Kas sinu Google reklaami hind on liiga kõrge? Tahad head nõu, kuidas põletada vähem raha? Siin on sulle kiire, ent praktiline Google Adwords koolitus, millest on sulle kindlasti abi.

Tähelepanu! Google Adwords on nüüd Google Ads

Palun loe uut õpetust siit -> -> kuidas Google Adsis oma kampaaniat seadistada.

Google Ads kampaania seadistamine

Kliki pildil ja loe uut kampaania seadistamise õpetust

Enne kui sa jätkad, tahan sulle südamele panna, et sa pead mõistma, kuidas Google Adwords üldiselt toimib ja mille eest ta raha võtab.

Kui sa Adwordsi üldisest tööpõhimõttest aru ei saa, siis palun loe enne seda postitust Mida teha kui Google Adwords õgib aplalt sinu reklaamiraha. Nii käesolev postitus kui eelnev aitavad sul teha vähem vigu.

Aga alustame kampaania seadistamisest.

1. Kampaania seadistused korralikult paika

Sinu Google reklaami hind hakkab kohe sõltuma sellest, millised on sinu kampaania seadistused. Vaatame need tähtsamad seadistused algusest peale üle.

NB! Soovitused on subjektiivsed, kuid reklaami hind Adwordsis ehk kliki hind sõltub siiski sinu eesmärkidest, kogemustest ja konkurentide kogemustest.

a) Kampaania tüüp vali ainult otsinguvõrgustik

Kampaania tüübi valik

Tegelikult on see soovitus pigem algajale, kuid hoia alati Search (ainult otsinguvõrgustik) ja Display Network (veebisaitide võrgustik) eraldi.

Need on täiesti erinevad reklaamikanalid ja mina teeksin iga kanali puhul eraldi kampaaniad, mida on pärast ka lihtsam analüüsida.

b) Kampaania tüübi juures kasuta kõike funktsioone

Kampaania funktsioonid

Soovitan seda, kuna sellega kaasnevad erinevad võimalused, mida võid alles hiljem soovida kasutada ja see võimaldab ka seadistamisel olla täpsem.

c) Tahad rohkem kontrolli? Ära kaasa Google otsingupartnereid

Ära kaasa Google võrgustike

Google jätab vaikimisi linnukese märkeruutu Kaasa otsingupartnerid. Eemalda see, kui ei soovi, et sinu reklaame esitatakse näiteks sellistes Google teenustes nagu Google Shopping, Maps, Images ning teistel otsingusaitidel, mis on Google’i partnerid.

d) Seadmete valiku osas tee muudatused hiljem

Kampaania seadistamisel ütleb Google sulle, et „Vaikimisi kuvatakse reklaame igas sobivas seadmes“. See tähendab, et vaikimisi sihivad uued kampaaniad igat tüüpi seadmeid, sh lauaarvuteid, tahvelarvuteid ja mobiiltelefone.

Sinu ülesanne on peale paari nädalat ja ka hiljem jälgida, milliste seadmetega sinu reklaamid saavad küll klikke, aga mitte tehinguid. Viimaste osas saad langetada otsuse, kas keerata näitamine väiksemaks või keelata näitamine üldse.

Näiteks, kui näed, et mobiilides näidatavad reklaamid kulutavad raha ega too tehinguid, siis keela reklaamide näitamine mobiilides.

e) Asukoha ja keele seadistamisel ole täpne

Vali riikideks ainult need riigid, kust ootad klikke
Soovitan jälle iga riigi jaoks teha eraldi kampaania, sest siis saad täpsemini sihtida ja teha hiljem lihtsamini analüüsi.

Põhjus on lihtsalt selles, et näiteks isegi inglise keelt kõnelevate inimeste käitumine ja harjumused on riigiti niivõrd erinevad. Samuti on erinevad sõnade tähendused.

Võimalik on ka sihtida linnade põhiselt, kuid see on sulle hilisemaks katsetamiseks, et millistest linnadest tuleb parema tasuvusega tehinguid.

Riigid ja keeled Adwordsis

Keele seadistused
Kui teed näiteks kampaania Eestis ja sihid eesti keelt kõnelevat sihtgruppi, siis keele valikuks olgu eesti keel.

See tähendab, et kui kampaania keeleks on eesti, siis kõik märksõnad, reklaamid ja maandumislehed, kuhu suunad liikluse, peavad olema eesti keeles.

Kui tahad, et sinu Google reklaami hind püsiks madal, siis sihi riigiti ja keeleti väga täpselt.

f) Pakkumisstrateegia osas ära anna Adwordsile palju õigusi

Google tahab sind hirmsasti aidata ja pakub sulle vaikimisi automaatset hinnastamist ehk automatic bidding. Ta ütleb, et püüab sulle pakkuda kõige soodsamat kliki hinda ja soovib, et sa lubaksid tal piltlikult võtta oma rahakotist raha.

Soovitan sul siiski vältida valikut täiustatud CPC lubamist ning vali pakkumisstrateegiaks Kasutaja määratud CPC ehk manual bidding. Nii saad ise määrata oma maksimaalse hinna 1 kliki eest ja seda iga märksõna puhul eraldi.

Google reklaami hind

Kui määrad ise hinna, siis on sul võimalik säästa kliki hinna pealt kokkuvõttes suur hulk raha.

Olgem ausad, sina ise tead siiski paremini kui Google, millised sõnad toovad klikke ja millised toovad ka tehinguid. Google Adwordsi algoritm püüab sind küll aidata, kuid tema tahab teenida sinu pealt raha ja tegelikult teenib ta ju siiski klikkide pealt.

Muidugi kui märksõnu ja kampaaniaid on suurtes mahtudes, siis on manuaalse hinnastamisega väga palju tööd ja tuleb katsetada ka teisi pakkumisstrateegiaid.

Vaikepakkumine ja päeva eelarve soovitus

Kui tahad, et sinu Google reklaami hind oleks kontrolli all ja et su panga konto rahast tühjaks ei klikitaks, siis on tark tegu määrata päeva eelarve.

Kui sul puuduvad veel Google Adwordsiga kogemused, siis soovitan päeva eelarve määrata vastavalt oma võimalustele, mida oled nõus vajadusel õpirahaks kirjutama.

Ehk kui tulemusi ei tule, siis tead, et see reklaamiraha on kulunud kogemuste saamiseks. Algajana võiksid päeva eelarveks määrata 5 kuni 10 eurot.

Arvuta oma päeva eelarve nii:

  • Oletame, et oled valmis maksma ühe päringu saamise eest kuni 10 eurot.
  • Oletame, et sinu maandumislehe conersion rate ehk tegevuse tegemise protsent on 5% (iga viies inimene sajast teeb tegevust).
  • Selleks, et saada kätte üks päring, on sul tarvis tuua lehele 20 inimest ehk 20 klikki.

Keskmise kliki hinna arvutamine:

Jaga nüüd 10 eurot klikkide arvuga ning saadki keskmise kliki hinna 10/20=50 senti.

Päeva eelarve arvutamine:

Oletame, et kõigi sinu märksõnade peale tuleb päevas kokku ca  500 otsingut, millest tehakse 100 klikki, siis korruta see keskmise kliki hinnaga 50 senti.

100 klikki päevas x keskmine kliki hind 50 senti = 50 eurot päeva eelarve

Nüüd tuleb sul endal reaalselt kalkuleerida, et kas selle hinna eest saad ikka 5 tehingut, mis lähevad lukku ja kas saadud tehingu tasuvus võrreldes Adwordsile kulunud rahaga on mõistlik.

Need, kes püüavad niimoodi kalkuleerida ja katsetavad, need ka teenivad Adwordsiga. Samas  need, kes lahmivad kõhutunde põhjal, jäävadki kiruma, et Google reklaami hind on liiga kallis ega too tulemusi.

g) Kasuta reklaamilaiendeid ja saad rohkem klikke

Asjakohased lehele viivad lisalingid, täiendav tekst, telefoninumber aitavad sul saada rohkem reklaamipinda ja tõmbavad otsijate tähelepanu.

Reklaamilaiendid

Arvesta, et kõik reklaamilaiendid, mida lisad peavad olema väga tihedalt seotud sinu reklaamitava toote või teenusega.

Näiteks, kui me reklaamime uut WordPressi õpikut, siis lisalingid saadavad nt WordPressi koolitusele, uurima õpiku sisukorda või küsima WordPressi alast nõu.

Google reklaam

h) Määra alati kampaania algus ja lõppkuupäev

Seda on vaja selleks, et sul oleks võimalik näiteks hooajalised kampaaniad õigel aja lõpetada. Et jaanipäeva kampaaniad ei jookseks jõulude ajal.

Kampaania algus lõpp

Minu kogemus näitab, et kui katkestad ükskõik millise kampaania või teed pausi reklaamimisel, siis uuesti alustades on sinu kliki hinnad tunduvalt kõrgemad.

Tõsi, kui sinu kvaliteediskoor on endiselt väga kõrge, siis kliki hind läheb peagi alla tagasi, aga seda eeldusel, et kui hästi sinu konkurendid reklaami teevad.

Ühesõnaga, kui jooksutad pidevalt reklaame ja katsetad, siis Google Adwordsi reklaami hinnad saab tuua allapoole ja Adwords ise tegelikult ka seda soodustab.

Mis puudutab reklaamide ajastamist, siis

Alguses võid reklaame näidata kõigil päevadel, kuid hakka jälgima, mis nädalapäevadel ja tundidel tuleb rohkem tehinguid ja millal rohkem klikke.

Paari nädalaga peaks olema piisavalt andmeid, et välistada need päevad, mis tehinguid ei too. Mida pikem periood ja rohkem andmeid, seda usaldusväärsem on ka tulemus.

i) Reklaamide edastamisel näita reklaame ühtlaselt

Kui tahad oma reklaame testida, mida ma sulle ka tungivalt soovitan, siis vali viimane variant „näita väiksema toimivusega reklaame võrdselt suurema toimivusega reklaamidega ja ära optimeeri“. See valik on eriti vajalik, kui tahad oma reklaame testida ja optimeerida.

Reklaamide edastamine

Nagu viimase valiku all väikses kirjas näed, ütleb Adwords, et see valik pole soovitav enamikule reklaamijale. Reklaamide testimiseks on see just kõige sobivam.

OK, nüüd on kampaania seadistatud ja saame edasi minna teiste valusate punktide juurde, mis sinu reklaami hinda aitavad vähendada või hoida kontrolli all. Google Adwordsis kampaania haldamine on järgmise nädala postitus.

Kui tahaksid ka praktiliselt asjad ise läbi teha, siis meie Google Adwords koolitus seda sulle ka võimaldab. Broneeri oma koht varakult, sest me võtame sinna ainult 12 inimest korraga.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.