Google Analyticsi koolitusele tulles võiks sul eelnevalt olla tehtud väike tutvus põhimõistetega. Järgnevalt selgitan lähemalt näiteks, kes on üldse külastajad või mida näitab sulle lehel oldud aeg või mis peletab külastajad sinu kodulehelt minema.
Mis on dimensioonid ja mõõdikud?
Google Analyticsis on esmasteks mõisteteks dimensioonid ja mõõdikud.
Kõige lihtsam on ehk mõista nii, et dimensioonid on tekstipõhised (tähed) ja mõõdikud on arvudepõhised (numbrid).
Vaatame ühte näidet – kui soovid vaadata, missugused kanalid toovad kõige rohkem liiklust, siis vali Acquisition –> All Traffic –> Channels.
1. Organic Search (otsimootorite orgaaniline liiklus),
2. Direct (otseliiklus),
3. Social (liiklus sotsiaalmeediakanalitest) ja
4. Referral (liiklus viidete kaudu) on dimensioonid ehk tekst.
Külastajad, Uued külastajad ja Külastused on mõõdikud ehk arvud.
Kes on külastajad?
Kui meie jaoks on külastajad inimesed, siis Google Analyticsi jaoks on külastajad veebisirivijad.
Ehk siis kui käid veebilehel Chrome, Mozilla ja IE’ga, siis see tähendab GA jaoks 3 erinevat külastajat.
Külastaja identifitseeritakse väikese küpsise abil, mis salvestatakse veebisirvijasse.
Iga veebisirvija teeb külastuse (Session), mille käigus vaatab erinevaid sisulehti (Page view). Segadust tekitavad osalejates külastused ja keskmine sisulehel oldud aeg.
Millal algab GA jaoks uus külastus?
- Kui ma saabun veebilehele veidi ennem südaööd ja lahkun lehelt pärast südaööd, siis ma teen kaks külastust – ühe ühel päeval ja teise teisel päeval.
- Kui lehel on lingid/nupud mingil põhjusel loodud märgistatud URLidega, siis algab poole külastuse ajal uus külastus.
- Kui olen lehel ja uni tuleb peale, tukun vähemalt 30 minutit ja siis ärkan ülesse ja avan uue sisulehe, siis algab uus külastus. Külastaja mitteaktiivsuse aega saab määrata Admin –> Property –> Tracking info –> Session Settings alt.
Mis on keskmine külastuse aeg (Avg. Session Duration)?
Keskmine külastuse aeg on kogukülastuste aeg summeeritult kokku sekundites jagatud külastuste arvuga. Ehk siis annab aimu, kui kaua keskmiselt üks külastaja lehel on.
Tegelikkuses aga külastaja viimasel sisulehel oldud aega ei arvestata, kuna külastaja lahkus viimaselt lehelt.
Näiteks, kui külastaja tuli 12.00 esimesele sisulehele ja 12.05 läks teisele sisulehele ja 12.10 lahkus teiselt sisulehelt, siis kogukülastuse aeg on 5 minutit – viimasel sisulehel oldud aeg ei lähe arvesse.
Joonisel oleva näite järgi ollakse esimesel sisulehel 5 minutit, teisel sisulehel 5 minutit, kolmandal sisulehel 10 minutit ja neljandal sisulehel 0 minutit ehk siis veebilehel oldud aeg on kokku 20 minutit.
Mis on keskmine sisulehel oldud aeg (Avg. Time on Page)?
Iseenesest võiks ka siin olla valemiks „kogu oldud aeg sisulehel summeritult kokku jagatud külastuste arvuga“. Paraku see nii lihtne pole. Põhjused on siin enam-vähem samad – Google ei arvesta külastuse viimasel sisulehel oldud aega.
Google ei arvesta ka nö tagasipõrkajaid. Kui külastaja tuleb veebilehele, võpatab ja lahkub ehk siis uut sisulehte ei ava, loetakse tema lehel oldud aeg nulliks (kuigi ta võis lugeda selle postituse ka tegelikult kaks korda läbi ja olla lehel 10 minutit).
Oluline on siin see, et külastaja ei avanud uut sisulehte.
GA loeb aega ka siis kui külastaja tegelikult lehel pole, aga vahekaardina on veebileht lahti. Tõenäoliselt on ka sinul aeg-ajalt mitu vahekaarti (tab’i) veebisirvijas lahti. Siin loetakse aega kuni 30 minutit, kui GA seadetes pole teisiti seadistatud.
Miks on keskmine (sisu)lehel oldud aeg oluline?
Kui külastajad on vähe aega su veebilehel, siis on selleks mitu põhjust:
- Lehele on saabunud vale sihrühm, keda ei huvita su sisu.
- Lehel ei suunata külastajat tegema järgmist sammu – puudub üleskutse tegevusele või üleskutse on arusaamatu või külastaja ei näe üleskutset, kuna disain on kehvapoolne.
- Leht avaneb aeglaselt ja külastaja ei jõua oodata kuniks leht lõpuni laeb.
Kõik need põhjused saad ise likvideerida, uurides rohkem GA andmeid ja võttes appi ka Hotjari poolt pakutud võimalused.
Mis on Bounch Rate?
Bounch Rate näitab, mitu protsenti külastajatest on külastanud vaid ühte sisulehte ehk siis tulid veebilehele ja lahkusid ning ei avanud enam uut sisulehte.
Aeg pole siinkohal oluline, külastaja võis ka olla 15 minutit lehel, aga kui ta uut sisulehte ei ava, siis toimub ikkagi nö „tagasipõrge“.
Kui lehel on BR kõrge, siis tasub seda uurida erinevate sisulehtede lõikes. Nt, kui ma otsin firma asukohta ja satun kohe kontaktilehele, näen aadressi ja lahkun, siis see on OK. Ma sain kätte selle informatsiooni, mille järgi ma tulin. Kui kontaktilehel on BR kõrge, siis ei tasu muretseda.
Aga kui kõrge BR on toote lehel, siis see on koht analüüsiks – miks inimesed lahkuvad e-poe tootelehelt. Oma värskes Analyticsi õpikus selgitan seda ja teisi aspekte üksikasjalikumalt koos näidetega lähemalt.
Põhjuseid võib siin olla palju:
- Ostukorvi lisamise nupp ei tööta.
- Toote nimetus ei kõneta. Siin on väike vahe, kas toote nimetus on Kampsun või Kirsivärvi taljes kampsun.
- Hind on vale.
- Tootepilt on ebakvaliteetne.
- Toote kohta on vähe infot.
Siin on jällegi analüüsimise koht – abimehed on endiselt Google Analytics ja Hotjar.
See oli väike põhimõisteid tutvustav positus, järgmises Google Analyticsi postituses annan mõned praktilised nõuanded.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Eve Keerus-Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.