Käisin Taavi Tammpere Facebooki turunduskoolitusel, kus peateemadeks olid Facebooki turundusstrateegia ja reklaam Facebookis. Mida ma sellelt koolituselt ise üldse õppisin ja mida ma tahan kindlasti sinuga jagada?

TurundusKoolitus

Tema Facebooki turunduskoolitus oli ülesehitatud nii, et pool päevast oli teooria ja teine pool praktika. Oma koolituse tutvustuses väidab Taavi, et temalt on tihti küsitud: „Kas Facebooki turundus on täna turundusharu kuhu panustada?“

Põhjus on selles, et täna suur osa sinu sõpradest ei näe Facebookis enam sinu postitusi ja paljud turundajad ei tea täpselt, mida ette võtta ning on Facebooki kui turunduskanali jätnud tahaplaanile.

Antud lubadused koolituse kohta

Koolituse kirjelduses lubatakse, et Facebooki turundus on tulemuslik ainult siis, kui oled valmis süvenema ja koostama konkreetse Facebooki turundusstrateegia.

Taavi väidab oma koolituse tutvustuses, et see mida ta koolitusel osalejatega jagab, on kasutuses vähem, kui 20%-l Facebookis turundajatest.

Oli see siis ikka nii, mida lubati?

Mida see Facebooki turunduskoolitus mulle siis uut andis?

Kuna Facebooki turundus on ka meie igapäeva kasutuses ja meil on olemas oma Facebooki turundusstrateegia ning me viime läbi ka Facebooki koolitusi, siis minu tegelik eesmärk oli tulla kuulama, mida kolleeg Taavi Tammpere võiks mulle uut pakkuda.

Ütlen etteruttavalt, et tegelikult andis Taavi mulle mitmeid väga häid mõtteid, millele Facebookis turundamisel ja reklaamimisel võiksin rohkem tähelepanu pöörata.

Järgnevalt toongi avalikult välja need märkmed, mida mina koolitusel paberile kirjutasin.

Facebookis turundamine eeldab EdgeRank-i mõistmist

Võiks siis öelda, et kõige olulisem on võita oma postitustega sihtgrupi tähelepanu. Postitus peab olema sihtgrupi jaoks piisavalt huvitav ja eesmärk on saada inimesed sinu postitust klikkima, Like-ma, kommenteerima ja jagama.

Neist neljast kõige suuremat mõju avaldab sinu postituse levikule kommenteerimine.

EdgeRank on Facebooki algoritm, mis otsustab kellele, kui palju ja mis sisu näidata. Ning loomulikult on see salajane, kuid et mäng oleks huvitavam, siis on nad andnud vihjeid, kuidas jõuda paremini õige sihtgrupini.

Kas teadsid:

  • lähtuvalt sinu sõprade arvust ja sinu tegevusest selles kanalis, võiks Facebook oma arvutuste kohaselt näidata sulle kuni 1500 postitust. Hullumeelne, kas pole.
  • Facebooki uuringute kohaselt jõuab ühel aktiivsel sessioonil inimene vaadata ehk tarbida ca 100 postitust.
  • Facebook näitab ühele kasutajale reaalselt kuni 300 postitust.

Tegelikult on Facebookil üllas eesmärk, nimelt soovib Facebook sulle näidata vaid seda infot, mille vastu oled ise aktiivset huvi üles näidanud.

Mida rohkem sa midagi klikid, jagad või kommenteerid, seda rohkem oled ka sõnumi levitaja infoväljas. Nii lihtne see ongi.

Mis on postituse hea reach ehk ulatus?

Postituse reach ehk ulatus, mida lehe admin näeb on see, kui mitme inimese silmade eest on sinu postitus läbi käinud.

Näiteks, kui KoduleheKoolitused fännilehel on 500 sõpra, siis

  • normaalne postituse reach võiks olla 30-50% fännide arvust
  • normaalne nädalane koguulatus võiks olla kuni 70%

Kõik, mis on üle nende numbrite, annavad tunnustust sinu heale tööle ja nutikusele.

Kasuta FB fännilehel sisu kajastamiseks 5-3-2 reeglit

See on üks tuntud viis, kuidas ja millist sisu üldse sotsiaalmeedias jagada.

  • 5 korda jaga fännilehel teiste sisu, kuid see peab olema sinu teemaga seotud.
  • 3 korda jaga enda loodud väärt infot ja ära müü.
  • 2 korda võid rääkida endast või mitte teemaga seonduvalt enda või firma tegemistest või teha kasurõhutav pakkumine.

Isegi kui sa ei järgi seda reeglit, siis keskendu rohkem oma sihtgrupile kui endale ning püüa olla võimalikult inimlik ja loomulik.

Mis tüüpi sisu jagada ja mis aegadel?

Kas teadsid, et ühe FB postituse eluiga võib olla vaid 4 tundi ja teine jälle levib vaata, et 2-3 päeva. Seda eluiga mõjutab ka see, mis tüüpi sisu on ja mis ajal seda postitada.

Äärmiselt soovituslik on mõista, mida sinu sihtgrupp mingitel kellaaegadel teeb, sest kui postituse eluiga on vaid 4 tundi, siis peab hoolikalt valima selle ajaakna, mil sinu postitus võiks levida paremini.

Mõned üldised näited:

  • hommikuti vaadatakse postitused kiiruga üle;
  • enne lõunat võib katsetada pikemaid (põhjalikemaid) postitusi;
  • peale lõunat postitavad paljud ja leviku osas on konkurents suur;
  • õhtuti võiks jagada kergema ja lühema sisuga postitusi.

Mõtle, mida sinu sihtgrupp teeb mingitel kellaaegadel. Pole mõtet postitada, kui sa tead, et nad pole arvuti taga või neil on kiire millegi muuga.

Mis päevadel postitada?

Keegi ei oska seda sinu sihtgrupi puhul öelda ja see tuleb sul endal välja uurida. Analüüsi oma Facebooki statistikat ja vaata:

  • mis päevadel näeb sinu postitusi rohkem inimesi;
  • mis päevadel levivad postitused paremini.

Üldine praktika näitab, et

Esmaspäeval – on inimestel töö juures kiire ja Facebooki jaoks pole palju aega.

Teisipäeval, kolmapäeval ja neljapäeval – ollakse juba oma töö rütmis ja postitused jõuavad paremini kohale.

Reede – enne lõunane aeg võib olla postitusteks sobiv, kuid peale lõunat on inimeste mõtted nädalavahetusel või eelseisval peol.

Nädalavahetusel – üldiselt inimesed puhkavad, kuid tasub proovida näiteks pühapäeva pealelõunast aega, sest inimestel tekib vajadus visata oma ajajoonele pilk peale.

Näiteks lõbustusasutuste lehti külastatakse tavalisest rohkem reedel ja nädalavahetustel. Näiteks ühe motoklubi Facbooki fännilehte külastatakse just tihti pühapäeviti, sest siis saavad motohuvilised sagedamini kokku.

Milliseid sõnu postituses kasutada või vältida?

Jaga ja võida kampaaniad täna ei levi, sest Facebook saab sõnadest aru ja ta keerab leviku kraanid kohe kinni.

Kui sa ütled oma postituses, et jaga või sinu sõbrad ütlevad, et jagatud, siis nende sõnade mitmekordse kasutamise peale Facebook võib suure tõenäosusega posituse levikut hakata piirama.

On veel palju teisi sõnu (lisaks, mis on seotud meie inimkonna pahedega) millest Facebook aru saab ja mille korral levikut piiratakse või seda üldse ei näidata. Näiteks: pakkumine, müük või kopeeritud tekst oma teistelt reklaamtekstidelt.

Kuna Facebook on olemuselt positiivne, siis näiteks kui sul on sünnipäev ja inimesed ütlevad palju õnne, siis nende sõnade korral levib postitus jälle palju jõudsamalt.

Mis on see miinimum, mida tuleks teha, et postitus leviks?

Isegi kui sa ei vajuta nuppu „Meeldib“ aga oled pildil klikkinud või pikema teksti puhul klikkinud linki loe rohkem või klikkinud mõnda postituse linki, siis võid kindel olla, et Facebook keerab sinu suhtes järgmise postituse leviku kraani rohkem lahti.

Postituse levikule aitab kaasa:

  • Püüa saada inimesed esmalt klikkima ja veelgi parem oleks kui saad nad oma arvamust avaldama.
  • Kasuta pilte, mis haakuvad hästi sisuga ning kui sul on postituses kasutatud rohkem kui ühte pilti, siis ehk nad tahavad seda klikkida.
  • Kui sobib sinu teemaga, siis kasuta liikuvaid pilte ehk gif formaadis pilte.
  • Kasuta videot, kuna see levib samuti üsna hästi, sest Facebook soosib keskkonna sisest ja mitmekesist sisu.

Kokkuvõtteks

Taavi Tammpere Facebooki turunduskoolitus oli igati õpetlik igale turundajale, kuid minu ootused olid praktilisel reklaami tegemisel.

Ütlen ausalt, et sellest koolitusest oli kasu vaid nendele, kes neid teadmisi ka praktikasse reaalselt hakkavad rakendama. Need, kes koostavad konkreetse Facebooki turundusstrateegia, tegevusplaani (mida sellel koolitusel ei puudutatud) ning hakkavad seda sütemaatiliselt ellu viima, võivad loota headele tulemustele.

Tänud Taavi sisuka koolituse eest.