Kas sa kasutad Google Analyticsi ecommerce’i oma e-poe analüüsimiseks? Kui jah, siis oled sa õigel teel muutmaks oma e-pood kasumlikumaks. Järgmiseks sammuks on luua segmendid, et saaksid oma e-poodi paremini analüüsida. Selles postituses toon välja 8 segmenti e-poe jaoks. Kas sinul on need segmendid loodud?

E-poe pidamisel on oluline sisse lülitada ecommerce tracking oma Google Analyticsi kontol. Seda just seetõttu, et see võimaldub sul jälgida ostuprotsesse. Lisaks lülita Google Analyticsis sisse ka Enhanced Ecommerce Settings, sest see annab sulle veel enam infot e-poe kohta.

ecommerce_enchanced

 

Juhul kui sul on ununenud, miks ecommerce on vajalik, siis soovitan lugeda postitust Miks e-pood vajab Google Analyticsi e-commerce trackingut?.

Lisaks Google Analyticsis vajalike sätete sisselülitamisele on sul vaja ka oma e-poele lisada plugin, mis võimaldab koguda andmeid. WooCommerce’i jaoks on eCommerce Tracking ja Open Cart’i jaoks Google Enhanced Ecommerce – Web Tracking for opencart. Mõlemad on küll tasulised pluginad, kuid vajalikud sinu e-poe analüüsimiseks. Ma arvan, et plugina hind on väärt sellest saadavat kasu.

E-poe pidajana on sinu jaoks oluline teada, millised tooteid ostetakse, kui suur on sinu müügitulu või kui paljud veebilehe külastajad lisavad tooted ostukorvi, kuid seejärel lahkuvad lehelt. Seega, et kõike seda teada, tuleb alustada eesmärkide seadmisest. Eesmärkidest on pikemalt juttu postitustes Google Analytics – eesmärgid ja esimesed tegevused ja 8 vajalikku Google Analytics segmenti.

Uuri, mida ostetakse ja millele teha reklaami – segmendid

  1. Ostukorvi hülgamine – kui paljud ostjad lisavad tooteid ostukorvi, kuid ei vormista oma ostu, siis tasuks ehk mõelda ega ostu vormistamine pole liiga keeruline.
  2. Suured kulutajad – arvesta oma keskmise tellimuse summaga ning suurte kulutajate jaoks korruta summa kahe või kolmega. Nii saad uurida näiteks, millistest kanalitest suured kulutajad saabuvad.
  3. Erinevate brauserite segmendid – vajalik on võrrelda erinevaid brausereid ostukorvi hülgamise jaoks, kui ka ostude sooritamise jaoks. Kui mingi veebilehitseja on teistest väga palju halvema tulemusega, siis tuleks läbi viia testimine, et välistada sinu e-poe ühilduvusprobleeme mingi brauseriga. Sama tuleks ka teha erinevate seadmete kasutamise kohta. Sest kui ostja jaoks on e-poes mingi probleem, kas toodete otsimisel või ostuprotsessis, siis ta tõenäoliselt lahkub sinu veebilehelt.
  4. Erinevate toodete võrdlus – võimaldab sul aru saada, millist toodet ostetakse enim. Soovitav on luua peamiste toodete kohta, mida tahad omavahel võrrelda.
  5. Erinevate kategooriate võrdlus – külastaja ostab mingi kindla kategooria toote. Kui lood segmendid mitme kategooria kohta, siis näed millise kategooria tooteid ostetakse enim.
  6. E-poe otsingulahtri kasutamine – siin tuleks luua kaks segmenti: ostu sooritanud külastajad, kes kasutasid otsingut ja kes ei kasutanud otsingut. Otsingusõnade jälgimine annab ka infot, mida otsitakse enim ja millised otsingusõnad toovad sulle enim kasumit.
  7. Külastajad, kes lugesid ostu- ja transpordi infot, lisasid toote ostukorvi ning sooritasid ostu ning kes ei sooritanud ostu – need segmendid võivad anda sulle infot, kas sinu info lehel on kõik vajalik olemas või ehk on midagi puudu.
  8. Testimiste kohta segmendid – kui testid midagi, siis alati loo nende lehtede kohta segmendid, et teada saada, kas külastaja sooritas ostu või mõne muu sinu poolt soovitud tegevuse.

epoe_segmendid2Eelnevalt mainitud postituses „8 vajalikku Google Analyticsi segmenti“ on kirjas ka üldised segmendid, mida läheb sul vaja ka e-poe puhul. Kindlasti loo omale segmendid asukoha riigi, reklaami, sotsiaalmeedia ja erinevate seadmete kasutamise kohta.

Segmenteeritud andmete analüüs aitab sul ka reklaami teha. Näiteks kogutud andmeid analüüsides näed, et paljud külastajad on viibinud sinu e-poes üle kolme minuti ning vaadanud sealjuures ka sinu kindlat tootelehte, seejärel lisanud toote ka ostukorvi, kuid millegipärast jätnud toote ostmata. Ehk oleks õige aeg teha sellele tootegrupile reklaam väikese allahindlusega?

Kuid tasub meeles pidada, et vajalik on mõelda ka, miks külastaja lahkub ostukorvi lehelt ilma tehingut tegemata. Ehk on põhjus keerulises ostuprotsessis või on ehk saatmiskulud liiga kõrged. Peep Laja on kirjutanud väga põhjaliku ülevaate, mis aitab sind e-poe konversiooni tõstmisel – The Ultimate Guide to Increasing Ecommerce Conversion Rates.

Kas sul tekkis huvi, kuidas parandada oma e-poe conversion rate’i (konversiooni), siis tule uuri lähemalt optimeerimise ja Google Analyticsi koolitust. Koolituse jooksul saad selged juhised, kuidas veebilehte optimeerida ja milliseid Google Analyticsi andmeid rohkem jälgida, kuidas luua töölaudu, segmente ja eesmärke.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.