Facebook on tänaseks firmade postituste orgaanilise leviku kokku kuivatanud. See on fakt. Sul on 3 valikut, sa kas näed nüüd rohkem vaeva sisuga või jääb Facebooki turundus mängust välja või teed rohkem Facebooki reklaami.
Kui ettevõtte reklaamimine Facebookis tuleb järjest rohkem päevakorda, siis tekib Sul kindlasti küsimus, et:
- millistest faktoritest on Facebooki reklaami hind mõjutatud ja
- kuidas maksta reklaami eest vähem?
Jätka lugemist ja saad konkreetsed vastused küsimustele ning terve rea soovitusi ja nõuandeid, kuidas teha reklaami Facebookis efektiivsemalt.
Kui palju maksab Facebooki reklaam ehk mis on siis hea ja mõistlik Facebooki reklaami hind?
Olgu kohe öeldud, et mitte keegi ei oska sulle täpselt öelda, milline hind on sinu jaoks parim, enne kui ei ole tulemusi ja pole välja arvutatud tasuvus.
Fakt on see, et kliki hind jääb keskmiselt ca 0,15 – 0,65 € sendi piiridesse ja see on tunduvalt soodsam, kui Google Adwordsis reklaami tegemine.
Küll aga sõltub Facebooki reklaami hind mitmetest teguritest ja sina saad neid arvesse võttes oluliselt mõjutada lõpphinda.
Mis tegurid mõjutavad reklaami hinda?
Järgnevalt toon välja 5 olulist faktorit, millest sinu makstav hind sõltub. Antud info pärineb 2016 AdEspresso poolt läbiviidud uurimustööst.
1. Hinna mõjutaja – reklaamikampaania AEG
Lähtuvalt AdEspresso poolt läbiviidud uuringutest tuleb selgelt esile, et kõige kallimad reklaami hinnad on Facebookis oktoobrist kuni esimese jaanuarini.
See on ka loogiline, sest jõulud on ju ärimeeste poolt väljamõeldud :). Tegelikult on reklaami hinnad kallimad ka suvepuhkustel ja koolivaheaegadel, sest paljud firmad tahavad siis Facebookis teha rohkem müüki.
Üks uuringu tulemus, mis näitab hindasid kuude lõikes.
Soovitus: kui sinu toote müük ei sõltu oluliselt aastaajast, siis võiksid katsetada seda, kui kulutad sügisel ja talvel vähem reklaamiraha ning tõstad selle arvelt näiteks suvepuhkuste perioodil reklaamieelarvet.
Facebooki reklaami kliki hinda mõjutab ka see, mis päeval või kellaajal sa oma reklaame näitad.
Kindlasti tuleb arvestada, et mis toodet müüakse.
Näiteks: oletame, et sa oled pitsakohvik, siis on sul ehk mõistlik katsetada reklaamide näitamist lõuna, õhtusöögi eel ja hilistel õhtutundidel. Inimesed on sinu reklaamist siis rohkem huvitatud ja kliki hind (CPC) tuleb odavam.
Kui sa soovid näidata oma reklaame kindlatel kellaaegadel, siis Ad Shedduling on sulle suureks abiks.
Kui sa aga ei tea, mis kella-aegadel võiks sinu Facebooki reklaamid kõige efektiivsemalt töötada, siis luba Facebookil automaatselt see töö ära teha ja küll tema algoritmid need kellaajad välja selgitavad.
Hiljem võid statistikast täpselt järgi vaadata, et mis kell ja mis nädalapäevadel klikivad inimesed sinu reklaame enim ja sealjuures saad uurida, et millal tuleb kliki hind soodsam.
Kui aeg on üks hinna mõjutajaid, siis järgmine mõjutaja on sihtgrupi tabamise täpsus.
2. Hinna mõjutaja – õige sihtgrupi tabamine
On suur võimalus, et sa näitad oma reklaame neile, kes tegelikult pole sinu pakutavast huvitatud. Facebooki reklaami hinnad sõltuvad ka sellest, kellele need on suunatud.
Kas sa teadsid, et noorematele suunatud reklaamid on kordades odavamad kui vanemaealistele?
Sind võib ehk üllatada, kuid naistele näidatud reklaamid on kallimad kui meestele näidatavad reklaamid ja selle on põhjustanud e-poodide reklaamide jõuline sihtimine just naistele.
Soovitus: mida täpsemalt tunned oma sihtgruppi ja mida täpsemalt sihid oma reklaame, seda lihtsam on sul hinnata reklaamikulusid ning teha objektiivseimaid otsuseid.
3. Hinna mõjutaja – Facebooki reklaami asukoht
Kui sa seadistad oma Facebooki reklaamikampaaniat, siis on sul võimalik valida kas Facebook näitab automaatselt tema poolt valitud kohtades sinu reklaame või sa ise selekteerid välja kohad, kus tuleb Facebookil sinu reklaame näidata.
Reklaamide asukohta saad valida alajaotuse juures Placements.
AdEspresso uuringute kohaselt oli 2016 aastal Facebooki kliki hinnal tugev seos reklaami näitamise asukohaga.
All oleval graafikul on näha, et Audience Network on koht, kus reklaamid on olnud odavamad ja kõige kallimad on olnud Instagramis näidatud reklaamid.
Olgu siin kohe öeldud, et see Audience Network tähendab seda, et sinu reklaame näidatakse väga paljudes rakendustes ja mängudes, mida inimesed näevad oma telefonides või arvutites.
Selles kanalis on näidatavate reklaamide puhul suur võimalus, et sinu reklaamidele võidakse klikkida kogemata, sest valdavalt asuvad need telefonides.
Tähelepanu! Alati pole sinu ajaoks oluline makstav kliki hind, vaid kokkuvõttes loeb see, kui palju sa raha panid reklaamidele ja kui palju tuleb sealt kontakte või reaalset müüki eurodes tagasi. Ehk milline on tulu-kulu suhe ja mis on sinu kliendi eluea väärtus.
Millist kohta siis reklaamide näitamiseks valida?
Mis kohtadel on sinu reklaamide hinnad soodsamad? Selles osas on soovitusi kahte tüüpi:
- Lase mõni aeg Facebookil jooksutada reklaame kõigis tema poolt pakutavates kohtades ja uuri pärast, kus oli kliki hind kallim ning võid need hiljem välja lülitada.
- Hakka reklaami testima kohtade ja kanalite lõikes eraldi. See tähendab üks ja sama reklaam on eraldiseisvana esitatud igas kanalis eraldi, kuid kõik teised tingimused on samaks jäetud.
Viimane variant on muidugi aeganõudev, kuid saad täpse pildi, millise tasuvusega mingi reklaamikoht sinu jaoks on.
4. Hinna mõjutaja – Facebooki kampaania eesmärk
Kui sa alustad uue Facebooki reklaamikampaaniaga, siis on sul valida enam kui 10 eesmärgi vahel.
Sõltuvalt sinu Facebooki reklaamikampaania eesmärgist, maksad erinevaid hindasid klikkide eest või siis tehingute pealt.
Uuringust tuli välja, et keskmine kliki hind on kallim siis, kui sinu kampaania eesmärk on ulatus või kontaktide või registreeringute kogumine.
Soovitus: kui sa tahad, et inimesed klikiksid sinu reklaamil, siis vali eesmärgiks Traffic ja kui sa tahad, et nad teeks sinu kodulehel mingit tegevust, siis vali Conversions jne.
Ehita oma reklaamid üles vastavalt seatud eesmärgile.
5. Hinna mõjutaja – Facebooki reklaami relevantsus ehk seotus sihtgrupiga
Kokkuvõtteks mõjutab sinu Facebooki reklaami hinda see, kuidas läheb sinu pakkumine korda sihtgrupile.
- Kas nad tahavad sellele klikkida või minna edasi lugema?
- Kas nad tahavad seda toodet või teenust üldse osta?
- Või kas nad vaatavad sinu reklaami ja mõtlevad endamisi öeldes Ja-jaa-jaa …
Selles uuringus analüüsiti enam kui 100 000 reklaami ning üks fakt oli see, et:
Facebooki reklaami nö Relevance Score ehk relevantsuse hinne (1-10) on väga tugevas seoses nii kliki hinnaga (CPC) kui reklaami läbi klikkimise suhtega (CTR).
Mida rohkem inimesi sinu reklaamil klikib ehk mida kõrgem on reklaami CTR ja relevantsuse skoor (asjakohasus), seda madalam on kliki hind.
Vaata oma reklaamide asjakohasust
Nii nagu on Google Adwordsis hea kvaliteedi skoor ehk asjakohasus 7-10 palli, nii on üldiselt sama lugu ka Facebooki reklaami asjakohasuse punktidega. Püüa hoida reklaami asjakohasus üle seitsme punkti ja sinu kliki hind tuleb oluliselt soodsam, kui väiksemate hinnete korral.
Kuidas siis reklaami asjakohasust ehk skoori tõsta?
- Näita reklaame täpselt sihitud sihtgrupile
- Reklaami pilt peab sihtgruppi kohe kõnetama ja pilku püüdma
- Esita unikaalne väärtuspakkumine, mis läheb ka pildiga kokku
- Tee selge üleskutse tegevusele
Nendest ja teistest reklaami tegemise detailidest räägime lähemalt ka peagi eesseisval Facebooki reklaamikoolitusel.
Kokkuvõtteks
Facebooki reklaami hind sõltub mitmetest faktoritest, kuid nendest olulisemad on:
1. Reklaamikampaania AEG – jälgi hooaega ning katseta päevade ja tundidega.
2. Õige sihtgrupi tabamine – sihi neid, kes on sinu pakutavast päriselt ka huvitatud.
3. Facebooki reklaami asukoht – katseta, mis kohad toovad tegevuse tegijaid kodulehele.
4. Facebooki kampaania eesmärk – lähtu sellest, mida sina tahad saavutada ning vali sobiv eesmärk.
5. Facebooki reklaami asjakohasus – pilt pakkumine ja üleskutse tegevusele peab kõnetama.
Kõike neid viit punkti tuleb sul ise katsetada, sest mitte keegi ei saa öelda, mis sinu jaoks on parim, enne kui pole seda testinud sinu sihtgrupiga.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Merlis Jusupov
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.