt

Muide Martti pildi juures suunatakse sind alateadlikult vaatama Follow nupu suunas ;). Päris hea.

2. Lihtsalt äratuntav, meeldejääv ja otsitav @username

  • Püüa oma kasutajanimi luua selline, mis on lihtne ja üheselt mõistetav. Olgu see siis kas sinu nimi või ettevõtte nimi.
  • Kui sinu firma nimi on juba kellegi poolt kasutusele võetud kui username, siis proovi sellest teha lühem versioon, lisa juurde keel või asukoht, sest see hakkab otsingus siiski välja tulema ja nad leiavad su siiski üles.
  • Kasuta riime või hästi meeldejäävaid tähekombinatsioone.

Kasutajanime saad muuta, kui lähed oma profiilile ja klikid nuppu “Edit Profile” ja lihtsalt tee muudatus username taga olevasse lahtrisse.

Kasutajanimi ehk username on nähtav profiili pildi kõrval ja otsingus.

Instagrami username

Kuna Evelini konto on privaatne, siis pole meile tema sisu nähtav

3. Veendu, et sinu profiil oleks avalik (mitte privaatne)

Vaikimis seadetes on iga Instagrami profiil tegelikult avalik ja kõik näevad sinu fotosid ja videosid.

Kui sa oled ettevõte või tahad selle turunduskanali kaudu teha turundust ja reklaami, siis kontrolli, et sinu konto olema avalik. Vastasel korral ei näe sinu profiili külastajad sinu sisu ja see omakorda ei soodusta jälgijate kasvu.

Vali oma profiili lehelt seaded -> Privacy and Security -> eemalda Private Account märkeruudst linnuke

4. Kui tahad statistikat, siis peaks olema ettevõtte konto

Paljud räägivad, et isikliku konto all tegutsedes jõuavad sinu postitused suurema hulga inimesteni kui ettevõtte konto alt. Kas see nii ka on, selle kohta pole teada vettpidavaid andmeid.

Tean, et postituste leviku võti peitub selles, kuidas see puudutab sinu sihtgruppi. Mida sügavamalt sinu postitused sihtgrupile korda lähevad, seda rohkem nad aktiivust üles näitavad ja seda paremini levivad sinu pildid ja videod.

Kui sa tahad saada väärtusliku siseinfot, mida kasutajad sinu postitustega teevad, mis tüüpi postitused neile korda lähevad jne, siis võiks võtta kasutusele Business Profile konto.

Firma kontole saab minna üle ka eraisiku konto pealt. Selleks vali Seaded -> Switch to Business Profile.

Loodan, et sul on see juba tehtud ja kui ei ole, siis soovitan see ära teha.

Teine Instagrami ettevõtte konto suur eelis on see, et sul on võimalik lisada nupud sinuga kontakti võtmiseks.

  • Saad lisada oma telefoni numbri ja külastajad saavad sulle kohe helista.
  • Saad lisada oma e-maili aadressi ja nad saavad sulle kohe kirjutada.
  • Saad lisada ka oma asukoha ja nad saavad kohe liikuda sinu füüsilise kontori või poe suunas.

Pildil näed minu isikliku kontot, mis on tehtud nö Business Profile kontoks.

Sinised nupud Call, Email ja Directions tulevad profiilis hästi esile ja kasutajad saavad kohe minuga kontakti võtta.

5. Määra oma ettevõtte kontole kindlasti ka kategooria

See tähendab, et Instagrami profiili all saad määrata, mis kategooria alla sinu firma kõige paremini võiks kuuluda. Kui vaatad üleval toodud minu kontot, siis näed, et nime alla on halliga kirjutatud Product/Service.

Selle kategooria järgi võivad sinu kliendid sind paremini leida ja Instagram oskab sind ka õigetele inimestele rohkem näidata, kui nad sinu toodet või teenust otsivad.

Kategooriat ja kontakte saad minna lisama Edit Profile alt

6. Lihtsalt otsitav ja meeldejääv firma nimi

Nime määramisel võib tekkida sageli raskusi, sest et:

  • nimi, mida soovid kasutada, on juba ära võetud;
  • sa oled sunnitud kasutama nimes mingeid sümboleid, mida on raske meelde jätta või;
  • Instagramis on palju sama nimega või sarnaseid kontosid ja see tekitab inimestes segadust.

Nimi on sinu konto tutvustuse juures esimene asi, mida inimesed näevad ja sellel on suur roll leitavuse, usaldusväärsuse ja meeldejäämise osas.

Mõned soovitused konto nime loomiseks

4 nõuannet Instagrami kontole nime määramiseks.

Originaalsus: nimi peaks äratama sinu jälgijates huvi ja eristama sind teistest. Nimi on justkui X faktor sinu konto juures.

Lihtsus: nimi (sh kasutaja nimi) võiks kasutajatele kergelt meelde jääda, kuna sarnaseid nimesid näevad kasutajad päevas sadu või tuhandeid. Nimi olgu lihtne, silmatorkav ja erinev.

Mida lühem nimi, seda parem: kasutajatele jääb sinu nimi meelde ilma raskusteta.

Kasuta sama nime, mis sul on ka teistes sotsiaalmeedia kanalites: kasutajatel on sind lihtsam meelde jätta ning otsida ühe nimega kõikidest kanalitest.

Nime loomisel väldi …

  • pikka ja lohisevat nime;
  • punkte ja sidekriipse nime keskel;
  • suvalises järjekorras tähti ja sümboleid;
  • nime või brändinime kasutamist, mida sa tegelikult ei ole.

Boonus tip: konto nimi võib olla ka sinu tegevusvaldkond. Siin võiks arvestada ka SEO-ga ja kuidas inimesed võiks seda kõige rohkem otsida.

5. Mahlakas, sisukas ja tegevusele suunav tutvustus

Nii profiili pilt kui ka tutvustus on esimesed asjad, mida külastajad näevad ja siin ei ole aega pikalt jutustada.

Sul on vaid 150 tähemärki ja sellega pead suutma teha järgmist.

1. Miks peaks keegi peale sinu tutvustuse lugemist hakkama sind jälgima?

2. Kasuta mõõdukalt emotikone – isiklikult arvan, et 1-2 on täitsa ok.

3. Ära müü otse oma toodet või teenust – müü elustiili, väärtust ja emotsiooni.

4. Võimalusel palu inimestel oma fotosid tägida sinu erilise Hashtagiga, öeldes, et nii levib tema pilt ka rohkema vaatajaskonnani ning sul on hiljem võimalik uurida, kuipaljud on kasutanud sinu erilist Hashtagi oma piltide juures.

5. Lisa lõppu CTA – saada külastajad kasu rõhutava üleskutsega maandumislehele, kus inimesed saaks teha oodatud tegevust.

6. Mõõda (märgista link) – näiteks Google URL Builderi abil, kuipalju inimesi läks sinu Instagrami profiili lehelt sinu kodulehele ja uuri välja, mida nad seal tegid.

Boonus Tip: sinu profiil on ainuke koht, kust saab külastajaid viia oma kodulehele, seega oleks nutikas oma postitustes suunata külastajaid oma profiili uurima, et nad saaksid sealt edasi liikuda kodulehele.

Uuri oma tugevamate konkurentide tutvustusi ja saad ehk inspiratsiooni.

Tutvustuste näiteid kodustelt tegijatelt ja välismaalt

Kliendi kasu rõhutav ja väärtus loov profiili tutvustus toob sulle juurde rohkem fänne ja jälgijaid

Vaata ja õpi. Kuidas võiksid sina oma profiili tutvustuse üles ehitada?

Palun mine nüüd kohe oma Instagrami kontole ja lisa sinna hästi läbimõeldud, kliendikeskne ja klienti suunav tutvustus.

Uuri, mida ma sulle veel Instagrami koolitusel õpetan

Instagrami turundus koolitus

Instagrami koolitus sisaldab ka 3 kuud koolitusjärgset abi

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.