Kas veebiturundus ja veebilehe tegemine võiks olla sellised koolitused töötutele, millest on abi uue töökoha saamisel või oma ettevõttega alustamisel?

Kõne all olevad koolitused töötutele ei sisalda ainult veebilehe tehnilist tegemist, sest see on kõigest veebiturunduses nn jäämäe tipp, mis välja paistab. Kodulehe loomise juures on võrdselt vaja rõhku pöörata nii veebilehe ja veebiturunduse planeerimise protsessile kui ka tehniliste oskuste saavutamisele.

Miks just veebiturunduse koolitused?

1. Algus ei nõua rahalisi ressursse

Internet on täna enamusele meist vabalt kättesaadav, mis tähendab et koolitajalt saab alati igakülgset nõu küsida, teemakohast informatsiooni ja õpetusi leidub nii emakeeles kui ka näiteks inglise keeles hulgaliselt. Sa ei pea käima oskusi õppimas kodust väljas nii palju kui näiteks paljude teiste erialade omandamise puhul. Hoiad transpordi ja töövahendite pealt märkimisväärselt kokku.

2. Tööd saab nii kirjutamisega kui ka teiste toodete või teenuste müümisega

Oletame, et sa ei ole eriti tugev tehniliste oskuste osas, siis võid keskenduda näiteks kirjutamisele või teiste toodete või teenuste müümisele internetis. Kui omandad piisava vilumuse artiklite kirjutamises, siis võid teenida raha oma huvitavate kirjatükkidega teiste blogidele sisu loomisega.

Kui sulle meeldib rohkem müügitöö või turundus, siis võid liituda mõne sulle sobiva kaasturunduse programmiga. See tähendab et sa müüd kellegi toodet või teenust ja saad selle pealt kokkulepitud komisjonitasu kuni 50% toote hinnast.

3. Alustavale ettevõtjale suurepärane võimalus klientideni jõudmiseks

Enamus alustava ettevõtja koolitused töötutele ei sisalda veebiturunduse ega veebilehe tegemise koolitusi ja minu arvates on see üks olulisi vajaka jäämisi. Miks kasutada klientideni jõudmiseks just veebiturundust? Aga sellepärast, et veebiturundus sisaldab ettevõtja jaoks viit olulist omadust ja need on:

A. MÕÕDETAVUS – internetis on võimalik mõõta igat tegevust, mida võtad ette oma toote või teenuse turundamisel või mida teevad ja kuidas käituvad sinu kodulehe külastajad.

Turunduskanalina on just internet võrreldes TV-ga või raadioga või trükimeediaga kõige täpsemini mõõdetav, sest igast sinu liigutusest jääb jälg maha.

B. MADAL HIND – internetis turundamine on kordades odavam kui mistahes mõnes teises turunduskanalis. Näiteks saad ise palju ära teha, suheldes rohkem oma klientidega ja luues sotsiaalvõrgustikes usaldusväärsust.

Iga vähegi hakkajam ettevõtja saab kasutada tasuta tarkvara ning võib ise omale luua just sellise kodulehe, mida oma vaimusilmas ette kujutab. Tasuta veebilehe tegemise tarkvaradest nimetan siinkohal Joomla, WordPress’i, Drupal’i ja neid on kümneid teisigi, kuid need on kõige levinumad ja töökindlamad.

Kui kasutada vähemalt kodulehe optimeerimise olulisemaid võtteid, siis võid kindel olla, et lehe külastatavus kerkib mõne nädala või kuu pärast märgatavalt.

C. TÄPSUS – internetis on võimalik tabada oma sihtgruppi väga täpselt.

Oletame, et kasvatate müügiks kartuleid, siis internetis leidub hulgaliselt kohtasid, kus liiguvad inimesed, kes peavad tõsiselt lugu mahetoodangust ning soovivad osta ainult eestimaist kartulit. Ma ei ütle, et te peate kogu oma kartuli maha müüma läbi interneti, vaid see annab võimaluse saada juurde uusi kliente.

Või teine näide: Kui sinu koduleht tuleb sinu toote või teenusega seotud märksõnadega otsingumootorites (Google ja Neti) esimeste seas välja, siis kõik need, kes selle märksõna sisestasid, satuvad suure tõenäosusega just sinu kodulehele ja nad kõik on täpselt ka sinu potentsiaalsed kliendid.

D. KIIRUS – kui internetis avaldada näiteks sinu reklaambänner, märksõnapõhine reklaam või teha mingi kampaania sinu uue toote kohta, siis sa saad üsna ruttu teada, kas see toimib või mitte ning teha operatiivselt parandusi.
Kodulehe kaudu võid saada külastajatel oma toote või teenuse osas kiirelt tagasisidet või arvamusi ja ettepanekuid. Kodulehel on samuti võimalik vähese aja ja vaevaga teha muudatusi või uuendusi.

E. PAINDLIKKUS – parimaid tulemusi oma eesmärkide saavutamisel saavad internetis turundajad just ennekõike läbi katsetamise. Tulemused uskuge või mitte on sageli hämmastavad.

Need on põhjused, mis on täna ettevõtjate jaoks olulised internetiturunduse rakendamisel ning need on reaalsed ja teostatavad. Minu arvates peaks alustava ettevõtja koolitused töötutele sisaldama ka veebiturunduse teemalisi koolitusi.

4. Sinust võib saada mõne ettevõtte veebilehe haldur või mõni muu spetsialist

Oled tõsiselt huvitatud näiteks WordPressist ja pead oma blogi või veebilehte. Kui sa oled selle sisuhaldustarkvaraga sina peal, siis miks mitte ei võiks sa ka teiste ettevõtete veebilehti hallata ja sinna sisu lisada. See võib olla sinu ettevõtte üks teenustest.

Mida enam sul veebitegemisega kogemusi on, seda lihtsam on leida tööd ka näiteks teiste kodulehtede testijana. Häid testijaid otsitakse pidevalt.

5. Omanda veebilehe tegemise kunst ja sa ei kurda enam tööpuuduse üle

Veebilehe tegemine ei ole ainult sisuhaldustarkvaraga töötamine. See sisaldab nii tõsist planeerimist ja ka teadmisi veebidisainist, müügipsühholoogiast kui ka veebiturunduse strateegiast. Kui sa oled antud teemast huvitatud kas töökoha või ettevõtte huvisid silmas pidades, siis anna ainult tuld.
Võtmesõna on tegutsemine ja katsetamine ning tulemused annavad endast märku ainult pühendunud tegijale.
Veebiturunduse koolitused töötutele on täiesti uus eriala, mida paljud lihtsalt ei tea või ei ole olnud julgust esimest sammu teha. Tehke esimene samm ja edasi on juba palju huvitavam.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.