Viirusturundus on põhimõtteliselt võrreldav mõne eriti kiirelt leviva nakkushaigusega, mis kandub edasi inimeselt inimesele. Viirusturundus ehk viral marketing on üks paljudest turundusviisidest, kuid selle edu aluseks on suur loovus.

See, mis peab hakkama levima, ei tohiks olla üldjuhul reklaam, sest inimestele tavaliselt reklaamid ei meeldi. Pigem võiks see olla nn varjatud reklaam. See peaks olema midagi sellist, mida tarbija tahaks jagada oma lähedaste ja sõpradega. Levitamiseks sobib nii Facebook, e-post, YouTube või mõni teine e-kanal.

Mõningaid näited võiks tuua, kus viirusturundus on hästi tõstnud ettevõte või organisatsioon tuntust.
Üks on Starmani facebooki fännilehel kunagi avaldatud rakendus, kus igaüks sai just kui kirjutada Õhtulehes enda kohta artikli. See tundus nagu päris ja see tekitas alguses palju kära ja segadust, kuni sinnamaani, et see vahepeal ka eemaldati.

Ei tea kas Õhtulehe survel ei lubatud seda eksitavat olukorda tekitada, kuid see võimalus levis inimeste seas kui kulutuli, sest nalja sai teha täie raha eest, kui iga üks võis Õhtulehe kujundusega väga sarnases keskkonnas avaldada oma kollase kõmuloo.

Teine näide on Reformierakonna reklaam, mis levis inimeste seas kui viirus. See oli jälle üks rakendus, kus said enda pildi ja nime sisestada ning vaadata siis vaimukalt koostatud valimiskampaania reklaami sinust endast.

Viirusturundus olgu kui läbimõeldud kampaania

  • Kui teed midagi huvitavat või lahedat, siis anna sihtgrupile kindlasti võimalus seda levitada kiirelt ja mugavalt oma sõpradega. Näiteks ainult e-maili lisamine.
  • See, mida levitada, peab olema midagi sellist, mida tahad ka ise spontaanselt levitada.
  • Paku levitamise eest mingit soodustust, boonust või muud sihtgrupile kordaminevat väärtust.
  • Oma viirusturunduse kampaaniat planeeri mitmes osas. Algul kogub see hoogu ja siin peab olema kannatlik.
  • Sea kindlasti mõõdikud, et oleks võimalik kampaania lõpus hinnata efektiivsust ja teha parandusi järgmiseks korraks.

Kokkuvõttes ole loov, katseta ning tee väljamõeldu kohta selge plaan, kuidas seda rakendada ja ellu viia, sest ainult nii võib viirusturundus tuua sulle tõelist kasu. Kui tabad aga kümnesse, siis vaata, et su koduleht kokku ei jookseks:)

Katseta, kas viirusturundus võiks sobida sinu strateegiasse, sest võib-olla saab just niimoodi sinu e-turundus hoogu juurde. Alusta juba täna.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.