Mailchimp on tarkvara, mis ei ole ainult uudiskirjade saatmiseks, vaid aitab sind mitmetes teistes turundustegevustes. Mailchimp on ka suur sõber mitmekümnete erinevate tarkvaradega.

Mis räägib siis selle e-postiturunduse tarkvara poolt?

  • Kui Canvas teed uudiskirja päise, siis saad Mailchimpis tõmmata kujunduse Canvast.
  • Kui saadad uudiskirja teele, siis Google Analyticsis vaatad, mida teeb veebilehel uudiskirja kaudu tulija või kui hästi töötab e-postiturunduse kanal võrreldes teiste kanalitega.
  • Saad postitada Mailchimpist otse FB, IG ja Twitterisse.
  • Saad reklaami teha Mailchimpis ja reklaamid ilmuvad FB, IG ja Googles.
  • Tegelikult saad ka veebilehe või e-poe teha otse MC keskkonnas, makselahendust pakub Stripe ja kullerteenust nt DPD.
  • Kui oled oma e-poe (Shopify, WooCommerce, Magento, PrestaShop või mitmed teised platvormid) sidunud MC’ga, siis liiguvad ka kupongid, tellimused ja tooteinfo otse Mailchimpi.
  • Mailchimpis on ka nö Creative Assistant, mis teeb su kodulehe lingi alusel sulle Brand Kit’i (lisab sinna logo, peamised fondid ja värvid) ning kasutab seda erinevate kujunduste loomisel.

Vaatame mõnda Mailchimpi toredat võimalust lähemalt.

Uudiskirjade ja meeldetuletuste automatiseerimine

Automatiseerimine tähendab, et sa ei pea e-kirju ise saatma, vaid pead ainult e-kirjad looma ja määrama tingimused, millal need kirjad saadetakse ja kellele.

Õpetuste seeriad

Kirjuta valmis 5- või 7- või koguni 10-sammuline e-kirjade teekond, mille eesmärgiks on muuta uudiskirjaga liituja sinu (potentsiaalseks) kliendiks. Kui veebilehe või FB külastaja liitub sinu kodulehel või fännilehel uudiskirjaga, saab ta automatiseeritud e-kirjade seeria. E-kirjad võiksid olla erineva sisu ja eesmärgiga. E-postiturunduses kehtib ikka vanasõna, et 9 korda paku väärtust ja 1 kord võid küsida müüki.

Tere-tulemast e-kiri

Esimene kiri – enda ja oma toodete/teenuste tutvustamise kiri kliendi kasust lähtuvalt. Too välja kõik olulised punktid, mis võiks klienti kõnetada, juurde võid lisada ka veidi sotsiaalset tõestust olemasolevate klientide tagasiside näol.

Soovi sünnipäevaks õnne

Õnnitle klienti tema sünnipäeva puhul. Ajavahemik võib olla üks kord aastas, sinu poolt on vaja luua vaid käesoleva aasta õnnitluskiri ja määrata üks kord õige kuupäev trigeriks. Sünnikuupäeva saad näiteks kliendiküsitluse kaudu.

E-poega seotud automatiseerimine

  • Tänukiri esimese ostu eest ja miks mitte sooduskupong järgmise ostu jaoks.
  • Meeldetuletus neile klientidele, kes olid poolel teel ostu sooritama, aga mingil põhjusel ei maksnud ehk ostukorvi hülgajad.
  • Nimekiri seotud toodetest, mis võiks klienti huvitada vastavalt tema poolt tehtud ostule.
  • Küsi tagasisidet ostmise protsessi, toote kvaliteedi või kasutusmugavuse kohta.
  • Paku väärtust (% või € kupong, tasuta tarne või midagi muud) oma VIP klientidele, neile, kes toovad lõviosa su e-poe käibest.
  • Tukkuvad kliendid ehk siis pole poole aasta jooksul aktiivsust üles näidanud.

Mailchimpis on automatiseerimiseks loodud väga palju erinevaid malle. Ise saad luua täpselt sellised teekonnad nagu sul vaja.

MC e-kirjade automatiseerimine

Mailchimpis on mitmeid automatiseerimiseks loodud malle

Kliendiküsitluste loomine

Uudiskirja saajad tahavad saada relevantseid neid huvitavaid uudiskirju ja saatjad soovivad paremini tundma õppida oma sihtrühma.

Mailchimpi küsitlus (Survey) võimaldab luua lihtsa kasutajaliidese abil küsitlusi ja vastuste põhjal saad sihtrühma sildistada. Nt kui küsid, kas soovid infot gluteenivabade küpsetiste kohta ja klient vastab sellele jaatavalt, siis lisad sildi ‘gluteenivaba’ ja saadad info gluteenivabade küpsetiste kursuse kohta.

Uudiskirja kirjutamine

Kõigi nende toredate võimaluste juures on peamine teema siiski uudiskirjade kirjutamine. Kasutajaliides on sõbralik ja see on suureks plussiks. Sinu hooleks jääb sisu kirjutamine ja ma ütlen Mailchimpi koolitusel ikka, et kõige keerulisem on uudiskirjade puhul sisu kirjutamine.

MC’s on hetkel kaks verisooni uudiskirja loomiseks. Alloleval pildil on vana versioon. Paremalt poolt saad lohistada erinevaid plokke uudiskirja sisuks.

Mailchimpis uudiskirja kirjutamine - vana versioon

Ja mõni aeg tagasi ilmus uus versioon.

+ikooni abil saad lisada erinevaid plokke.

Mailchimpis uudiskirja kirjutamine - uus versioon

Uudiskirjast saad teha malli (template) ja seda kasutada ehk siis üks kord lood ja mitmed korrad kasutad.

Ära unusta ka enne sõbrale või töökaaslasele uudiskirja testimiseks saata. Ise ei pruugi trükivigu või veidrat sõnastust märgata.

Kuidas liidestada Mailchimpi ja WordPressi?

Siin on mitmeid võimalusi – koodina sisulehele või plugina abil. WordPress ja WooCommerce saadavad erinevalt andmeid.

Kui WP’s uudiskirjaga liituja kohta lähevad vaid sisestatud andmed, siis WooCommerce kaudu liitunutele lähevad kaasa ka nende ostud, sh kulutatud summad.

Oleme koostanud MailChimpi ja WordPressi ning WooCommerce liidestuse e-koolituse. E-koolitusel on ekraanivideod järgmiste teemade kohta:

  • MC konto loomine
  • MC vormi seadistamine
  • Uudiskirja vormi lisamine WP sisulehele
  • Uudiskirjaga liitumise vormi lisamine WordPressi küljealale ja popup’ina
  • Mailchimpi ja Google Analyticsi sidumine
  • Mida teha, et andmed Mailchimpist jõuaks Google Analyticsisse, et saaks analüüsida nö klikijärgset tegevust. Mida teeb konkreetse uudiskirja kaudu tulija, kuidas läheb emailil kui kanalil või missugune uudiskirja link või nupp kõige paremini töötas.

Uuri lähemalt!

Mailchimp ja WordPressi liidestus

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.