Milline peaks minu uue kodulehe disain ja sisu olema? Miks enamus sinu kodulehe külastajaid viibivad lehel väga lühikest aega ega tee sinu poolt soovitud tegevusi? Milliseid vigu ja ohte peidab endas  ebaprofessionaalne veebilehe planeerimine?

Kodulehe disaini ja sisu planeerimine from KoduleheKoolitused on Vimeo.

Põhjus on selles, et lähteülesande koostamisel jääb kodulehe disaini etapp ja sisuline pool põhjalikult läbi mõtlemata ja ollakse liiga pinnapealne. Peamiseks argumendiks on tavaliselt aeg. Tahan kiiresti, odavalt ja kõrget kvaliteeti. Nii need asjad ei käi või kui keegi lubab, siis see on ohumärk, mis peaks punase lambi kohe põlema lööma.

Kui sinu kodulehel puudub huvitav sisu või kui külastaja ei leia sealt kiirelt infot, mida ta otsima tuli või sinu kodulehe visuaalne disain on pärit eelmisest sajandist, siis võid kindel olla, et lõviosa külastajaid leiavad kiirelt tee sinu konkurentide juurde.

Järgnevalt annan 5 olulist suunda, mida veebilehte planeerides peaksid võtma äärmise tõsidusega. Miks, sest sellest etapis pannakse vundament sinu kodulehele, mis peab olema võimalikult täpne ja kestma ning toimima pikki aastaid.

Kodulehe kujunduse ja sisu disainimise etapi võtmekohad

1. Kodulehe sisu planeerimine
Millist sisu sinu kodulehe külastaja ootab? Mis on see märksõna, mis võtab kõik sinu teemad kokku? Kirjuta lahti suuremad kategooriad ja nende alamkategooriad kuni lõpetades spetsiifiliste märksõnadega.

Kirjuta oma valdkonna või teenuse või tootega seonduvad märksõnad üles ja seejärel kontrolli Google märksõna tööriista abil, mida inimesed Googlest kõige rohkem otsivad. Võta selleks aega ja ole põhjalik. Selleks pead looma oma AdWordsi konto ning nüüd on KeyWord Tooli asemel Keyword Planner.

2. Kodulehe struktuuri koostamine
Millised lingid asuvad peamenüüs ja kõrval- või alammenüüdes? Millised märksõnad kodulehe struktuuris aitavad kaasa otsimootoritele optimeerimisel? Kuidas on tagatud lihtne kodulehe navigatsioon ja kasutajamugavus?

Veebilehe struktuuri planeerimisel pannakse alus sinu kodulehe võimalikule edukusele SEO osas. Kodulehe sisene optimeerimine on sedavõrd tähtis koht planeerimisel, et sellesse pealiskaudne suhtumine maksab hiljem rahanumbrites karmilt kätte.

3. Enim soovitud tegevused
Mis on need tegevused, mida sa soovid, et külastajad teeksid sinu kodulehel. Kuidas tood need sõna ja disainiga esile? Kui sinu pakutav ja sihtgrupi ootused ning valmisolek langevad kokku, siis tuleb külastajat kutsuda kasu rõhutavalt tegema seda enimsoovitud tegevust.

Näiteks avalehel ei hakka reeglina mitte ükski mõistlik veebiturundaja külastajat sundima ostma. Pigem suunab ta sind kasurõhutavalt ja tegevusele suunava nupu abil pakutavaga tutvuma.

Sinu poolt enim soovitud tegevused sõltuvalt nende eesmärgist peavad visuaalselt tulema selgelt ja teistest eristuvalt muust mürast esile.

4. Kodulehe disain ja graafika
Siin peaks koostöös veebidisaineriga analüüsima värvide, kujundite, piltide ja kujunduse üldist koosmõju sõnumi edastamisel sihtgrupile. See on vast üks keerulisemaid etappe kodulehe planeerimisel, kuna eeldab eriteadmisi ja kogemusi.

Avalehel on tähtis disaini (vajadusel pildiga) ja tekstiga kommunikeerida pakutavat ja sellest tulenevat väärtust sihtgrupile. Samuti pead disaini elementidega suunama külastajat tegema järgmist sammu.

Kodulehe disain sisaldab värve, teksti ning disainielemente, millega suunata külastajate tähelepanu soovitud suunda veebilehel.

5. Kodulehe sisuvaadete disain
Kodulehe lähteülesande lõpptulemusena, peaks valmima iga sisulehe kohta detailne sketš või nn sisuvaade, kus on esitatud esialgne infogruppide paigutus, suunavad ja emotsiooni loovad disaini elemendid. Eriti oluline on see kindlasti avalehe puhul.

Üldiselt koostatakse eraldi disainikavand alles peale seda, kui on täpselt teada, mis infoblokid konkreetselt igal sisulehel olema hakkavad ja milliseid alateadlike sõnumeid soovitakse oma sihtgrupile  disainiga edastada.

Lähteülesande küsimustik

Need ja paljud teised olulised küsimused asuvad spetsiaalselt sinule koostatud töövihikus. Sisesta oma e-posti aadress ja saad lähteülesande küsimustiku.

Kuna kodulehe tegemine on investeering, mis peab hakkama sulle lisa teenima, siis ei saa selle planeerimise faasis lubada vigu, mis hiljem karmilt kätte võivad maksta.
Sisestatud e-posti aadressile saad hiljem vaid kodulehe planeerimise ja arendamisega seotud uudiskirju.