Seda, et MailChimp on suur sõber Facebookiga, saime teada ka postituses Facebook Ads on MailChimpi uus võimalus reklaamide loomiseks. Käesolev postitus tutvustab veel ühte MailChimpi uuendust ja see on MailChimpi ja Instagrami ühendamine.

Mailchimp ja instagram reklaam

Koostöös MailChimpi ja Instagramiga  saad tutvustada oma brändi ja kasvatada sihtrühma – teha e-postiturundust, Facebooki reklaami ja Instagrami reklaami ühes ja samas kohas – ilma täiendavate lisatasudeta. Samas kohas saad ka analüüsida tulemusi ja seega saad teada, mis kõnetab Su sihtrühma.

Instagrami reklaami loomine MailChimpis

Reklaami abil saad tutvustada oma brändi, uusi tooteid ja kasvatada käivet. Instagram on mugav mobiilne fotode jagamise rakendus, mis pakub võimalust tutvustada oma tooteid ja brändi looval ja visuaalsel moel.

MailChimpis on sisu haldur (Content Manager), kuhu saad ülesse laadida oma pilte ja dokumente. Ühtlasi on Content Manager seotud Sinu e-poega ehk siis tootepildid Instagramis reklaami loomiseks on Sul juba olemas.

Väga paljude jaoks on turunduses valdav tunne, et viskad raha lihtsalt musta auku, ilma, et saaksid aru, kas see toob tulemusi või mitte.

MailChimpi Instagrami reklaamiga tead sa täpselt, kuidas sinu reklaamid töötavad. Kui su MailChimpi list on seotud ka e-poega, siis tead sendi pealt täpset käivet, mis tuli tänu Instagrami reklaamile.

Instagrami kampaania tegemine on sama lihtne nagu Facebookis reklaamimine. Instagrami reklaamivõimalus on kasutamiseks kõigile MailChimpi kontodele, vahet pole, kas kasutad tasuta või tasulist kontot.

Määra eesmärgid

Enne kui alustad, määra täpsed eesmärgid, mida soovid saavutada Instagrami kampaaniaga. Kas soovid suurendada sihtrühma või müüki, saada rohkem uudiskirjaga liitujaid?

Kuna Instagram on mobiilipõhine, siis pole mõtet teha Instagramis reklaami, mis suunab su e-poodi, kui veebileht pole mobiilne ehk kohanduv nutiseadmetele.

Määra õige sihtrühm

Sa tead, kes on Sinu sihtrühm, seega saad leida uusi kliente, kes on demograafiliselt samade andmetega või samade huvidega. Sihtides inimesi, kes kuuluvad samasse segmenti nagu sinu e-postiturundusega liitunud inimesed, saad sa kasvatada oma kliendibaasi.

Õige sihtrühma valimine ja neile relevantse info pakkumine on eduka Instagrami reklaami aluseks. Kui müüd meeste talveriideid, siis ära vali sihtrühma, mis on vanuses 18-65 ja kuhu kuuluvad mehed ning naised, kes elavad Eestis. See on liiga lai ja tulemus on suure tõenäosusega liiga kesine.

Selle asemel kasuta oma enda MailChimpi listis olevat sihtrühma, et leida Instagramist sarnaseid kliente või näita reklaame neile, kes on su listis ja juba seotud su ettevõttega.

Mõned mõtted sihtrühma loomiseks

Potentsiaalsed kliendid – loo uudiskirjaga liitujate segment, kes pole veel ostu/tellimust teinud. Suuna liiklus e-poodi/veebilehele, kus tutvustad oma uusimaid tooteid/teenuseid või teed pakkumise just uutele klientidele.

Kliendid, kes on hiljuti ostnud – loo uudiskirjaga liitujate segment, kes on hiljuti ostnud/tellinud ja tee reklaam seotud toote/teenuse kohta.

Püsikliendid – loo uudiskirjaga liitujate segment, kes on ostnud/tellinud mitu korda ja paku neile esimesena infot uute toodete või eriliste pakkumiste koha.

Lahkunud kliendid – loo segment, kes on lahkunud su listist. Tee neile pakkumine, mis võiks nad tagasi tuua.

Listis olevate inimestega samad huvid – kuna Instagrami kontod on seotud Facebooki profiilidega, siis pakub Instagram mitmeid kasulikke külastajate andmeid, mida turundajad saavad oma igapäevases töös kasutada, et jõuda õige sihtrühmani. Instagram analüüsib sinu MailChimpi listi Facebooki profiile ja teeb seejärel segmendi klientidest, kes on sarnaste huvidega, demograafiliste andmetega ja käitumisega.

Sarnase ostukäitumisega inimesed – kui MailChimp ja e-pood on omavahel seotud, siis saad luua segmendi vastavalt inimeste ostuharjumustele, näiteks need, kes ostavad alati vähemalt 2 toodet või kulutavad iga kuu vähemalt 100 eurot või on MailChimpis saanud aktiivse käitumise eest 5 tärni.

Inimesed sinu valitud huvidega – saad ka ise valida oma segmendi asukoha, soo, vanuse ja huvide järgi. Samuti saad valida võtmesõnaks brändi, mida sinu sihtrühm eelistab.

Vali reklaamiks õige pilt

Kui lood Instagrami reklaamikampaaniat MailChimpis, siis saad lisada reklaami ühe pildi või moodustada piltidest karuselli. Karussell sobib rohkem siis, kui soovid rääkida piltide abil lugu või tutvustada komplekte, konkreetse toote/pakkumise müügiks sobib üksik pilt.

Kuna Instagram on visuaalne platvorm, siis peab pildi valikul silmas pidama järgmisi aspekte:

  • Hoia fookus tootel – ära karda kasutada pilte, kus silmatorkaval kohal on su toode. Tootepildid ei pea olema reklaamis igavad ja lihtsa gradiendiga (sulandusega) loodud taustal.
  • Teksti olgu vähe – Instagrami kasutajad on selles keskkonnas selleks, et näha pilte. Seega püüa oma lugu edasi öelda piltidega.
  • Kasuta kõrgekvaliteedilisi pilte – kui pole kvaliteetset pilti, siis ära parem Instagramis kehva kvaliteediliste piltidega reklaami tee.

Seega käib MailChimpis Instagrami reklaami loomine samamoodi nagu MailChimpis Facebooki reklaami loomine. Reklaami loomine on ühe-leheline, kus saad määrata sihtrühma, kestvuse ning eelarve ja koostada reklaami. Kõigepealt määra sihtrühm, seejärel eelarve ja kampaania kestvus ning lõpetuseks koosta reklaam.

Instagram kontrollib reklaami üle samade põhimõtet alusel nagu Facebooki reklaamgi (https://www.facebook.com/policies/ads/) ja kui kõik vastab tingimustele, siis avaldab. Kui reklaam lükatakse tagasi, siis MailChimp seda ei vaidlusta, vaid pead ise üle vaatama kriitilise pilguga, miks reklaam tagasi lükati, parandama ja uuesti proovima avaldada.

MailChimp pakub ka omapoolset statistikat – kui palju oli reklaamil näitamisi, klikke, käivet jne. Kui tulemused pole esimesel korral nii kõrged nagu ootasid, siis proovi teisiti – kasuta teist pilti, teistsugust üleskutset, teist sihtrühma.

MailChimp ja Instagram on väärt katsetamist. Kui soovid e-postiturundust oma turundustööriistaks valida, siis tule MailChimpi e-postiturunduse koolitusele ja lisaks teoreetilisele õppele vaatame praktiliselt läbi ja kordame:

  • Kuidas siduda omavahel veebileht, MailChimp ja Google Analytics?
  • Kuidas luua segmente ja gruppe?
  • Kuidas koostada uudiskirju?
  • Kuidas luua automatiseeritud e-kirju?
  • Kuidas koostada Facebooki ja Instagrami reklaami?
  • Mida huvitavat pakub meile MailChimpi aruandlus ja Google Analytics?

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.