Nii e-poe loomise kui ka olemasoleva veebipoe juures on lihtsustatult 3 olulist küsimust, millele tuleks vastata JAH. Kas sinu e-poe tooteleht kutsub ostma? Kas e-pood on kliendi jaoks usaldusväärne, et sooritada ost? Kas tegeled püsikliendi hoidmisega? Oled kindel, et sinu e-poes on kõik korras?

Kas sinu tooteleht kutsub ostma?

Olen kindel, et nõustud minuga, kui ütlen, et tootelehed on sinu e-poes kõige olulisemad sisulehed. Aga siiski näeme e-poode, kus kasutatakse ebakvaliteetseid pilte, tootekirjeldused on puudu või väga minimaalsed jne.

Millised nüansid muudavad tootelehe külastaja jaoks atraktiivsemaks ja kutsuvad ostma?

1. Kas tootelehelt tuleb selgelt välja hind, pilt ja tegevusele suunav nupp?

E-poest ostes tahame ju näha, milline toode välja näeb ning kui palju see maksab. Pilt olgu kvaliteetne ja piisavalt selge, et näha vajalikke detaile.

Hind võiks olla suurema fondiga ning ka teise värviga kui tekst. Lisaks on vaja rõhutada ka tegevust, mida külastaja tegema peab ehk nupp peab hakkama silma.

Tihtipeale külastaja võrdleb sinu ja sinu konkurendi tooteid omavahel, seetõttu on äärmiselt oluline, et hind, pilt ja tegevusele suunav nupp oleksid ekraanil kohe näha, ilma et peaks lehte kerima hakkama.

Kui tahad teada, miks see oluline on, siis võid lugeda John Ekmani postitust The Three P’s of a Product Page that Converts – Picture, Price & Putton.

2. Kas kasutad ühes stiilis ja mõõdus kvaliteetseid tootepilte, mis on ka mahult vähendatud?

Ühes mõõdus ja kvaliteetsed pildid jätavad tootest ja e-poest professionaalse mulje, samas aga suuremahulised pildid muudavad kodulehe aeglaseks.

Tootel võiks olla rohkem kui üks pilt, sest pildid annavad sulle võimaluse toote esitlemiseks. Pildid peaksid võimaldama vaadata toodet mitme erineva külje pealt ning vaadata tootedetaile.

Kumb tootepilt kutsub rohkem ostma?

3. Kas tootekirjeldus on kirjutatud emotsionaalset kasu rõhutavalt?

Tootekirjeldus ei ole ainult tehnilised näitajad ja hind. Jah, nad on väga olulised, aga nad ei kutsu ostma.

Selleks, et toode kutsuks ostma, on vaja kirjeldada kliendile, kuidas toode aitab mingit probleemi lahendada või kuidas toode muudab tema elu paremaks või õnnelikumaks. Kirjelda, millised on tootest tulenevad võimalused ja millist kasu nad kliendile toovad.

Uue tootekirjelduse kirjutamisel aitab sind kindlasti postitus Uue e-poe tegemine ei tõsta kohe müüki, aga uus e-poe tootekirjeldus?.

4. Kas tootekirjeldus on vastavuses hinnaga?

Mida kallim toode, seda põhjalikum peaks olema tootekirjeldus. Tehnika puhul on väga olulised tehnilised näitajad, kuid kliendina tahan ma teada, miks ma peaksin eelistama mingit toodet teisele.

5. Kas näitad külastajale seotud tooteid?

Seotud tooted võivad anda kliendile idee, mida ta võiks veel soovida. Ehk kui klient tuleb ostma salli, siis võid talle näidata teisi salle või hoopis näidata juurde salliga sobivat kampsunit, mütsi ja käpikuid.

Kas e-pood on kliendi jaoks usaldusväärne, et sooritada ost?

Üle 65% ostjatest ei usalda ebaprofessionaalset kodulehte (eMarketer). Kas sinu koduleht ja e-pood on usaldusväärsed ning vastavad ka seadusest tulenevatele nõuetele? Kui sa ei ole külastaja jaoks piisavalt usaldusväärne, siis ta lihtsalt ei osta sinu e-poest.

Juhend e-kaubandusega tegelevatele ettevõtjatele, Turvaline e-pood ning näidismüügitingimused on need, mida soovitan kindlasti lähemalt uurida.

6. Kas e-poes on olemas sinu kontaktandmed?

Seadusest tulenevalt peab kliendil olema võimalus sinuga ühendust võtta. Seega minimaalselt peab olema veebilehel välja toodud ärinimi (või nimi), registrikood, teenuse osutaja aadress ja muud kontaktandmed, sealhulgas elektronposti aadress.

7. Kas ostu sooritamise protsess on kliendi jaoks selgelt välja toodud?

Klient peab väga täpselt aru saama ostuprotsessist. Lisaks peavad olema müügitingimused kergesti märgatavas kohas.

8. Kas oled selgelt välja toonud, et e-poes kehtib 14-päevane tagastusõigus?

Vastavalt Võlaõigusseadusele tuleb sul teavitada klienti 14-päevasest tagastusõigusest. Juhul kui sa seda pole teinud, siis on kliendil õigus toode tagastada 12 kuu jooksul.

9. Kas tarneinfo on selgelt välja toodud?

Klindile tuleb esitada kõik tellimusega seonduvad kulud ning arusaadav peab olema tellimuse täitmise kord ning tarneaeg.

10. Kas oled seadistanud tasuta transpordi tingimused?

Tasuta transpordi pakkumine alates teatud summast jätab kliendile positiivse mulje sinu e-poest.

Tasuta transpordi pakkumine võib suurendada ka läbimüüki. Näiteks Klick pakkus tasuta transporti televiisoritele kolme kuu jooksul ning nende müük e-poes kasvas mitmekordselt.

11. Kas tagastamise protsess on arusaadav?

Tagastamise puhul peab olema selgelt välja toodud, mis tingimustel on võimalik toodet tagastada ja kes maksab tagastamisega seotud kulud.
Juhul, kui tootel puudub tagastusõigus, siis tuleb sellest eelnevalt teavitada.

12. Kas oled lisanud usaldusmärke?

Usaldusmärgid suurendavad sinu e-poe usaldusväärsust, näiteks E-kaubanduse Liidu „Turvaline ostukoht“.

Usaldusmärgisteks on ka näiteks maksevõimaluste ehk pankade ja ka tarneviiside logod. Ka inimese pilt, kes vastab kirjadele, on usaldusmärk.

13. Kas e-poes on arusaadav, et hinnad sisaldavad käibemaksu?

Vastavalt Võlaõigusseadusele tuleb esitada kauba koguhind koos maksudega. Samas aga kui alles kassas lisandub juurde käibemaks, siis kliendina tunnen ma end petetuna, sest me siiski eeldame, et kassas ei lisandu peale tarne mingeid muid tasusid juurde.

14. Kas e-poest ostetavad tooted on kõik laos olemas?

Kliendina eeldan, et minu tellitud ja makstud kaup jõuab ka minuni. Kui aga peale tellimuse eest tasumist jõuab minuni teade, et vabandame, aga meil pole laos teie soovitud toodet, siis see jätab ebausaldusväärse mulje sinu e-poest.

15. Kas oled e-poe seadistamisel määranud, millistesse riikidesse müüd? Kas oled ka määranud tarneviisid ja -hinna kõikidele riikidele?

Juhul kui müüd ainult Eestis oma kaupa, siis kindlasti nii seadistagi oma e-pood. Pole vaja näidata teisi riike, kui sa sinna ei müü.

Samas kui oled valmis ka väljaspool Eestit oma kaupa müüma, siis kontrolli, et igal riigil oleks vähemalt üks tarnemeetod koos hinnaga seadistatud.

16. Kas e-poes on võimalik kliendil anda tootele tagasisidet?

Uuringud ütlevad, et kuni 92% kodulehe külastajatest loevad klientide tagasisidet ning 40% külastajatest otsustavad ühe kuni kolme tagasiside põhjal, kas osta või mitte.
Samas 44% külastajate jaoks on oluline, et tagasiside poleks vanem kui kuu aega.

Vaata lähemalt, mida huvitavat võib veel leida postitusest 50 Stats You Need to Know About Online Reviews.

17. Kas näitate kusagil, mida kliendid teist räägivad ja arvavad?

Lisaks tootelehel olevale tagasisidele on usalduse märgiseks üldine tagasiside sinu e-poe kohta.

18. Kas kassa lehel küsid ainult vajalikke andmeid?

Isikuandmete kaitse seadus ütleb, et isikuandmeid võib koguda vaid ulatuses, mis on vajalik määratletud eesmärkide saavutamiseks.

Seega pakiautomaati tellides ei peaks ostu vormistamiseks klient lisama oma elukohaandmeid. Samas kullerteenuse puhul on elukohaandmete küsimine õigustatud.

19. Kas oled selgelt väljendanud, kuidas töödeldakse isikuandmeid?

Isikuandmete kaitse seadusest tulenevalt on vaja selgelt teavitada, kuidas ja millistel eesmärkidel kasutatakse isikuandmeid, milline on töödeldavate isikuandete koosseis ning kas isikuandmeid edastatakse kolmandatele isikutele.

Lisaks on vaja teavitada külastajaid küpsiste (cookies) kasutamisest.

Kas tegeled püsikliendi hoidmisega?

Püsikliendi hoidmine on kokkuvõttes lihtsam ja odavam kui uue leidmine. Seega, kas tegeled püsikliendi hoidmisega?

20. Kas lubad kasutajal kasutada kuponge? Kas kasutajale jagad kupongikoode?

Kui e-poes on olemas kupongide kasutamise võimalus, siis kliendil tekib kohe küsimus, et kuidas ta saaks kupongi koodi? Seega aeg-ajalt jaga avalikult kupongikoodi oma kodulehel, sotsiaalmeedias või uudiskirjas.

21. Kas saadad kasutajale pakis üllatuskingitusi?

Minu arvates üllatuskingitus on märk sellest, et ettevõte hoolib minust kui kliendist. Lisaks jääb kingituse andnud ettevõte palju paremini kliendile meelde.

Näiteks Eve saatis Joomla õpikuga klientidele vahel kaasa väikese šokolaadi või pastaka ning vastu sai ta tänan-kirjad, mis näitasid, et väikesed meened muutsid kliendid rõõmsamaks.

22. Kas sinu tootepakend erineb konkurendist? Kas pakend on meeldejääv? Kas pakend on kvaliteetne ja kaitseb toodet?

Pakend on üks võimalus, kuidas kliendile meelde jääda ja eristuda oma konkurendist. Võid kindel olla, et kui pakend on halva kvaliteediga ja toodet ei kaitse, siis klient enam sinu juurest ei osta.

Kas teadsid, et Nielseni uuringu järgi 40% Euroopa klientidest on nõus maksma rohkem toodete või teenuste eest, kui ettevõte on (sotsiaalselt) vastutustundlik. See hõlmab ka keskkonnasõbraliku pakendi kasutamist.

E-poe loomise boonusküsimused

23. Kas e-poes on olemas unikaalne müügiargument (Unique selling point/proposition)?

Unikaalne müügiargument peaks edastama e-poe külastajale, miks ta peaks just sinu poest ostma ja miks on sinu tooted parimad.

24. Kas oled arvutanud kliendi ostueluiga?

Teades kui palju üks klient sulle keskmiselt aastas sisse toob ning mitu aastat ta sinu juures on, saad arvutada kliendi ostueluea väärtuse ning seetõttu hinnata turunduskampaania tasuvust uute klientide saamiseks.

Postitusest Milline on Sinu kliendi väärtus? leiad valemi ostueluea väärtuse leidmiseks ning turunduskampaaniate kasumlikkuse hindamise näite ühe ettevõtte baasil.

25. Kas oled sidunud e-poe ja majandustarkvara?

E-poe sidumine majandustarkvaraga vähendab otseselt sinu tööd. Ideaalis tuleksid tooteinfo, sh laoseis ja hind majandustarkvarast ning tellimuse info liiguks majandustarkvarasse.

26. Kas hindade määramisel oled kasutanud läbivalt samasugust komakoha eraldajat?

WooCommerce seadetes saad määrata, kas kasutada komakoha eraldajaks punkti või koma. Kui aga hindade määramisel kasutad kord punkti ja teisel korral koma, siis e-poes ei kuvata enam õigeid hindasid.

27. Kas e-poes on ülekaalus laos olemasolevad tooted?

Paljud e-poodnikud tahavad näidata e-poes ka laost otsas tooteid. Kliendina on aga ostlemine väga tüütu, kui ostetavaid tooteid on vähe.

Kui sinu jaoks on oluline näidata kliendile laost otsas tooteid, siis lisa lattu saabumise aeg kirjeldusse või märgina tootele juurde, et klient teaks, millal ta seda toodet osta saab.

28. Kas on loodud kategooriad? Kas ühes kategoorias on enam kui 2 toodet?

Kategooriatesse toodete jaotamine aitab kliendil teha esmase valiku sinu e-poes ning nii leiab ta kiiremini ülesse teda huvitava toote.

Samas aga ei tasu kategooriatega liiale minna, kui igas kategoorias on vähem kui kolm toodet, siis e-poest sobiva toote leidmine nõuab kliendilt juba liiga palju tööd.

29. Kas mahukamas e-poes on võimalik filtreerida tooteid?

Kui sinu e-poes on kategoorialõikes mitu lehte tooteid, siis on viimane aeg mõelda toodete filtreerimise peale.

Filtreerimine muudab e-poest sobiva toote leidmise mugavaks. Kindlasti oled ka ise kasutanud filtreerimist.

30. Kas tootele on lisatud SEO tiitel ja meta description?

Selleks, et tooted tuleksid otsingumootori tulemustes paremini välja, lisa igale tootele tiitel ja metakirjeldus.

Mitmele küsimusele vastasid JAH?

Kindlasti on e-poe juures veel punkte, millele tähelepanu tuleks pöörata. Kui sinu arvates on midagi väga olulist sellest nimekirjast puudu, siis palun kirjuta mulle maurus@kodulehekoolitused.ee ja anna teada 🙂

veebilehe seo analüüsi koolitus

 

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.