Seoses iluteenuse pakkujatele mõeldud suursündmusega “I AM BEAUTIFUL”, esitas mulle Eesti Kosmeetikute Liidu esinaine Piret Kesküla neli küsimust. Vastused võiks huvitada nii ilusalongi omanikku kui ka iluteenusepakkujat, kes usub, et koduleht võiks tema ärile oluliselt kaasa aidata.
1. küsimus. Milline on soovitus iluteenindajale kui ta hakkab looma oma isiklikku kodulehte?
Pole mõtet siin rääkida, et ennem leia usaldusväärne partner või koolita ennast.
Kõige tähtsam on saada aru, et kui sa tahad kodulehega raha teenida, siis arvesta, et sa saad omale uue lapse, kes vajab regulaarselt sinu tähelepanu ja hoolitsust.
Kui sina enda eest regulaarselt ja teadlikult hoolt kannad, siis on sul parem enesetunne, oled kindlam ning see kõik mõjutab ka sinu otsuseid ja elu tervikuna.
Täpselt sama kehtib ka sinu kodulehe osas.
Vastutasuks saad tänu värskele ja sisukale kodulehele rohkem raha.
Mõtle, mis kaasneb uue kodulehega
Sisuvaene ja vana koduleht kahjustab sinu mainet, olgugi et oled omal alal väga hea tegija.
Kasutajavaenulik ja halvasti hoolitsetud veebileht peletab uued kliendid minema ning see koduleht on sul ainult kuluallikas.
Hästi läbimõeldud koduleht on sinu reklaami ja turunduse vundament, kuhu hakkad tooma uusi potentsiaalseid kliente.
Seega, kui sa tahad, et koduleht hakkas sulle raha sisse tooma, siis pane end valmis selleks, et sul tuleb hakata temaga tegelema vähemalt nädalas korra ja vähemalt 2-3 tundi.
Tahad sa kodulehega raha teenida, kas oled selleks panuseks valmis?
2. küsimus. Missugused on kõige levinumad eksimused iluteemalistel kodulehtedel? Näiteks kolm näidet
Arvatavasti ootad sa nüüd minult mingeid detaile, kuid nendega ei peaks antud hetkel üldse tegelema. Ma annan parem edasi minu arvates 3-4 kõige suuremat probleemi, millesse tuleks iluteenuse pakkujatel tõsisemalt suhtuda.
Detaile tooksin välja pigem iluteenindjate seminaril I Am Beautiful, kus toon näiteid ja tulemusi erinevatest uuringutest.
Vaata minu kommentaare mõne ilusalongi lehe kohta koos ekraanipiltidega selle ploki lõpust.
ESIMENE PROBLEEM – tahan sellist kodulehte, mis mulle meeldib
Sage viga on see, et soovitakse uus koduleht teha endale. Ma tahan, et kodulehel oleks just selline pilt ja sellised värvid. Ma tahan, et font oleks konkreetselt just see jne.
Tegelikult tuleb leht luua kasutajatele ja sageli on sinu kodulehe peamine kasutaja ehk kodulehe külastaja ka sinu potentsiaalne klient, mitte sina.
Iga kodulehe tellija võiks endale jätta meelde, et sina ei ole oma kodulehe kõige suurem kasutaja. Jäta oma ego ukse taha ja suuna tähelepanu kliendi vajadustele.
Mida aga kodulehe külastaja tahab?
Reeglina tahab uus kodulehe külastaja saada kiiresti vastused tema peas tekkivatele küsimustele ja kiiresti jõuda selle tegevuse või lehe juurde, mida ta otsima tuli.
Sinu pilt ja tekst ning suunavad disainielemendid igal sisulehel peavad aitama külastajal kiirelt saada vastused:
- Mis lehele ma olen sattunud?
- Miks ma peaksin sinu teenust tellima? Mis on sinu pakutava peamine väärtus või erilisus?
- Mida ma pean siin lehel järgmisena tegema?
Ülesanne lugejale
Mine palun näiteks oma kolme konkurendi kodulehe avalehele ja kontrolli, kas saad 5-10 sekundi jooksul neile kolmele küsimusele selged vastused.
TEINE PROBLEEM – ma ei tea, mitu eurot koduleht on mulle toonud või peaks mulle tooma
Väga vähesed ettevõtted mõõdavad saadud käivet tänu kodulehele, kuigi peaks, sest muidu sa ei tea, mis kasu sulle sellest lehest tegelikult on.
Kui sa oled äri, siis ka sinu koduleht peab sulle kasu tooma. Kui sa ei mõõda, mitu eurot mingi teenuseleht sulle sisse toob, siis sa ka ei tea otsida põhjuseid, kuidas saaks seda lehte paremaks muuta.
KOLMAS PROBLEEM – koduleht ei ole mobiilisõbralik
Kodulehed ei tööta külastaja nutiseadmes või veebisirvijates korrektselt ja mugavalt.
Oled kindlasti mõnel lehel pidanud teksti lugemiseks seda suurendama või tahad kohe telefoni numbrile klikkides helistada, aga ei saa või ostmine ei õnnestu jne.
Inimesed lahkuvad sealt kiiresti konkurendi lehele ja sina jääd kliendist lihtsalt ilma.
NELJAS PROBLEEM – leheomanikud arvavad, et inimesed ei viitsi veebis lugeda
Tahan veel öelda, et täiesti väär arusaam on see, et inimesed ei soovi lugeda teksti.
Miks sa loed mõnda raamatut pool ööd ja ei taha kuidagi lõpetada, aga teise raamatu puhul tuleb uni silma juba peale esimest lehekülge?
Kui sa teaksid ka tegelikult, mis küsimustele nad vastuseid sinu lehelt otsivad, siis õigete vastuste korral on külastajad valmis lugema ka sinu tekste.
Täna saab enamus iluteenuse lehtedel lugeda seda mis on teenuse hind ja sõna otseses mõttes paarisõnaga teenuse iseloomustust näiteks meeste juukselõikus jne.
Samas nõu või inspiratsiooni ma enamus iluteeninduse veebilehtedelt ei leia. Kuigi viimased võiks just olla usalduse loomiseks ja uute klientide juurde toomise võtted.
Muide, Google armastab sisukaid lehti tõsta otsingutulemustes kõrgematele kohtadele.
VIIES PROBLEEM – kodulehe sisulehed on Google jaoks optimeerimata
Kui sinu koduleht on loomisel, siis tuleks selle sisulehed optimeerida märksõnadele ja fraasidele, mida inimesed Googlest ka otsivad.
Näiteks juuksurisalong Tartus võiks juuksuri teenuse sisulehe optimeerida sellisele fraasile nagu “hea juuksur Tartus”. Antud fraasi otsitakse kuus keskmiselt 140 korda, kuid fraasi “juuksur tartus” otsitakse 1900 korda kuus. Optimeeritud sisuleht tuleks mõlema fraasiga kenasti Googles välja ja need fraasid tooks liiklust ja uusi kliente.
TrendNails veebileht julgeb anda lubaduse
Selle kodulehe avalehte ei raisata fraasi peale “Tere Tulemast meie kodulehele”, vaid siin antakse esmakülastajale teada, et meil on kogemusi ning antakse rahulolu lubadus. See tekitab uues külastajas vähemalt soovi minna ja järgi proovida.
Samuti on kohe juures üleskutse tegevusele, et kasutaja ei peaks broneerimiskohta ise otsima hakkama.
Soovitus: pilt võiks näidata rohkem naise küüsi, sest need on antud teksti juures kõige tähtsamad.
Muide, see on üks väheseid iluteenuste lehti, kus regulaarselt antakse head nõu ja jagatakse lugejale asjakohaseid uudiseid. Tubli töö ;).
5th Floor Ilusalong peab end ise Tallinna parimaks ilusalongiks
Kas tead, et inimesed ei usu selliseid hüüdlauseid nagu “Oleme kõige suuremad” või “Meil on kõige paremad hinnad” või Meil on suurim valik” jne.
Kui sa nii väidad, siis tekib kasutajal küsimus, et kes seda väidab ja miks ma peaksin seda uskuma. Sellisel juhul on vaja tuua juurde sotsiaalset tõestust. Näiteks inimeste tagasisidet sotsiaalmeediast või klientide arvamusi jne.
Inimestele meeldib konkreetsus ja nad tahavad kohe teada saada, miks ma peaksin teie juurde tulema. Teil peab olema mingi alus, et seda väita. See võib olla mingi auhind antud kategoorias vms.
Soovitus: lisage selgem ja kvaliteetsem pilt oma salongist, kus osutatakse teenust. Lisage pealkiri, mis kõnetab potentsiaalset teenuse otsijat. Lisage Call To Action nupp, mis suunab kasutaja teenust valima ja broneerima.
Muide, ingliskeelne avaleht nägi 15.06.19 välja selline
Ingliskeelsel avalehel ei avane pilt.
Kui kasutaja jõuab sellisele lehele, siis lahkub ta sealt kiiremini kui tuli.
Stuudio A ilusalong näitab julgelt suuri pilte ja tekste
Ma ei julge öelda, kas pilt ja tekst omavahel ideaalselt kokku sobivad, kuid idee näidata suurelt pilti ja teksti on julge. Inimesed saavad tänu kokkusobivale pildile ja tekstile sõnumist väga kiiresti aru.
Alapealkirja kasutamine on samuti hea, sest see täiendab pealiskaudset pealkirja.
Soovitus: rõhutage alapealkirjas rohkem kliendi kasu ning lisage Call To Action nupp, mis suunab külastaja kohe teenust broneerima. Nii saab külastaja kohe aru, mida ta peab tegema ja ta ka näeb seda üleskutset paremini.
Disaini osas riivab silma must joon. Soovitan selle üldse eemaldada.
Beauty Plaza ilusalongi avaleht võiks olla selgem
Nagu sa ise praegu näed, selle pildi pealt ei tule tekst üldse välja. Üleskutse tegevusele on ainuke, mis selgelt esile tuleb.
Kodulehe avalehel pole mõtet oma logo teksti dubleerida, pigem kommunikeeri väärtust või anna tugev põhjus sinu teenust minna edasi uurima.
Soovitus: palun ära raiska oma kallist avalehe pinda kasutule fraasile “Tere Tulemast Ilumaailma”. Ütle selle asemel kas või kus te asute või milline on teie keskmine kliendi rahulolu 5 palli skaalal või midagi muud, mis annaks külastajale aimu teie headusest.
Kokkuvõtteks antud näidete põhjal
Üldiselt võiks rohkem näidata avalehel inimesi salongis ja klientide tagasisidet. Nii saan uue inimesena ülevaate teie salongist ja mida võõrad teie kohta räägivad.
Tooge julgelt välja oma unikaalsus ja kasutage pilte, mis sobivad pealkirjaga kokku. Roosikimp on küll ilus, kuid ei lähe pealkirjaga kokku.
3. küsimus. Kuidas eristuda sama teenust pakkuvast konkurendist?
Tahaks öelda, et see on täna üsna lihtne.
Mine ja uuri oma kolme konkurendi avalehte või peamist teenuselehte ja vaata, kas nad toovad suurelt nii pildi kui tekstiga välja oma tugevuse või eristumise.
Enamus seda ei tee.
Mida sa tegema peaksid?
Sinu ülesanne on enda jaoks jõuda selgusele, mida sina teed paremini või kuidas sina lahendad oma kliendi probleemi teistmoodi kui seda teeb enamus.
Sa pead oma tugevuse või erilisuse üles leidma ja selgelt defineerima.
Kui oled sellega hakkama saanud, siis tuleb see kindlasti ka avaldada kas kodulehe avalehel või konkreetse teenuse lehel nähtavalt kohal koos sinna juurde sobiva pildi, selgitava teksti ja üleskutsega tegevusele.
Milles on aga probleem?
Probleem tekib paljudel just selle sõnastamisel, sest see peab olema lühike ja konkreetne. Selleks on mul sulle ka üks harjutus.
Palun kirjuta paberile 15-20 avalehe või teenuse lehe pealkirja ning püüa järgida, et selles oleks:
- võimalusel väljendatud kliendi kasu või lubadus kliendile;
- sisaldaks märksõna või fraasi, mida nad ka Googlest otsiksid.
Selle ülesande juures on sulle kindlasti abiks Joanna Wiebe külalispostitus Neil Pateli kodulehel pealkirjaga „9 sammu, kuidas kirjutada kodulehe avalehele head pealkirja.“
4. küsimus. Miks võiks luua kodulehe kui on toimivad sotsmeedia kanalid tänapäeval?
Sellele küsimusele võiks esitada vastu küsimuse, et miks Swedpank või IBM, Apple, Microsoft, Samsung, Telia, Tallink või Apotheka omavad kodulehte ning miks nad peavad sisuturundust blogi näol üheks oluliseks digistrateegia osaks?
Vastus on see, et kui sa omad enda meediakanalit, mille üle ei ole võimu ei Facebookil ega kellelgi teisel, siis on sul seal võimalik luua enda tingimustel usaldust uutes külastajates ja teha müüki.
Oma meediakanal võimaldab sul kasvatada endale lojaalset lugejaskonda ja klientuuri. Sul on võimalik panna püsti nö 24/7 müügimees, kes müüb ka siis, kui sina magad.
Sotsmeedia kanalid on vaid üks viis, kuidas tuua huvilised sinu kodulehele
Kui Facebookis või Instagramis on sinu sihtgrupp, siis sinu ülesanne on nad sealt tuua oma blogisse või teenuse või toote lehele. Mida rohkem tood oma kodulehele liiklust, seda suurem on ka sinu käive.
Täna toimivad sotsiaalmeedia kanalid elavad sinu loodud sisu pealt ja nemad kehtestavad seal oma reegleid. Nad muudavad oma algoritme ilma, et nad sinu soove arvestaks või sinu käest midagi küsiks.
Tänased sotsiaalmeedia kanalid on äriettevõtted, mis võivad homme oma tegevuse lõpetada, kuid sinu koduleht on sinu kinnisvara.
Seega kokkuvõtteks võin öelda, et:
pole mõtet kulutada aega ja raha turundusele ja reklaamile, kui sinu müügimees ehk kodulehe erinevad olulised sisulehed ei ole selleks hästi ettevalmistatud.
Võib-olla oli sulle sellest abi ainult natuke?
Loodan, et nendest küsimustest ja vastustest oli iluteenuse valdkonna inimestele mingit abi. Kui sa tunned, et vajad abi oma uue kodulehe planeerimisel, siis võid Merlisele julgelt kirjutada merlis@kodulehekoolitused.ee
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.