Foorumiturundus on turundusviis internetis, mis nõuab kannatust ja järjekindlust.

Foorumiturundus ei ole kindlasti sprint, mille tulemused kohe näha on. Foorumiturundus tähendab, et sa jälgid ja lööd aktiivselt kaasa foorumite vestlustes, kus liiguvad sinu potentsiaalsed kliendid.

Näiteks kui su sihtgrupp on tehnikahuvilised mehed, siis neid võid leida erinevatest tehnikaga seotud foorumitest nagu auto24 või tehnikamaailma foorumist või mõnest teisest meestele mõeldud foorumist. Tähtis on see, et sa oled regulaarselt kohal ja räägid kaasa seal, kus asjal on sinu jaoks mõtet.

Foorumid ei ole kohad, kus teha avalikult müüki, vaid see on koht suhtlemiseks ja nõuannete jagamiseks. Kui sul öelda pole midagi, siis ära parem suud lahti teegi.

Kui oled uus tegelane foorumis, siis alguses on tark jälgida, kes on arvamusliidrid ja keda kuulatakse. Kui aga sul on midagi öelda, siis tee seda igati põhjendatult ja argumenteeritult.

Foorumi liikmetele ei meeldi, kui tuleb mõni uus tegelane ja ütleb ühe rea ning lisab lingi oma kodulehele. Seda nimetatakse spämmiks ja sind spämmariks. Ei soovita kellelegi. Saad kõvasti sõimu ja hullemal juhul kustutatakse sinu konto.

Kindlasti aga soovitan oma kasutajaprofiili alla lisada oma kodulehe aadressi. Alati kui postitad midagi või vastad, siis signatuuris on viide sinu kodulehele. Kellel huvi, see tuleb ka vaatama.

Turundamine foorumites põhineb siiski sellel, et luuakse usaldust läbi väärt sisu ja suhtluse, mis tähendab, et kui sa valid selle turundusviisi enda relvastusse, siis peaksid viibima nädalas tunni või kaks erialafoorumites, kus su kliendid oma aega veedavad. Muidugi võid sa luua ka oma foorumi, kuid see on riskantne ettevõtmine, sest enamus foorumeid kipuvad soiku jääma.

Oma kodulehele foorumi ülespanek võib olla lihtne, kuid selle elus hoidmine nõuab palju aega. Sõltub muidugi ka kodulehe külastatavusest, sest kui ikka liiklust on ja oled aktiivne suhtleja, siis võib sellest midagi ehk ka välja tulla.

Oma toodetele ja teenustele võid hakata foorumis tagasihoidlikult viitama alles siis, kui sind on omaks hakatud pidama ja siiski pead sellega olema mõõdukas. Kui on piisavalt suure lugejaskonnaga foorum, siis iga sinu viide oma tootele hakkab sulle tegema müüki.

Kokkuvõtteks võiks siis öelda, et leia üles need foorumid, kus sinu kliendid liiguvad ja hakka nendega regulaarselt jutustama. Tee seda süstemaatiliselt ning loo hea kuvand endast, sest siis on sul antud luba pakkuda ka oma tooteid või teenuseid.

Kui foorumiturundus on sinu jaoks sobiv taktika, siis alusta juba täna ja sinu e-turundus muutub mitmekesisemaks.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.