Internetiturundus on peamiselt ettevõtete toote või teenuse turundusprotsess internetis. Antud turundusharu võiks olla iga ettevõtte turundusstrateegia üks osa.
E-turundus ehk siis internetiturundus on oma sõsarharudest (telereklaam, raadioreklaam, trükimeedia) rakendamise osas kõige kiirem, täpsem ja mõõdetavam.

Internetiturunduse kaks peamist ülesannet:

1. Sihtgrupi toomine sinu kodulehele.
2. Kodulehe külastajate mõjutamine sinule soovitud suunas.

Internetiturundus ehk veebiturundus (heal lapsel mitu nime) ei piirdu ainult kodulehega, vaid see hõlmab endas tervet strateegiat, mis koosneb omakorda sinu poolt valitud internetiturunduse taktikatest.

Internetiturundus ja ettevõtte turundusstrateegia?

Väga lühidalt öeldes on sinu internetiturunduse strateegia üks oluline osa üldisest turundusstrateegiast ehk see on dokument, kus on kirja pandud:

  • sinu eesmärgid internetis;
  • ettevõtte hetkeolukord veebis;
  • sinu sihtgrupi (gruppide) kirjeldused;
  • sinu konkurentide analüüs;
  • ettevõtte veebilehe lähteülesanne ja eesmärgid;
  • kasutatavad internetiturunduse taktikad;
  • tegevusplaan eesmärkide saavutamiseks ja taktikate kasutamiseks;
  • samuti sisaldab see dokument selgelt esitatud mõõdikuid ja kontrollmeetmeid.

Suuremates ettevõtetes ja ideaalsetes tingimustes peaks internetiturunduse strateegia valmima koostöös reklaami ja turundusinimestega, veebilehe disaineri ja programmeerijatega eesmärgil, et masinavärk hakkaks õlitatult toimima ja see protsess saaks käia mitmeid aastaid.

E-turundus ja sinu kasutuses olevad taktikad

Milliseid taktikaid sinu e-turundus hakkab sisaldama? On selge, et kõigele sa ei jõua keskenduda ja sul tuleb teha valikuid. Olgu siinkohal öeldud, et sinu koduleht on kui vundament, mille peale on mõistlik üles ehitada oma e-turundus koos juurde kuuluva strateegiaga.

Siin on sulle valik turundusviisidest ehk taktikatest, mida kasutada.

Artikliturundus – artikliturunduse mõte on teha sinust ekspert läbi väärt artiklite, mida levitatakse regulaarselt nii erinevates trükimeedia kui elektroonilistes kanalites, kus liigub sinu sihtgrupp.

Viirusturundus – viirusturunduse eesmärk on panna inimesed vabatahtlikult kulutulena levitama sinu poolt genereeritud erilist infot, mis ei tundu reklaamina, kuid viitab sinule.

Blogiturundus – blogiturunduse idee on koondada ja siduda sihtgruppi läbi väärtusliku sisu ja suhtluse. Internetiturundus ei nõua alati raha, piisab kui investeerid aega näiteks oma äriblogi pidamisse.

E-maili turundus – e-maili turunduse võlu peitub sinu enda andmebaasis ja selle oskuslikus kasutamises. Kuna e-maili vaatamine on sõltuvuseks saanud, siis on see kanal, mille kaudu pakkuda asjakohast sisu ja pakkumisi.

Videoturundus – videoturundus on samuti üks osa sisuturundusest ja tänu video atraktiivsusele võrreldes teiste turundusviisidega saad rohkem tähelepanu ennekõike just läbi õpetlike või väärtust loovate videote.

Müügile optimeeritud koduleht
– kui oled ettevõte, siis sinu koduleht peab olema optimeeritud müügile. Müüv koduleht hakkab toimima siis, kui sealt on leida väärt sisu kliendile, see suunab külastaja jõuliselt soovitud tegevusele ning selle kasutusmugavus ja disain jätab teist professionaalse mulje.

Mobiiliturundus – mobiiliturunduse eesmärk internetis oleks olla oma reklaami, veebilehega ja toodete või teenustega kiirelt kättesaadav oma potentsiaalsetele klientidele, kes kasutavad info otsimiseks näiteks nutitelefoni.

Foorumiturundus – foorumiturundus on üks osa sotsiaalsest meediast ning foorumiturunduse mõte seisneb suhtlemises just nendes foorumites, kus liigub sinu sihtgrupp. Eesmärk on leida oma koht kommuunis ja leida endale järgijaid.

Otsingumootoriturundus – otsingumootoriturunduse üks peamisi eesmärke on olla sinu tegevust iseloomustavate märksõnadega otsingumootorite tulemustes esimesel positsioonil või siis esimesel lehel.

Sotsiaalmeedia turundus | facebooki turundussotsiaalmeedia turunduse eesmärk on läbi regulaarse ja aktiivse suhtluse luua usaldust ning selle juurde kuulub ka oskuslik turundus ja müügi tegemine.

Kaasturundus | ühisturundus
– kaasturunduse või siis ühisturunduse eesmärgiks on kokkusobivate toodete/teenuste pakkujate ühisel tegevusel teenida rohkem tulu ning hoida kokku kulusid.

Reklaam internetis – sinu toote või teenuse reklaam internetis aitab jõuda kiiremini sihtgrupini, kui kanalid ja teostus on õige. See on justkui hästi investeeritud pangalaen, mis toob sulle uusi kliente.

Internetikampaania – e-turundus kätkeb endas ka kampaaniate korraldamist, mille eesmärgiks võib olla nii müük, kliendibaasi kogumine või brandi tuntuse kasvatamine.

Nagu sa juba mõistad, siis on oluline toota kvaliteetset ja planeeritud sisu, sest alles siis hakkab sisuturundus sulle uusi kliente tooma.

Kui internetiturundus kuulub sinu turundusstrateegiasse, siis alusta läbimõeldult ja koosta kasvõi alustuseks lihtsam tegevusplaan. Sinu konkurendid juba teevad seda.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.