Paar sõna Google Analyticsist eesti keeles

Avaleht/Kodulehe analüütika/Paar sõna Google Analyticsist eesti keeles

Paar sõna Google Analyticsist eesti keeles

Google Analyticsis on peidus Sinu veebilehe ja e-poe andmed, mis tegelikult on kulda väärt. Seal on näha Sinu turunduse tegevus, Sinu klientide teekonnad, kohad, kus nö müügitunnel kõige sagedamini lekib jne. Aga loe lähemalt.

Mis on Google Analytics

Viimasel ajal on meil veebianalüütika päringute osakaal suurenenud, kuid mis on need küsimused, mis kliente enim vaevavad?

Kas ma kasutan maksimaalselt Google Analyticsi võimalusi? Või olen midagi kahe silma vahele jätnud või on see üldse valesti seadistatud?

Arusaadav, et see küsimus tekib. Google Analytics (GA) on üüratult mitmetahuline ja väga paljude  võimalustega.

Seda enam, et GA on seotud erinevate kolmandate rakendustega, nagu Google Adwords, Search Console, veebilehe otsing, e-pood, MailChimp jne.

Mina omakorda küsin:

“Kas enda liiklus on välja filtreeritud, kas on loodud eraldi vaated, aruanded, segmendid, töölauad? Kas Su veebianalüütika on kui üks suur kott, kus kogu maailma liiklus segiläbi koos või oled loonud ühe loogilise süsteemi?”

Kui Google Analyticsi seadistus on üle vaadatud, siis tulevad tavaliselt järgmised küsimused:

Kui palju külastusi ja kliente oli sel nädalal, kuul, kvartalis, aastal? Ja võrreldes eelmise aasta sama perioodiga? Kas on näha trende, kampaaniaid või rünnakuid? Missugune kanal töötab minu jaoks kõige paremini? Kas on mingeid anomaaliaid erinevatel sisulehtedel, erinevate seadmete või veebisirvijatega külastades? Kas lehe mobiilseks tegemisest oli ikka kasu?

See info on väga oluline. Külastajate number pole küll primaarne, aga klientide oma küll.

Kliendid on siinkohal need, kes on teinud soovitud tegevust – ostnud, tellinud teenust või teinud päringu. Seda enam, et tõenäoliselt oled turundanud – kirjutanud blogipostitusi ja lisanud postitusi Facebooki, Instagrami jne, teinud reklaami Facebookis ja/või Google Adwordsis jne.

Ja loomulikult tahaks teada, missugune on olukord ja kuidas saaks seda parandada. Tõsi, teine küsimus nõuab juba rohkem tööd, aga siinkohal pakume kodulehe kasutatavuse analüüsi, kus tulevad veebilehe kitsaskohad välja ja andmetest lähtuvalt saab juba teha ka ettepanekud olukorra parandamiseks.

Eraldi küsitakse: miks inimesed ei osta? Google Analytics näitab, et inimesed tulevad veebilehele, mõned lisavad ka toote ostukorvi, aga ostu lõpuni ei vii. Miks?

See on hea küsimus, millele vastamiseks peab uurima veebilehe külastajate tunnelit.

Siinkohal on meil justkui 3 põrsakest TOFU, MOFU ja BOFU ehk siis peab vaatama, missugune tunneli osa on katki.

Müügitunnel ja kliendi teekond

Uuri, mis toimub müügitunneli ülaosas

Kas Top of Funnel (TOFU), kus inimesed tulevad esimest korda veebilehele ehk tunneli ülemine osa töötab?

Näiteks inimesed saabuvad otsimootori kaudu blogisse, kus on hariv artikkel, mis omakorda saadab konkreetse toote juurde.

Kui külastaja suunamine on arusaamatu või puudulik või suunav link/nupp on katki, siis ongi esimene viga leitud – TOFU lekib.

Ehk siis Sinu müügitunneli ülaosa on samm, kus klient esimest korda saab tuttavaks Su brändiga.

Google Analyticsis tähendab see tavaliselt maandumislehte. Kui avad maandumislehtede aruande, siis saad valida teiseks dimensiooniks meediumi ja saad teada, missuguse kanali kaudu toimub maandumine Su veebilehele.

Kui laed andmed Excelisse, siis saad teha risttabeli, mis annab kena ülevaate maandumislehtede ja kanalite seosest.

Mida teevad külastajad müügitunneli keskosas?

Tunneli keskmises osas (MOFU – Middle of the Funnel) liiguvad külastajad peale esimest kokkupuudet sooritama soovitud tegevust.

Siin otsime külastajaid, kes on lehel teist, kolmandat või neljandat korda ja kõige olulisemaks aruandeks on Google Analyticsis Top Conversion Path aruanne.

Kui laed andmed Excelisse, siis filtreeri välja väiksemad ostud, teekonnad, millega on tehtud vähe konversioone, liiga pikad teekonnad, nt üle 10 sammu ja teekonnad, kus üks sammudest on unavailable. Nii saad hea ülevaate kliendi teekondadest.

Miks lahkuvad külastajad müügitunneli alumises osas?

BOFU (Bottom of the Funnel) ehk tunneli alumise osa iseloomustamiseks on Google Analyticsis Model Comparison Tool. Kui valid Last interaction, siis näed oma töötavaid kanaleid.

Või kui näiteks külastaja on tootelehel ja toote sisu on puudulik või külastaja ei saa vastuseid spetsiifilistest teemaga sügavalt seotud blogipostitustest, siis on see tõrge müügitunneli alumises osas.

Seega on Google Analytics üks väärt abivahend, mis aitab selgitada hetkeolukorda ja analüüsida lähiminevikku.

Sellest tuli üks ilus ümmargune postitus, kuhu oleks sobilik panna vorm Google Analyticsi teenuse tellimisele 😊

Soovid andmetest infot kätte saada? Küsi hinnapakkumist!

  • Vastame esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 24 tunni jooksul.

Boonuseks:  annan ühe väikese nõuande. Ma pole küll suurem mobiilsete rakenduste kasutaja, aga ühte toredat app’i kasutan ja selleks on Google Analytics.

Seal on tore võimalus küsida app’i käest inglise keeles küsimusi ja app vastab.

Siin on minu 7 küsimust, mida just hiljaaegu teada tahtsin. Võib juhtuda, et mu inglise keelsed küsimused pole grammatiliselt päris õiged, aga samas Google sai aru 😊

What was the conversation rate last year?
What is the average screen resolution?
What is the most popular search word?
What is the most sold product?
What was the total conversion value last year?
What was the total cost of cpc last year?
What was the top channels last year?

Kui Sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda

17.07.2018|

Autorist:

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: Kodulehe tegemine Joomla, WordPress või Drupal baasil; e-poe tegemine OpenCart, VirtueMart või WooCommerce baasil; GIMP, veebianalüütika ja veebilehtede ning e-poodide testimine ja kampaanialehtede loomine.