Veebistatistika | Veebianalüütika eesmärgid (Google Analytics) – 2

Avaleht/Kodulehe analüütika/Veebistatistika | Veebianalüütika eesmärgid (Google Analytics) – 2

Veebistatistika | Veebianalüütika eesmärgid (Google Analytics) – 2

Millist infot annab sinu veebistatistika ja mida numbrid meile räägivad? Veebianalüütika tööriist Google Analytics aitab sind veebilehe paremaks muutmisel.

Interneti üks suurimaid positiivseid omadusi ongi see, et iga liigutus või tegevus, mida sa kuskil veebilehel teed, jätab sinna alati maha jälje. Internetis saad mõõta väga täpselt igat tegevust ja seda analüüsides ning kontekstiga seostades saad enda valdusesse informatsiooni, mida ükski teine meediakanal ei suuda pakkuda.

Veebianalüütika põhialused Google Analytics’i näitel. Kuidas teha nii, et investeering turundusse ei oleks hasartmäng?

Need paar lauset pärinevad Altexi poolt korraldatud veebianalüütika koolituse tutvustuse lehelt ning minu arvates see teine pool on väga tabavalt öeldud. Vaatamegi nüüd just neid kõige olulisemaid punkte, enne kui asud Analytics’it ja veebistatistika andmeid tundma õppima.

Veebianalüütika on protsess, kus kogutakse, mõõdetakse ja analüüsitakse külastajate käitumist veebilehel. Eesmärk on veebistatistika analüüsi tulemuste alusel mõjutada külastajate käitumist soovitud suunas. Selleks, et see õnnestuks paremini peaks tegema järgmist:

1. Määra veebilehele väga konkreetsed eesmärgid

Eesmärk võib olla uudiskirjadega liitujate arv, ostu sooritanute arv või näiteks nupu „küsi hinnapäringut“ vajutanute külastajate arv. See on midagi sellist, mis aitab kaasa sinu ettevõtte või asutuse eesmärkide saavutamisele. Olgu veel öeldud, et õige eesmärk sisaldab numbrilist väärtust ja seda püütakse saavutada ette määratud tähtajaks.

2. Seadista Google Analytics’ is kindlasti Goal’id ja Funnel’id

Kui oled eelmise punkti enda jaoks täpselt paika pannud, siis on sul, ma isegi ütleksin, et kohustus seadistada veebistatistika programmi Google Analytics’is Goal’id (eesmärgid) ja Funnel’id (müügitunnelid, kanalid).

Goal – Goal’i puhul pead veebistatistika programmile ette andma need sisulehe URL-id, kuhu külastaja suunatakse peale edukat tegevuse sooritamist.
Näiteks külastaja sisestas oma e-maili või ostis midagi ja peale tegevuse õnnestumist suunad ta tänan lehele, mis on ühtlasi külastaja jaoks tagasiside edukalt sooritatud tegevusest ja Analytcsi jaoks Goal.

Funnel – see on piltlikult öeldes nagu lehter, mille sa ise Analyticsis määrad. Funnel on erinevad teekonnad sinu veebilehel, mille sihtkoht on siis sinu määratud Goal. Sa määrad veebistatistika programmis nende sisulehtede URL-id, mida mööda külastaja suunatakse sujuvalt tegema sinu poolt enim soovitud tegevust.

See võimaldab sul jälgida külastajate liikumist ja sa näed millisel lehel on probleemid ehk kus inimesed hakkavad lehelt lahkuma. Need lehed, kust külastajad lahkuvad kiirelt on kindlasti tarvis võtta käsile nii pealkirja, sisu kui visuaalsest olukorrast lähtuvalt.

3. ROI olgu iga veebis turunduaja või müüja lahutamatu osa

ROI (Return On Investment) ehk tasuvuspunkt. Lihtsalt öeldes investeeringu tasuvus = (tulu – investeering).
See aitab sul saada selgust kas veebileht töötab ehk kas tehtud investeering tasub ennast või mitte. Ja siin avaldubki veebistatistika võlu.

Olgu need tegevused veebilehel mistahes, kuid need peaksid olema ümber arvutatud eurodeks. Kui mõõdad veebilehe kaudu sooritatud ostude või broneeringute arvu, siis on võimalik öelda, kas ja kui mitme kordselt iga investeeritud euro tagasi toob.

Näiteks: Oletame, et sa tead kui mitu protsenti sinu e-listi liikmetest iga uudiskirja saamisel on valmis ostu sooritama. See võimaldab sul välja arvutada, mis on iga uue listiga liituja väärtus. Järelikult sa saad ka välja arvutada kui palju peaks sul mailinglistis olema huvilisi, et teenida kvartalis või näiteks kord aastas teatud suurusega summa.

Või teine näide: Oletame, et paned oma veebilehele üles vaucheri, mille välja printimise ja esitamise korral füüsilises poes saab külastaja 40% soodsamalt teenust või toodet osta. Nüüd saadki jälgida, et kui palju peab sul olema sellele sisulehele suunatud külastusi, et saada näiteks 100 huvilist oma füüsilist poodi või kontorit külastama.

Kui sul algandmed puuduvad, siis sea lihtsalt algatuseks hüpoteesid ja hakka neid siis järjepidevalt jälgima, kuni ükskord saad üsna täpsed numbrid.

Veebistatistika näitab sulle õiget teed

Muidugi numbritest on kasu siis kui sa neid analüüsid ja seostad muutusi ka oma turundustegevustega. Iga kampaania või sihtgruppi huvitav tegevus või viide õigest kanalist või suurepärane artikkel või korrektuur kampaanialehe pealkirjas annab kindlasti märku endast ka numbrite keeles.

Võrdle kindlasti oma Google Analyticsi näitajaid kord kuus ja vaata millised muutused on toimunud ning kuidas on sinu tegevustest olnud kasu ärieesmärkide saavutamisel numbrite keeles.

Google Analyticsi teemadel ka peagi jätkame, kuid seniks, kellel huvi see võib minna tutvuma toimuva Google Analyticsi ehk veebianalüütika koolitusega, millest on abi igale veebilehe omanikule.

3.07.2013|

Autorist:

Merlis on veebiturundusega sina peal alates aastast 2008 ning tema kireks on otsimootoriturundus, kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.