Sotsiaalmeediaturundus on kodulehe omaniku jaoks väga oluline teema. Seetõttu on ka oluline oma veebilehel näidata sotsiaalmeedia kanaleid, kus oled aktiivne ning anda külastajatele võimaluse jagada huvitavat sisu.
Facebook Like Box
Facebooki Like Box on muutunud peaaegu nagu kohustuslikuks elemendiks kodulehel, sest see on väga mugav moodus näidata oma Facebooki lehte ning annab külastajale võimaluse klikkida nuppu Meeldib, ilma sinu kodulehelt lahkumata.
Facebooki Like Box’i võib lisada käsitsi või ka plugina abil. Käsitsi lisamiseks tuleb minna Facebooki Page Plugin lehele > Facebook Page URL lahtrisse sisesta oma ettevõtte fännilehe aadress.
Tabs lahtris saad määrata, kas näidatakse viimaseid postitusi, tulevasi sündmuseid või Facebook Messengeri, võimalik on näidata ka kõiki vahelehti või siis näidata ainult päisepilti. Pildil on näha Facebook Page Plugina seadistus kolme vahelehega.
Klikkides nupule Get Code kuvatakse kood, mille saad lehele lisada. Kõige mugavam on valida IFrame kood ning kopeerida see sobivasse moodulisse.
Kui soovid pigem pluginat kasutada, siis üheks võimaluseks on Facebook like box – widget like box plugin.
Plugina kasutamiseks pead teadma oma Facebooki fännilehe ID-numbrit, ID leiad oma Facebooki Lehekülje info (About) lehe lõpust.
Facebooki uudisvoog
Kui oled aktiivne postitaja Facebookis, kuid sa ei pea blogi, siis võid kuvada ka Facebooki uudisvoo oma kodulehele. Sellega aitab sind plugin Facebook Feed WD – Custom Facebook Feed Plugin.
Plugina ja Facebooki sidumiseks pead vaid teadma oma fännilehe aadressi. Peale esialgset seadistamist ja salvestamist kuvatakse sulle lühikood, mille saad lisada sisulehele.
Pluginal on olemas nii tasuta kui ka tasuline versioon. Tasulisel plugina versioonil on olemas ka demo.
Facebook Feed WD plugina alternatiiviks on Smash Ballooni tasuline The Custom Facebooki Feed Pro plugin. Plugina demolehel on võimalik näha ka erinevaid kujundusi.
Instagrami uudisvoog
Sarnaselt Facebooki uudisvoole on võimalik oma kodulehel näidata ka Instagrami postitusi. Mina olen kasutanud tasuta Instagram Feed‘i pluginat.
Plugina sidumiseks Instagramiga on sul vaja lisada juurdepääsukood. Koodi saad mugavalt genereerida läbi plugina seadete. Peale seda saad kasutada lühikoodi Instagrami piltide näitamiseks.
Pluginal on olemas ka tasuline versioon ning ka demoleht.
Kui sinu jaoks on oluline näidata Instagrami voogu näiteks hashtagi järgi ja tahad, et pildid oleksid sirvitavad kodulehel, siis uuri lähemalt Instagram Feed – WordPress Instagram Gallery pluginat. Tegemist on tasulise pluginaga.
Plugina demolehel saad proovida ka erinevaid seadistusvõimalusi.
Sotsiaalmeedia jagamise pluginad
Sinu kodulehe lugejad jagavad loodud sisu meelsamini, kui sa oled selle teinud nende jaoks võimalikult lihtsaks. Seega lisa sotsiaalmeedia jagamise ikoonid sisu juurde, mida sa soovid, et jagataks.
Erinevaid pluginaid, mille vahel valida, on väga palju. Toon välja 3 erinevat pluginat, mida soovitan katsetada, sest nii saad valida just sulle sobivaima lahenduse.
SumoMe Free Tools to Automate Your Site Growth plugin
SumoMe plugin toetab väga paljusid sotsiaalmeedia kanaleid, kuid nõuab sinult konto loomist. Tegemist pole ka lihtsalt väikese pluginaga, vaid nö pluginate kollektsiooniga, kus tuleb aktiveerida omale sobiv plugin.
Plugina demolehel on näha sotsiaalmeedia jagamise ikoonid lehe vasakul küljel, postituse alguses ning lõpus. Tegelikkuses on aga paigutamise võimalusi märksa rohkem, mida näed ka allolevalt pildilt.
AddToAny Share Buttons
Väga lihtsate kandiliste ikoonide kuvamiseks, plugin toetab paljusid sotsiaalmeedia kanaleid. Võimalik lisada ikoone postituse alla, kohale või näidata nii postituse peal kui ka all. Võimalik on kasutada nö ujuvikoone, mis liiguvad kerides kaasa (floating) ja kasutada lühikoodi.
AddToAny kodulehel on olemas ka mõningad näidised.
Juiz Social Post Sharer
Nendest kolmest sotsiaalmeedia jagamise pluginatest on tal kõige vähem sotsiaalmeedia kanaleid, mille hulgast valida. Ikoonide kuju poolest on tal rohkem valikuid kui AddToAny pluginal.
Jagamise ikoone saad lisada postituse kohale, alla või näidata mõlemas asukohas. Lisaks on võimalik kasutada ka lühikoodi, mis annab sulle võimaluse paigutada ikoone täpselt sinna, kuhu ise tahad.
Kuhu lisada sotsiaalmeedia jagamise ikoone?
Mind hakkas huvitama, et kuhu soovitatakse paigutada sotsiaalmeedia jagamise ikoone. Tuleb välja, et sellele küsimusele ei ole lihtsat vastust.
Nimelt soovitatakse lisada sotsiaalmeedia jagamise ikoone postituse algusesse, sest siis postituse lugeja näeb jagamise ikoone ning kui juures on veel number, mitu korda on jagatud, siis on olemas ka kohe sotsiaalne tõestus postituse populaarsusest.
Siiski, kui postitust pole palju jagatud, siis sotsiaalse tõestuse aspekt ei tööta. Kui lugeja jõuab postituse lõppu, siis kas ta kerib postituse algusesse?
Aga kuidas oleks kui lisaks jagamise ikoonid postituse lõppu? Tõesti, on ju loogiline, et kui lugeja on lugenud postituse läbi, siis alles ta teab, kas ta tahab postitust jagada.
Samas aga arvatakse, et tegelikult väga vähesed lugejad jõuavad reaalselt postituse lõppu ning seetõttu nad ei näe jagamise ikoone.
Üheks lahenduseks oleks kuvada jagamise ikoone nii postituse kohal kui ka lõpus. Samas on üha enam populaarsust kogumas ujuvikoonid, mida kuvatakse lehe küljealal ehk floating sidebar. Ujuvikoonid liiguvad sisulehe kerides kaasa, seega on nad külastajale alati nähtavad.
Testi oma kodulehte, et teada saada, milline paigutus töötab sinu lehel kõige paremini.
Kokkuvõtteks
Selleks, et sinu loodud sisu jagatakse sotsiaalmeedias:
- tuleb pakkuda lugejale huvitavat ja kasulikku sisu;
- tee jagamine lihtsaks;
- lisa selge üleskutse jagamiseks;
- kontrolli, et sotsiaalmeedia jagamine töötaks ka mobiilis ning et jagamise ikoonid ei takistaks sisu tarbimist.
Ära mine liiale sotsiaalmeedia jagamise ikoonide kuvamisega. Samuti ei tasu sotsiaalmeedia jagamise ikoonide valikuga liialdada, kui külastajal on liiga palju valikuid, siis ta ei suuda otsustada, millises kanalis ta jagada tahab ning jätab hoopis jagamata.
Lisaks soovitan sul lugeda postitust, kuidas läbi sotsiaalmeedia saada rohkem liiklust?.
Ära unusta ka lisamast viiteid nendele sotsiaalmeediakanalitele, kus sa oled aktiivne, sest sotsiaalmeedia annab sulle võimaluse vahetult suhelda oma sihtgrupiga.
Tahad teada rohkem sotsiaalmeedia turundusest ning selle võimalustest? Tule Sotsiaalmeedia turunduse – Facebooki koolitusele.
Koolituse tulemusena on sul olemas Facebooki fännileht, sisuturundusplaan ja praktilised teadmised, kuidas planeerida Facebookis reklaamikampaaniat.
Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!
Autor: Häli Maurus
LIITU UUDISKIRJAGA
Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta
Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus
Vaata, mis koolitusi veel pakume
Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga
Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.