Hea kodulehe eesmärk peab olema mõõdetav, ajaliselt piiritletud, realistlik ja teostatav. Pead täpselt teadma, miks on kodulehe tegemine vajalik, kellele see on mõeldud, mida peab leht pakkuma.

Kas see koduleht on sinule silmarõõmuks või peab hoopis pakkuma just seda, mida ootab eeldatav külastaja (sihtgrupp)?

Eesmärk võib olla näiteks kasvatada veebilehe kaudu käivet X% võrra.

Näide sõnastatud kodulehe eesmärgist:

Ettevõtte veebilehe eesmärk on 2018. aasta 31. detsembriks teenida teenuste müügist 150 000- eurot. Selleks on koostatud kliendikesksed ja SEO sõbralikud müügitekstid ehk sisulehed. Olulistele teenuste sisulehtedele tuleb tuua kuus u 300 kvaliteetset külastajat ning suure liiklusega ja tähtsamaid sisulehti tuleb aasta jooksul ka testida.

SMART tehnika + PP

Hea koduleht SMART veebilehelehe eesmärk

Oma kodulehe eesmärgi sõnastamisel võib alati kasutada vastamiseks SMART tehnikat – spetsiifiline, mõõdetav, analüüsitav, realistlik ja teostatav.

Mul on endal eesmärkide juures veel 2 tingimust, millest üks on, et see peab olema põnev ehk siis hea eesmärk peab mind motiveerima pikemaajaliselt, muidu võib mul motivatsioonikütus paari päevaga otsa saada. Mida on ka juhtunud – paar-kolm päeva olen õhku täis ja kõik on võimalik ning siis hoog raugeb… Lisaks põnevusele peab ka eesmärk olema mugavustsooni laiendav ehk proovilepanev (PP), mul oleks siiani väga mugav olnud olla ka koolis õpetaja.

Aga tagasi eesmärkide juurde. Kui tead, mida peab veebileht ettevõtte jaoks tegema, siis sellest veelgi olulisem on teada, kuidas aitab veebileht kliendi eesmärke täita?

Mis on Sinu kliendi eesmärk?

Siinkohal jõudsimegi järgmise küsimuseni – mis on Sinu kliendi eesmärgid?  Sageli unustatakse see punkt ära, paljud ettevõtted räägivad vaid oma eesmärkidest. Siinkohal jäta oma ego ukse taha ja võta eeskuju suurtest ettevõtetest.

Siin on Amazoni juhi ja Steve Jobsi poolt sõnastatud eesmärgid:

We start with what the customer needs and we work backwards.
Jeff Bezos Amazon

You’ve got to start with the customer experience and work back toward the technology.
Steve Jobs

Ehk siis kui me koolitusel räägime WIN-WIN eesmärkidest ehk mõlemad pooled peavad võitma, siis nemad asetavad kliendi eesmärgid enda omadest kõrgemale ja see töötab. Väga mugav on osta 1-klikiga Amazonist 😊

Eesmärgid ja veebilehe struktuur

Oma ja kliendi eesmärkidest lähtuvalt vaata üle veebilehe peamised menüülingid ja kategooriad.

Millised on veebilehe 5 ± 2 peamenüü linki? Kui pead blogi, siis missugused on veebilehe 5 – 7 kõige tähtsamat kategooriat?

Kui hakkad hiljem iga võimalikku mõttevälgatust kodulehe menüüsse või kategooriatesse lisama, elab veebileht varsti oma elu ja sealt infot üles leida on sul endalgi väga keeruline, rääkimata lehe külastajast.

Sinu kodulehe sisu, selle ülesehitust (sh navigatsiooni) ja linke peavad iseloomustama kolm omadussõna: loogiline, järjepidev ja üheselt mõistetav.

Kuidas suunad oma külastajat kodulehel?

Ütle ühe või kahe lausega juba avalehel, millega tegeled ja mille poolest on sinu pakutav unikaalne – mis teeb su toote või teenuse eriliseks.

Ütle selgelt ja silmatorkavalt, kuidas sinu veebilehe külastaja saab kasu sellel lehel viibimisest. Kuidas sa visuaalselt aitad esmakülastajale edastada veebilehe kõige tähtsama teema?

Mis on see peamine tegevus, mida külastaja igal sisulehel tegema peab? Suunamine kuulub ka disaini juurde.

Igal sisulehel peab olema üks kõige tähtsam tegevus, mis on hea tuua kujundusega esile. Sealjuures tuleb alati lühidalt põhjendada, miks keegi peaks sinu poolt enim soovitud tegevust tegema.

Majutusasutuse koduleht suunab külastaja vaatama tubasid ning iga toa juures saab teha broneeringu.

Külastaja suunamisel veebilehel arvesta ka loodud struktuuri. Metsaveere turismitalu kodulehe struktuur.

Igale olulisele tegevusele peab järgnema tänan-leht. See on sisuleht, kus külastaja saab aru, et tema tehtud tegevus on edukalt lõpetatud.

Tänan-lehelt saab külastaja ka info ja juhised edasise kohta – nt „Vastame 24 tunni jooksul” või „Sinu e-posti aadressil on saadetud kinnitus ja arve” või „Täname liitumise eest. Laadi alla meie tarkvara demo.”.

Mida sa hiljem analüüsid?

Konkreetse eesmärgi ja mõõdikutega, kliendikeskne ning tegevusele suunav veebileht on edu eelduseks. Jah veebilehti on erinavaid ja ka nende eesmärgid on erinevad. Sinu esimene tõsisem ülesanne on otsusta juba kohe, mis on sinu jaoks oluline ja mida on vaja mõõta.

Mis on sinu veebilehe makro- ja mikroeesmärgid?

Makroeesmärk on see, kui külastaja teeb tegevuse, mis on oluline sinu ettevõttele (vt tabel 1), näiteks e-poe puhul on selleks tavaliselt toote ostmine. Makroeesmärgid võivad olla ka saada teatud hulk hinnapäringuid, registreerimisi ja täidetud kontaktivorme.

Tabel 1. Veebilehe makroeesmärgid

Eesmärk Kuidas plaanid eesmärgid saavutada? Mida pead tegema, mis on põhitoimingud? Kvartal
I II III IV
Kontaktivormi täitjad 200 Kirjutada harivaid ja kasulikke blogipostitusi, mis suunavad kontaktilehele.  50 50 50 50
Tegelik
Hinnapäringu tegijad 60 Analüüsida ja täiustada teenuste sisulehti.  15 15 15 15
Tegelik
Koolitustele registreerunud 60 Parendada veebilehe koolituste sisulehti.  Reklaam erialastes infoportaalides,  reklaam Facebookis ja Google Adwordsis 15 15 15 15
Tegelik

Makroeesmärgid ei ole kivisse raiutud, kuid need aitavad sul aru saada, mida oled hästi või halvasti teinud ja mida tulek edaspidi ette võtta.

Eesmärkidest ja mõõdikutest soovitan sul lisaks lugeda Avinash Kaushik postitust.

On väga oluline mõõta ka mikoroeesmärke (vt tabel 2), sest see aitab sul paremini aru saada, kuidas külastajad sinu loodud veebilehel liiguvad. Mikroeesmärgid on näiteks tagasiside lugemine, tehtud tööde vaatamine, uudiskirjaga liitumine.

Tabel 2. Veebilehe mikroeesmärgid

Eesmärk Kuidas plaanid saavutada? Mida peab tegema, mis on põhitoimingud? Kvartal
I II III IV
Uudiskirjaga liitujaid 600 WordPressi õpiku tellijad, üldlistiga liitujad, GA videokoolitus, Joomla õpiku tellijad, koolitustel käijad
Tegelik
Tehtud tööde sisuleht (külastuste arv kuus, sisulehel oldud keskmine aeg, lehe kerimine) 450,

3 min,

80%

Tagasiside andnute optimaalne arv, mugav tehtud tööde galerii vaatamine
Tegelik

Mikroeesmärgi aitavad viia külastajaid oluliste tegevuste tegemisele lähemale. Need peavad toetama makroeesmärkide täitmist.

Meie eesmärk

Meie eesmärk on aastal 2018 aidata 100’l ettevõtjal koolituse käigus luua oma veebileht. Ja usume, et see ongi hea eesmärk – mõõdetav, analüüsitav, realistlik, teostatav ja põnev ning kasu on mõlemapoolne 😊

Kui soovid ise õppida kodulehe tegemist ning internetis turundamist, siis tule meie koolitustele. Kodulehe tegemise koolitus on sees kolmes paketis:

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.