Kaasturundus ehk Affiliate Marketing on üks turundusviis, mida kasutatakse nii online kui offline turunduses. Teised ettevõtted või inimesed tutvustavad sinu tooteid või teenuseid ning teenivad iga tema kaudu tulnud kliendi pealt kokkulepitud protsendi.

Online turunduses toimub kaasturundus selliselt, et kui sina tahad kellegi toodet või teenust promoda ja selle pealt ka teenida, siis kasutades oma blogi, kodulehte või fännilehte Facebookis saad nn väikse koodijupi kas bännerile või lingile, mille põhjal käib tuvastamine.

Avaldades näiteks oma kodulehel või blogis müüdava toote või teenuse kohta artikli, siis sina lisad sinna juurde viite toote tegelikule lehele ja kui tehing toimub, siis saad ka sina komisjonitasu.

Offline turunduses lepivad näiteks kaupmehed omavahel kokku, et sina müü ka minu tooteid ja mina müün enda toodete kõrval ka sinu omasid. Muidugi ei saa need olla samad ehk konkureerivad tooted, vaid üksteisele lisaväärtust pakkuvad ja teemakohased.

Kuidas teenida raha nii, et oleks win win efekt?

Kaasturundus on selline vahva turundusviis, kus kaotajaid pole ja valitseb täielik win win olukord. Siinkohal peab muidugi ütlema seda, et mida kõrgemat nn komisjonitasu oma kaasturundajale maksad, seda motiveeritum ta on.

Kui kaasturundus pakub võimalust teenida mitmel osapoolel, siis hea toote korral, mida ka sinu oma kindlasti on, toimub siiski kolmekordne win efekt ja see on ju ülivõimas. Pealegi maksad kaasturundajale ainult siis, kui tehing on toimunud.

Kui soovid kasutada oma internetiturunduse strateegias kaasturundust, siis:

Pead aktiivselt oma programmi turundama, et leida häid kaasturundajaid
Tee põhjalik maandumisleht, kus annad kogu info ja pakud väärtust kaasturundajale. Mõtle, kuidas suunad sellele maandumislehele liiklust nii veebist kui offline üritustelt.

Kaardista võimalikud partnerid, kellega saaksid teha koostööd
Vali välja partnerid, kelle toote või teenuse kõrvale sobib hästi kas sinu oma.

Mõtle hoolikalt läbi oma pakkumine
Tingimused peavad olema väga konkreetselt kirjapandud, et vältida hiljem arusaamatusi.

Valmista ette ja jaga oma müügitekste
Jaga kaasturundajatele spetsiaalselt ettevalmistatud müügitekstid ja reklaamid. Sellega väldid ootamatusi ning neil on ka palju lihtsam.

Aita neid turundustegevuses ja motiveeri
Anna neile ka tasuta konsultatsioone ning paku välja vinge motivatsiooniprogramm lisaks komisjonitasule. Tasuta turundusalane koolitusvõimalus või midagi sinu ettevõtlusvaldkonnas sobiks boonuseks ideaalselt, kui on jõutud saavutada mingi kokkulepitud tase.

Paremate tulemuste saamiseks mõõda ja analüüsi
Eesmärgista oma kaasturundusprogramm ja sea paika mõõdikud, mille põhjal teed parandusi. Selgita välja, millised kanalid või kaasturundajad toovad enim kliente ja panusta neile. 80/20 printsiip kehtib ka siin.

Kui sinu arvates võiks kaasturundus ehk affiliate marketing olla kasutatav sinu ettevõtmises ja win win win on reaalsus, siis hakka kohe rauda taguma. Usun, et neid, kes otsivavad küsimusele, kuidas raha teenida, vastust on piisavalt, kuid sinu asi on teha valikud.

Kaasturundus on järjekordne taktika, mida tasub kindlasti katsetada ning sinu e-turundus saab juurde uut hoogu.

PS. Miks mitte teha konkurss värbamaks oma kaasturundusprogrammi noori ja õpihimulisi turundajaid.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.