Mida teab Goolge sellest, kus ma viimati käisin? Milliseid reklaame olen klikkinud? Millised huvid mul on või milliseid veebilehti ma olen külastanud?  Siin on sulle mõned huvitavad faktid ja lingid, mida sina, kui Google kasutaja, võiksid teada.

1. Sina ise annad Google kasutamisega enda kohta infot

Google koostab sinu kohta oma profiili ja selle aluseks on:

  • Veebilehed, mida sa Google kaudu külastad
  • Sinu Google Plus andmed, mida oled avalikult jaganud
  • Reklaamid, millele sa klikid

Seda infot kogutakse igakord kui sa oled kuidagi Googlega seotud või sisse logitud ning selle põhjal püüab internetihiid sulle näidata reklaame. Kui sa Googlesse ei ole sisse logitud, siis pole neil palju infot sinu kohta koguda.

Logi Googlesse sisse ja vaata, kuidas Google sind veebis näeb.

2. Google teab, kus sa oled käinud

Kui sinu nutitelefon on Androidi põhine ja sa oled sellele lisanud Google rakendusi või sellele lubanud Google juurdepääsu, siis teab see täpselt, kus te olete käinud, millal ja mis kiirusel olete mingeid marsruute läbinud.

Logi sisse ja mine vaata, kas ja kuipalju Google teab sinu käikudest.

3. Google teab, mida sa oled otsingumootorist otsinud

Sinu huvid, probleemid, nõrkused ja palju muud igasugust teavet Google salvestab sinu kohta, kui kasutad otsingumootorit Googlesse sisse logituna. Muide selle põhjal aitab Google reklaami tegijatel näidata sinu huvidele vastavaid reklaame.

Mine vaata oma otsingute ja lehe külastuste ajalugu Googles.

4. Milliste seadmetega ja kust on sinu Google kontole sisenetud?

Google salvestab ja näitab ka reaalajas, milliste seadmetega on läbi ajaloo või hetkel sisenetud sinu kontole. Kui sul on kahtlus, et keegi kasutab sinu teadmata sinu Google kontot, siis mine ja kontrolli seda.

Logi sisse ja vaata kes, kus ja mis seadmetega on sinu Google kontol käinud.

5. Millised rakendused või teenused sinu kontot kasutavad?

Siin on kirjas kõik kolmanda osapoole veebirakendused, veebisirvija lisad, Google skriptid ja mobiilirakendused, millel on sinu Google konto vaatamise või ülekirjutamise õigused.

See on olukord, kus sa oled soovinud mingit rakendust endale kasutamiseks saada ja tingimuseks on siis sinu luba ligipääsuks sinu sõpradele või e-postkasti nimekirjale.

Viska pilk peale, mis rakendused sinu Google kontol toimetavad.

6. Soovid muuta oma Google konto seadeid?

Kui sul on käsil isikliku Google Plus konto loomine või ettevõtte Google Plus konto tegemine, siis see saab alguse ikka sinu Google kontost, kus ise saad määrata, reguleerida ja kehtestada mitmeid seadeid ja turvalisuse elemente.

Siin on sulle otselink oma Google konto seadete ja turvalisuse muutmiseks.

Kas sa soovid, et Google sinust ikka niipalju teada saab?

Pole vahet, kas tegu on Google või Facebooki kasutamisega. Mõlemal juhul kistakse kasutaja alasti ja sinu kohta teatakse hirmuäratavalt palju.

Seni, kuni need hiiud suudavad meie andmeid kaitsta ja meie ise ei anna põhjust või võimalust pahalastele, siis mina isiklikult võin öelda, et las kasutavad minu andmeid, sest nende teenused on head.

Tahad Google turvalisusest rohkem teada?

Siin on üks koht, kust võid minna lugema lisa Google turvalisuse ja privaatsuse tagamise kohta.

Sa ei pea kasutama Google teenuseid, kui tunned, et sinu kohta saadakse teada nii palju. Kindlasti tasub vaadata, mis linnukesed kuskil asuvad ja kellega sa mida jagad. Või mida sina arvad selle kohta?

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.