Täna veel tundub sõnapaar mobiiliturundus või mobiilne koduleht moodsa sõnapaarina, kuid see on aasta või paari pärast tõsine e-turunduse käepikendus.

Võin ühe euro peale kihla vedada, et ka sinul on taskus praegu mobiil või nutitelefon. Suure tõenäosusega ma võitsin järjekordse euro. Mida aga see tähendab ettevõtjate ja turundajate jaoks, kui mobiili kasutajaid on rohkem kui näiteks arvutikasutajaid?

Kellele siis mobiiliturundus?

Kindlasti oled saanud sõnumeid oma mobiilioperaatorilt, et jõulude ajal on kõneminuti hind soodsam või siis ainult klientidele on võimalus saada soodsa hinnaga mõne kontserti piletid. Meie Evega näiteks läksime rullusutrenni ja peagi hakkasid meie telefonile tulema teated, kus ja mis ajal toimub järgmine treening.

Usun, et oled ka näinud QR koode nii tänavapildis kui ka trükimeedias või siis mingite toodete peal. See on suurepärane võimalus nn offline kaupmeestel saata huvilised nende kodulehele ülesseatud vastava toote kampaanialehele. Põnevat lisalugemist QR koodist leiad arvutimaailma kodulehelt.
Kui oled ilusalongi külastaja, siis alati küsitakse sinult ka telefoni number. Seda sorti teenusepakkujad/ettevõtted suhtlevad palju oma klientidega just mobiili teel. Neil on ajapikku kogunenud meeletu andmebaas, mida saaks turunduse eesmärgil targalt rakendada.

Nii antud näite korral kui ka laiemas perspektiivis peab siiski arvestama sellega, et sõnumit võid saata ainult nende telefonidele, kes on andnud sulle selleks loa ning sõnumi saamise korral peab inimene kohe saama aru, kellelt sõnum tuli. Kui sõnumi saaja tunneb, et sa spämmid, siis oled eksiteel ja kaotad nii kliente.

Miks peaks olema sul mobiilne koduleht?

Põhjus on ilmne, sest väga paljud tarbivad mobiilset internetti ja kui vaatad kodulehe statistikaprogrammi, siis võid näha, et mobiiliga lehele tulijate arv on kasvuteel.

Mobiilne koduleht peab tegema külastajale info tarbimise mugavaks ja seda siis vastavalt mobiili ekraanile. Kogu info peab olema kiirelt leitav, mis tähendab, et mobiilne koduleht sisaldab ainult kõige olulisemat infot. Vaata, kui skaleeruv on su koduleht.

Muidugi võib väita, et sinu valdkonnas sinu potentsiaalne sihtgrupp ei käi mobiiliga kodulehel infot otsimas ja mobiilne koduleht pole sulle vajalik. See võib ka nii olla, kuid lehe tegemine mobiilseks ei ole teab mis suur väljaminek. Seda eriti asjaolu juures kui tahad endast jätta professionaalset muljet ja pakkuda oma mobiilse lehe külastajatele kiirelt ja mugavalt teda huvitavat informatsiooni. Mobiiliveeb aitab samuti kaasa sinu ärile.

Fakt on aga see, et mobiiliturundus on uus võimalus turundamiseks ning integreerides seda e-kaubanduse ja offline kaubandusega on oodata põnevaid tulemusi.

Mõtle, kuidas saaksid sina täna kasutada juba olemasolevat kliendibaasi, kuidas läbi mobiiliturunduse leida uusi huvilisi, sest siis saab hoogu juurde ka sinu e-turundus. Pööra mobiiliturundus juba täna konkurentsi eeliseks.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.