Teie ettevõttel on koduleht ja te soovite, et läbi kodulehe tuleks teile rohkem liiklust, rohkem hinnapäringuid, rohkem müüki ja kasvaks bränditeadlikkus. Mida tuleks siis teha, et teie eesmärgid saaks täidetud? Kuidas SEO ja SEM aitavad teil saada Googles esimeseks?

Vaata, mida Google esindaja soovitab

Muidugi ei ole vastus küsimusele “Kuidas saada Google esilehele” nii lihtne. Aga mida siis teha?

Otsingumootoriturunduse (SEM) üks alameesmärk on olla oma oluliste märksõnadega otsimootorite otsingutulemustes esimene või vähemalt esimesel lehel. Üks osa otsimootoriturundusest on ka kodulehe optimeerimine otsingumootoritele ehk SEO.

Miks peaksid asuma otsingutulemustes kõrgel positsioonil?

Kui inimesed otsivad oma küsimusele või probleemile vastuseid, siis 90% juhtudest esimese tegevusena nad avavad Google otsimootori ja sisestavad oma märksõnad või fraasid.

Need ettevõtted, mis ei asu oma oluliste märksõnadega Google esilehel, ei saa peaaegu üldse mingit liiklust läbi otsimootori. Samas kogu Google liiklusest tuleb üle 90% just Google otsingutulemuste esilehelt.

Google esilehe 10 ja 1 positsiooni läbiklikkimise erinevus on 20 korda

Me käitume veebis ja otsimootoris kui jahimehed, kes otsivad oma sihtmärki või saaki. Kui esimesed tulemused sisaldavad meie otsitud märksõnu, siis me neid ka kohe klikime.

Järgmises tabelis on näha kui suur on läbiklikkimise suhte erinevus positsiooniti. Koore riisub Google esimesel positsioonil olev veebileht.

Googles esimeseks
Allikas: http://chitika.com/google-positioning-value

Isegi teine positsioon saab juba peaaegu poole vähem klikke ning ülejäänud oluliselt veelgi vähem.

Miks pingutada Google nr 1 positsiooni pärast?

Lisaks sellele, et esimene koht Google otsingutulemustes saab lõviosa kogu liiklusest endale, tuleb meil rinda pista reklaamidega. Hea on siinjuures teada, et orgaanilised tulemused saavad ca 85% klikkidest ja reklaamid ca 15%.

Sõltuvalt sinu arvuti resolutsiooni suurusest võib tekkida olukord, kus orgaanilisi tulemusi on ilma allapoole kerimiseta näha vaid esimese ja teise ning mõnel juhul ka kolmanda koha omad.

Googles esimene positsioon loeb

Selline olukord on päris karm, sest inimene on loomult laisk ja mugav ning kui esimestel kohtadel on vähegi relevantne ehk asjakohane tulemus (Title ja Meta Description), siis klikitakse tegelikult neid.

Esimese positsiooni saavutamine on lihtsam kui konkreetse märksõna konkurents on madal või puudub. See tähendab, et nn pikasaba optimeerimise tehnika, kus kasutad spetsiifilisi võtmesõnu, toob kindlasti sind kõrgetele kohtadele. Tegemist on siis märksõnadega, mida ei otsita palju, kuid teadlik asjahuviline neid kasutab.

Ülaltoodud näite puhul on artikkel optimeeritud märksõna fraasile kodulehe optimeerimine ning sellele ei ole minu poolt hangitud ekstra linke, vaid oluline on selle sisu lugejale. Teise koha tulemuseks on põhjus, et sellest on lugejale kasu.

Eyetrackingu uuringu tulemused otsimootori kasutamisest

Alltoodud pildil on näha kuidas Google külastajad vaatavad esilehe otsingutulemusi. Näha on, et enam saavad tähelepanu esimesed kolm otsingutulemust. Punastel aladel jääb külastaja silm kauemaks pidama ja need saavad ka rohkem klikke.

Kui esilehel on reklaamid, siis orgaanilised tulemused liiguvad allapoole ning Google esilehe viimased positsioonid 7-10 saavad veelgi vähem tähelepanu.

Esimesed kolm kohta saavad 100% tähelepanu ning 4 koht juba 85 %. See tähendab, et vaataja pilk peatub kõige rohkem ja kauem just esimesel kolmel Google otsitulemustel.

Läbiklikkimise suhet (CTR) hakkab esimeste kohtade osas mõjutama pealkirja ehk title ning meta descriptioni atraktiivsus konkreetse info otsijale.

Google otsitulemuste eyetracking uuringu tulemus

Google esilehe top

Allikas: http://www.prweb.com/releases/2005/03/prweb213516.htm

Aga kuidas siis saada Google otsingus esilehe esimeseks?

Nii Google kui teised otsimootorid kasutavad otsingutulemuste järjestamiseks algoritmi, mis sisaldab teatud arvu kriteeriumeid ja loomulikult on see salastatud. Küll aga võin teha oletusliku ja juhusliku loetelu, mis minu kogemust mööda mõjutavad otsingutulemusi.

Mõjutavaid tegureid võib olla ca 200 või enamgi ja kõiki neid ei tasuks arvestada eraldiseisvana, vaid tuleb arvestada ka tervikut.

Mis mõjutavad otsingu tulemusi?

  • Postituse kvaliteet ja väärtus lugejale
  • Lehel viibitud aeg
  • Domeeni vanus
  • Kodulehe püsimine kindlal fokuseeritud teemal
  • Sissetulevate viidete arv
  • Ühel teemal kirjutatud postituste arv
  • Viitava lehe autoriteetsus ja teemakohasus
  • Sotsiaalmeediast saadud kommentaarid, jagamised ja meeldimised
  • Mis lehele lähevad viited sinu kodulehelt
  • Sinu külalispostitused teiste blogides, foorumites, online ajakirjades jne
  • Artikliturndus ehk trükimeedias avaldatud artiklite kaudu tulev otseliiklus
  • Optimeeritud video ja pildi kasutamine oma postitustes
  • E-maili turundusest tulenevad lingid
  • Online reklaamidest tulenev liiklus
  • Külastajate huvi sinu lehe ja teema vastu ning tema poolt vaadatud sisulehtede arv
  • Sisu avaldamise sagedus ning regulaarsus
  • Sissetulevate viidete ja sotsiaalseste signaalide pidevus
  • Kodulehe sisene struktuur ning sisemine linkimise strateegia
  • Spetsiifilisus

Seda nimekirja võiks veel jätkata, kuid ma arvan, et pole mõtet.

Kuna näiteks Google salvestab kõik need lehed, millele ta ligi pääseb, siis ta analüüsib ja võrdleb nii sinu kodulehte tervikuna kui ka igat sisulehte teiste sarnaste veebilehtedega ja seejärel vastavalt oma punktiskoorile saad koha otsimootirite otsngutulemustes iga märksõna või fraasi kohta eraldi.

Kindlasti omavad osad faktorid suuremat rolli kui teised. Näiteks on täna otsitulemustele suurem mõju minu arvates sotsiaalsetel signaalidel, välistel linkidel, lehel oldud ajal ja sisu väärtusel tervikuna.

Kokkuvõtteks Google esikoha janulistele

Tee põhjalik analüüs olukorrast (sihtgrupp, konkurendid, märksõnad, eesmärgid ja olukord turul) ning seejärel koosta konkreetne tegevusplaan. Tegevusplaani eelduseks on see, et turunduslikud eesmärgid ja taktikalised eesmärgid on paigas.
Jõudu!

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.