Miks korraldada Facebookis kampaaniaid ja kuidas seda teha võimalikult hästi. Mis vahe on algajal kampaania korraldajal ja teadlikul kampaania tegijal? Millest konkreetselt algab ühe Facebooki kampaania tegemine või korraldamine?

Facebooki kampaania planeerimine

Nõuanded kampaania planeerimiseks ja korraldamiseks

Suuremad ettevõtted või organisatsioonid kirjutavad sellised projektid üldiselt detailideni lahti, kuid väikeettevõtjatel tasub samuti järgmised punktid korralikult läbi mõelda ning paberile panna, sest järgmisel korral liiguvad tegevused juba teisel kiirusel ning vigu tekib oluliselt vähem.

Mis  on sinu Facebooki kampaania eesmärk?

Kui teie Facebooki sisustrateegia on selge ja korralikult lahti kirjutatud, siis te juba tunnete oma sihtgruppi piisavalt ning teate, mille peale nad muutuvad erksaks nagu mesilased. Mistõttu on teil kirjutada lihtsam kampaania sõnumit koos väärtust loova lühikese tekstiga.

  • Kampaanial olgu üks selge eesmärk, mis peab olema ajaliselt määratletud. Alameesmärke võib samuti olla, kuid fookus tuleb hoida põhieesmärgil.
  • Mis peab olema kampaania tulemus ja mis ajaks peab see olema saavutatud või mille poole püüeldakse. Eesmärgiks võib olla fännibaasi kogumine, e-mailide baasi kogumine, sisu tekitamine oma Facebooki lehele, tuntuse suurendamine jne.

Näiteks: Kampaania peaeesmärgiks on kampaania perioodi lõpuks (30.12.2013) koguda 100 e-posti aadressi ning alameesmärgiks on kasvatada sõprade arv 500-lt 1000-le.

Selged eesmärgid annavad teada, mida tuleb hakata tegema ning see aitab meil hoida tegevust fookuses. Näiteks e-maili vastu anname ära midagi väärtuslikku tasuta või märkimisväärselt soodsamalt. Levinud on kampaaniamängud, kus auhinna saavad ainult sõbraks registreerunud. Või lihtsalt valid välja parimad kommentaatorid ning teed neile väikese kingituse.

Enam levinud Facebooki kampaaniate tüübid

  • Loosimised
  • Kasutajate poolt loodav sisu
  • Sooduskupongid
  • Oksjonid
  • Grupi auhinnad
  • Oma toodete ära andmised
  • Konkursid (foto, video või tekst)

Miks on vaja mõõta ja mida?

Kui sa ei mõõda tegevusi ja ei fikseeri saavutatud tulemusi, siis hiljem pole sul võimalik selgelt analüüsida ja võrrelda mitte millegagi. Sa ei saa kunagi teada, mis läheb sihtgrupile paremini peale ja jätad kokkuvõttes lihtsalt raha vedelema.

Mõõda näiteks:

  • Like’ide arvu suurenemist
  • e-mailide arvu
  • jagamiste arvu
  • kommentaaride arvu
  • ostude arvu
  • liikluse kasvu veebilehel
  • jne.

Mõõtmisel aitab sind paber ja pliiats, Google Analytics või ka näiteks bitly.com. Kui sa sellele pole varem tähelepanu pööranud, siis peagi kui reklaamirahad mängu tulevad, tahad sa mõõta, kuidas ettevõtmine ennast ära tasub.

  • Lisa kindlasti oma maandumiselehele Google Analytics
  • Määra Analyticsis eesmärgid ehk Goalid
  • Märgista need lingid, kust tuleb liiklus sinu lehele

NB! Enne kampaania algust fikseeri mõõdetavate tegevuste hetkeseis ning peale kampaania lõppu, nädal või kaks tee kokkuvõte nii tulemuste osas, kui ka tegevuste osas, mis läks väga hästi ja mis vajab järgmine kord paremat teostust.

Facebooki kampaania eelarve ja auhind

Kui kampaania eesmärk on selge, siis pead otsustama ja kalkuleerima, milline saab olema eelarve. Eelarve moodustub mitmetest komponentidest, kuid see sõltub eelkõige sinu teadmistest ja oskustest. Kui palju teed ise ja kui palju tuleb teenusest sisse osta.

Millest kampaania eelarve koosneb?

Kui teed kõik ise, siis jaguneb eelarve sisuliselt kaheks:

  • Auhind
  • Liikluse tekitamine kampaanialehele

Kui tellid teenuse sisse, siis jaguneb eelarve järgmistele tegevustele:

  • Konsultatsioon (mõned firmad võtavad ka selle eest raha)
  • Strateegia ja sõnumi koostamine. Plaani tegemine
  • Tehniline teostus: maandumislehe disain ja rakenduse loomine
  • Reklaamieelarve: FB bännerid ja reklaam
  • Auhinnafond

Mõtle, mis on eelarve ja kuidas sellega oma raha tagasi teenid ja veelgi rohkem kasu saad?

Näiteks – teed lihtsa kampaania ise ja sul on võimalik kulutada kampaania reklaami tarbeks 200 eurot.

Selle rahaga saad näiteks oma e-maili listi ca 2000 inimest. Tekib küsimus, et kuidas ma seda tean, et just niipalju liitujaid tuleb? Ega väga täpselt ei teagi, kuid kuskilt tuleb alustada.

Oletame, et 10 % nendest ehk 20 inimest ostavad sinu toodet või teenust.

Sinu toote või teenuse keskmine maksumus on 50 euri ja kui ca 20 inimest seda ostab, teeb see sinu jaoks kokku 20 x 50 = 1000 eurot.

Oluline on kalkuleerida ja arvestada tegeliku toote või teenuse hinda, mis annab sulle aimu, kas sisse pandud raha võiks ära tasuda.

Milline auhind peaks olema? Või kas üldse peab?

Nagu juba eelpool öeldud, kõik sõltub sinu eesmärgist. Võib teha ka lihtsalt vahetuskaupa või suunata inimesed omavahel võistlema ilma, et nad peaks like nuppu vajutama või midagi jagama. Sõltub sisustrateegiast.

Auhinna mängude puhul tuleks panna välja ainult oma toote või teenusega seonduv auhind, mis läheb sihtgrupile korda. Kui auhind ei ole sinu teemaga seotud, siis sa endale õiget sihtgruppi ei kasvata ja see on lihtsalt üks suur raha raiskamine.

Enne kampaaniat on tark küsida oma sihtgrupilt, milline auhind või teenus neid liigutab, mis oleks neile sinu valdkonnas ahvatlev.

Paku auhinnale juurde lisaväärtust, mis ajab suu ikka tõsiselt vett jooksma. Näiteks kui meie pakume kodulehe tegemise koolitusi, siis me võime pakkuda mõned tasuta kohad oma koolitustele ja neile lisaks tasuta 12 kuuks veebiabi ja võibolla näiteks aitame võitjal ise lehe valmis teha. Mida rohkem lisaväärtust, seda ihaldusväärsem ja põnevam on kampaania.

Jäta meelde, et:

  • osalemine ja tegevused peavad olema väga lihtsad ja arusaadavad.  Mida lihtsamat tegevust nõuad, seda rohkem soovitud tegevust tehakse.
  • mida rohkem on võitjaid nii suuri kui väikseid, seda suurem motivatsioon on osalejatel.

Facebooki kampaania levitamine on edu võtmetegur

Kõige suurem probleem on info kampaaniast kohale toimetamine õigele sihtgrupile. Täpselt nagu veebilehega. Pole ju mingit kasu ilusast ja igati heast lehest kui keegi sind üles ei leia. Kampaania edukuse üks pudelikaelu on just maandumislehe viimine huviliseni.

Pane kirja, kuidas saad huvilised oma lehele:

  • Mida rohkematest kahuritest tuld annad, seda kasumlikum kokkuvõttes sinule.
  • FB reklaamid ehk bännerid on kiire moodus tuua palju liiklust oma lehele.
  • Lisa oma veebilehelt artikkel ja viide kampaanialehele.
  • Anna kampaaniast teada läbi e-posti.
  • Tee juttu eriala foorumites.
  • Anna varakult teada kampaaniast enda ning ettevõtte lehel.
  • Palu teemakohastel veebilehtedel viidata kampaaniale.
  • Kasuta võimalusel ka teisi meediakanaleid.
  • Püüa tekitada viiruslikku levikut. Vajab loovust ja läbi mõtlemist.

Koosta nimekiri kõigist võimalikest kanalitest ja tee koostööd varakult enne kampaaniat.

Tee omale tegevusplaan, kus on ajaliselt ära märgitud millal mingi tegevus peaks toimuma. Soovituslik on alustada viimasest tegevusest ehk tagant poolt ettepoole.

Tegevused kampaania ajal ja pärast seda

Sageli on nii, et kampaania käib, inimesed justkui siblivad sinu lehel ringi, kuid mingit melu ega elu nad sinu lehel ei kohta. Samuti ei kasutata ära võimalust oma kampaaniat muuta paremaks ning õppida paremini tundma oma sihtgruppi.

Tee plaan või kirjuta üles, mis toimub täpselt kampaania ajal:

  • Vasta alati kohe kõigile küsimustele.
  • Kuna kampaania ajal liigub lehel tavalisest rohkem inimesi, siis suhtle aktiivselt.
  • Kampaania ajal tuleb ka tihedamini postitada seoses kampaania teemadel.
  • Pane üles teemakohaseid pilte või videosid.
  • Tekita võimalikult palju vahtu ja kära selle kampaania ümber.
  • Kutsu üles tegevusele.
  • Koosta väike graafik tegevuste, vastutavate ja aegadega.
  • Püüa kruvida üles põnevust.

Lisa plaani tegevused peale kampaania lõpukuupäeva:

  • Tee võitja nõusolekul võitja avalikuks ja näita lehel õnnelikku võitjat või tema kommentaare või võta videointervjuu.
  • Need, kes ei võitnud, neilt küsi Facebookis avalikult, et mida ja kuidas võiks järgmist kampaaniat paremini teha
  • Kuna osalejad on veel nn soojad, siis saada neile mingi tõeliselt hea pakkumine ja rõhuta selle väärtust. Võimalus saab teha nn lisa müüki.
  • Samuti tee veel neile, kes ei osalenud pakkumine, et kui teevad veel mingit sinu poolt soovitud tegevust, siis saavad midagi millest on raske keelduda või vastu panna.

Kuidas käituda, kui midagi läheb halvasti?

Kampaania ajal võib alati tekkida olukordi, kus keegi osalejatest pole millegagi rahul või esineb tehnilisi tõrkeid või oled ise kogemata millegi vastu eksinud. Mõelge oma tiimiga läbi ja kirjutage üles juhtumid stiilis, et aga mis siis kui … . Selliseid olukordi aitab rohkem vältida selged ja lihtsad kampaanias osalemise reeglid.

Mõned soovitused, kuidas tegutseda:

  • Kui keegi ütleb halvasti, siis ei tohi laskuda emotsioonidesse.
  • Vasta alati viisakalt.
  • Eelda, et külastajal on alati õigus, kuid kontrolli.
  • Kui oled süüdi või viga on teie poolne, siis tunnistage, vabandage ja pakkuge kompensatsiooni. Püüdke see olukord keerata positiivseks win win efektiks.
  • Tehniliste viperuste vähendamiseks tasub enne kampaaniat testida kas rakendused töötavad.

Kampaanias osalemise reeglid

Milleks on vaja kampaanias osalemiseks reegleid? Reeglid aitavad vältida segaseid ja ebameeldivaid olukordasid. Igal maandumislehel või kampaanialehel peaks olema viide reeglitele ning neid tasub ka aeg ajalt avalikult tutvustada.

Mida reeglid võiks sisaldada?

  • Millal kampaania algab ja millal lõpeb?
  • Kes kampaaniat korraldab – ettevõtte nimi ja kontaktid?
  • Kes võivad ja kes ei või osaleda kampaanias?
  • Kuidas täpselt toimub osalemine ja mida selleks tegema peab?
  • Mis on peaauhind või auhinnad ja kuna need täpselt välja loositakse? Sama teiste auhindade kohta.
  • Hea kui on märgitud ka auhindade rahalised väärtused.
  • Kuidas ja kus teavitatakse võitjaid?
  • Kuidas auhinnad kätte saab?
  • Kuidas pretensioone lahendatakse ja kellele ning kuhu tuleb need saata?
  • Mida näiteks e-mailidega edasi tehakse, kes kasutab ja kuidas.
  • Mängu katkestamine või kohese lõpetamise tingimused.
  • Kampaania õigused ja kohustused.
  • Kampaanias osaleja õigused ja tingimused osalemiseks.
  • Kelle käest saab lisainformatsiooni?

 

Tahad, et Facebooki kampaania oleks edukas? Planeeri seda.

Algajatega on alati nii, et neil on sütitav idee ja nad hakkavad kohe suure hurraaga pihta, kuni takerduvad mingi probleemi ette ning reeglina asjad ei liigu sellises suunas nagu võiks.

Teadlikud kampaania tegijad võtavad aega ja istuvad maha nagu vanad eestlased enne teele minekut ning mõtlevad läbi eeltoodud punktid. Viimane lähenemine aitab vältida ootamatusi ja säästab lõppkokkuvõttes raha.

Nendest ja mitmetest teistest teemadest räägime põhjalikumalt peagi tuleval Facebooki turunduse koolitusel ja siit võid uurida esitlust, millest algab Facebooki kampaania korraldamine.