Kindlasti oled kuulnud, et Google Analytics aitab sul koguda statistikat sinu veebilehe kohta. Kuid oled sa mõelnud, milliseid segmente sul vaja on? Järgnevas postituses toon välja 8 segmendi soovitust, mis võiksid olla igal veebilehel. Tule ja loe, kas sinul on nad olemas.

Google Analytics on väga võimekas analüüsiprogramm, mille abil saad sa analüüsida oma kodulehe külastajate käitumist. Google Analytics aitab sul vastata mitmetele küsimustele, nagu näiteks: kui palju inimesi külastab sinu veebilehte, missugusest linnast su külastajad veebilehele tulevad, millised sisulehed on populaarseimad, missuguste kanalite kaudu külastajad saabuvad sinu kodulehele.

Google veebianalüütika tööriistaga saame koguda ja analüüsida infot ning seega muuta oma kodulehte paremaks ja ühtlasi ka teenida ka rohkem kasumit või suurendada tagasipöörduvate külastajate arvu.

Miks on vajalikud veebilehe eesmärgid ehk „goal’id“?

Kui sa pole seadistanud Google Analyticsis oma eesmärke, siis sa saad vaid üldist infot oma veebilehe kohta nagu lehel oldud aeg ning sisulehtede vaadatavus. Kuid sellisest infost on vähe, et viia läbi põhjalikku analüüsi ning seeläbi suurendada oma veebilehe kasumlikkust.

Igal kodulehel on omad eesmärgid, mida külastaja peaks tegema. Olgu selleks uudiskirjaga liitumine, koolitusele registreerimine või mingi muu tegevus. Eesmärkidele lisa kindlasti ka rahaline väärtus, sest nii saad teada, kui palju mingi eesmärgi täitumine on sulle raha sisse toonud. Nii saad teada ka, kui palju sa raha kaotad, kui külastaja lahkub sinu määratud teekonnast eesmärgini (funnel). See ehk motiveerib sind uurima täpsemalt, miks külastaja lahkub ning tegema muudatusi, et sinu järgmine külastaja teeks sinu poolt soovitud tegevuse.

Eesmärkide seadmise võimalustest Google Analyticsis saad lugeda täpsemalt postitusest Google Analytics – eesmärgid ja esimesed tegevused. Kokku on sul võimalik luua kuni 20 erinevat eesmärki oma veebilehel.

John Haydon on oma postituses „How to Setup Google Analytics Goals“ kirjutanud samuti, mis on eesmärgid ning lisanud ka videoõpetuse, kuidas eesmärke seadistada.

 

Segmendid: mida täpsemat infot soovid, seda täpsemalt küsi

GASegmenteerimine võimaldab sul jälgida mingitele tingimustele vastava külastajagrupi liikumist sinu kodulehel. Segmentide abil saad sa ka täpsema ülevaate erinevatest raportitest. Kokku on sul võimalik luua kuni 100 erinevat segmenti, kuid ühe raporti vaatesse saad sa lisada 4 segmenti. Näiteks saad võrrelda, millisest kanalist (FB, tasuline reklaam, uudiskiri, Google+) saabub kõige rohkem külastajaid, kes teevad sinu poolt mingit määratud tegevust (goal).

1. Asukoha segment – kui sinu sihtgrupp asub Eestis, siis kindlasti loo omale segment ainult Eestist tuleva liikluse kohta.

2. Liiklus sotsiaalmeediast – kui oled aktiivne sotsiaalmeedia kasutaja, siis oleks ju hea teada, kui palju külastajaid saabub sinu kodulehele sotsiaalmeediast. Kas sinu sotsiaalmeedia tegevus aitab täita sinu seatud eesmärke (goals). Seadista iga sotsiaalmeedia kanali jaoks eraldi segment, sest nii saad sa võrrelda erinevaid kanaleid omavahel.

3. Kasutatavad seadmed – oluline on teada, millist seadet kasutades jõutakse sinu veebilehele ning kui kaua aega nad veebilehel viibivad. Kui on näha, et mobiilist või tahvlist sinu lehele jõudes ei viibi nad sinu lehel väga kaua, siis võib see tähendada, et sinu koduleht ei ole nutiseadme sõbralik. Kuigi on olemas eelseadistatud segmendid mobiili ja tahvli kohta, siis oleks mõistlik lisada segment ka arvuti kohta. Kui leiad, et oleks vajalik, siis saad luua segmendid ka vastavalt operatsioonisüsteemidele.

4. Reklaami kohta – kui sa teed tasulist reklaami, siis kindlasti loo selle kohta ka segment, sest nii saad sa mõõta reklaami kasumlikkust. Kui sul on olemas eraldi veebileht, kelle lehel teed reklaami, siis mõõda, kui palju liiklust saabub sulle sealt. Soovitan alati iga reklaami kohta teha segmendi.

5. Konversioon külastuste arvu kohta – see on segment korduvkülastajate kohta, et teada saada, mitu korda külastatakse sinu kodulehte enne, kui tehakse sinu poolt soovitud tegevus. Võid teha mitu segmenti, et mõõta, kes täidab eesmägi esimesel külastusel ning kes alles viiendal külastusel.

6. Blogi lugejate kohta – loo segment nende kohta, kes käivad blogi lugemas ja vaata, kui paljud teevad sinu kodulehel sinu poolt soovitud tegevusi või kui palju loevad ainult blogipostitusi.

7. Kindla sisulehe kohta segment – kui sul on teenuste leht, siis on ju mõistlik luua selle jaoks eraldi segment, et mõõta kui palju seda lehte loetakse ning kui palju tehakse sinu poolt soovitud tegevust.

8. Külastajate huvi mõõtmine – luues segmendi, mis mõõdab külastajate arvu, kes vaatavad enam kui kolme sisulehte. See näitab, kui huvitatud külastajad sinu kodulehest on, ning kui hästi suudad sa oma külastajaid veebilehel hoida.

Milleks läheb sul vaja filtreid?

Google Analyticsis on olemas ka filtrid. Filtri põhimõte on selles, et teatud andmeid ei salvestata. Kuid filter hakkab kehtima alates sellest hetkest, millal sa ta loonud oled.

Segmendi eelis filtri ees ongi see, et segment rakendub kõigile sinu poolt kogutud andmetele. Seega on soovitav välja filtreerida sinu enda liiklus. Arvesta kõigi IP aadressidega, kust sina või sinu töötajad suunduvad kodulehele, sest nii ei mõjuta sa ise oma statistilisi andmeid.

Peale Google Analyticsi segmentide seadistamist ära unusta oma näitajaid vaadata ja võrrelda, sest vaid nii saad sa teada, kas sinu tehtud muudatused veebilehel täidavad ka sinu ärilisi eesmärke.

Kui sul tekkis huvi ja tahtmine tegeleda rohkem veebianalüütikaga, siis tule ja uuri Google Analytics ja Crazy Egg koolitust. Koolituselt saad teada, kuidas jälgida, kus sinu külastajad sinu veebilehel viibivad, kuidas viia läbi oluliste vormide, nuppude, pealkirjade testimisi ning kuidas kasutada veebilehe testimisel Google Analyticsit ja Crazy Egg’i. Samuti tuletame sulle meelde eesmärkide seadmist ning aitame sul koostada veebilehe segmente.