Veebilehe optimeerimine otsimootoritele ehk SEO on iga kodulehe omaniku jaoks tähtis, sest tegemist on sissetuleku kasvatamise võimalusega. Peagi on meil tulemas SEO koolitus, kus teemaks just veebilehe otsimootoritele optimeerimine, otsimootoriturundus ning veebianalüütika.

SEO koolituse sisu ja teemad

Olgu kohe öeldud, et veebilehe otsimootoritele optimeerimine on väärtusetu, kui sul puudub süsteem ja järjepidevus. Toome ühe lihtsa, ent ilmeka näite. Paljud internetiturunduse huvilised teavad Peep Laja internetmarketing.ee lehte, mis sisaldab veel tänaseini palju väärt sisu.

Peebu leht oli hästi otsimootoritele optimeeritud ja selle postitused tulid pea alati esile kõrgetel kohtadel. Aastal 2012 lõpetas ta aktiivse blogimise. Tänaseks on suur osa tema artikleid sõna otseses mõttes vajunud otsingutulemustes mutta. Põhjus – katkes väärt sisu loomine.

Otsimootoriturundus kui süsteem pikaajaliste tulemusteni

Internetiturunduse üks haru või taktika või strateegia, kuidas keegi seda nimetab, on just otsimootorituruundus. Koolitusel saad näiteid ja juhiseid, kuidas oma süsteem üles ehitada. Teemaks tuleb konkreetsetelt:

  • Otsimootoriturunduse eesmärkide püstitamine
  • Märksõna analüüs ja Google KeyWord Tool
  • Konkurentide SEO analüüs
  • Lehe sisene SEO ja lehe väline SEO ning linkbuilding
  • Tegevusplaani koostamine
  • Keelatud võtted ja lubatud nipid

Kui tahad oma kodulehega ja oluliste märksõnadega olla Google esilehel ning saada uusi kliente, siis on süsteemne otsimootoriturundus parim viis nende eesmärkide saavutamiseks.

Veebilehe otsimootoritele optimeerimine

Mida kõrgemal positsioonil otsingutulemustes välja tuled, seda rohkem satub sinu veebilehele neid huvilisi, kes sinu toodet või teenust vajavad. Eesti tingimustes piisab sageli otsingutulemuste esilehele jõudmiseks, kui veebilehe otsimootoritele optimeerimine on tehtud elementaarsel tasemel.

Koolitusel optimeerime koos teie veebilehe avalehe teile kõige olulisemale märksõnale ja see sisaldab selliseid tegevusi, mida võid kohe ka nüüd ise teostada, kui järgid järgmiseid punkte.

Veebilehe optimeerimine algtasemel

  • Igal sisulehel olgu unikaalne Title (sisaldab olulist märksõna)
  • Igal sisulehel olgu üks H1 pealkiri (sisaldab olulist märksõna)
  • Loetavad ja lühikesed URL-d (sisaldab olulist märksõna)
  • Igal sisulehel omakirjutatud meta description (sisaldab olulist märksõna)
  • Alapealkirjad (h2; h3) (võib sisaldada olulist märksõna)
  • Märksõna tihedus 1-2 % kogu lehe sisust
  • Märksõna lingina, mis viitab seotud artiklile
  • Märksõna analüüs ja Google KeyWord Tool
  • Märksõna rasvases kirjas
  • Lehe sisene SEO ja lehe väline SEO ning linkbuilding
  • Lisa igale pildile kirjeldus ja Title (võib sisaldada olulist märksõna)
  • Otsimootoriturunduse eesmärkide püstitamine
  • Märksõna asukoht tekstis, esineb artikli esimeses osas
  • Konkurentide SEO analüüs
  • Link igalt sisulehelt avalehele (tavaliselt klikitav logo päises)

Sõltuvalt märksõna konkurentsist ja valdkonnast võib ka kõige elementaarsem optimeerimine anda Eesti turul uskumatuid tulemusi. Iga kord kui lisad uut sisu, siis täida eeltoodud punktid ja sinu leitavus paraneb jõudsasti.

Esimesed tulemused avalduvad siis, kui näiteks Google otsingumootori robotid leiavad sinu konkreetse sisulehe. Sinu optimeeritud sisulehte näidatakse ainult neile, kes sisestavad otsingulahtrisse sinu märksõna, millele sa just oma artikli optimeerisid.

Millistele sõnadele oma sisulehed optimeerida?

Suurepärane tööriist on Google KeyWord Tool, mille abil saad suhteliselt täpselt teada, milliste märksõnadega inimesed otsivad sinu tooteid või teenuseid Google kaudu. Et seda tööriista mugavalt kasutada, võid registreerida endale Google Adwordsi konto, kuid see ei kohusta sind millekski.

Peale registreerimist ja kontole sisenemist vali ülevalt peamenüüst Tools and Analysis ja sealt vali Keyword Tool.

Sisesta kuni 10 märksõna nii ainsuses kui mitmuses ja KeyWord Tool näitab kui palju mingeid märksõnu kuus otsitakse ning see pakub sulle ka ideid, mille peale sa pole varem ise tulnud.

Veebilehe optimeerimine müügile ja veebianalüütika

Saabuv SEO koolitus sisaldab ka veebianalüütika plokki, kus põhiteemaks on Google Analytics. Kui tuled koolitusele, siis aitame vajadusel sul selle programmi lisada enne koolitust sinu veebilehele tasuta ning koolitusel õpid seda kasutama.

Veebianalüütika ploki teemad on

  • Veebilehe eesmärkide seadmine ja mõõtmine
  • Veebilehe optimeerimine müügile ja testimine
  • Veebiliikluse analüüs ja järeldused

Google Analytics on tasuta veebianalüütika tarkvara, kuid see on väga võimekas ja praktiline tööriist, mis aitab avada sinu silmad veebilehel toimuvast.

Saabuv SEO koolitus on investeering, mis hakkab raha sisse tooma

See ei ole lihtsalt mingi sõnakõlks, vaid suurepärane võimalus ise õppida oma leitavust otsingumootorites parandada. Vaata järgi, mida sisaldab veebilehe otsimootoritele optimeerimine ja veebianalüütika koolitus ning broneeri oma koht varakult, sest kohti on vaid 8 kiiremale.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.