Ainult tänu testimisele saad teada, mis töötab Sinu veebilehel hästi ja mis töötab veel paremini. Testimise eesmärk on suurendada soovitud tegevuste tegijate arvu ja seeläbi suurendada oma veebilehe kasumit.

Mis on Google Optimize?

Google Optimizer

Google Optimize on Google loodud A/B testimise platvorm, mille abil saavad turundajad testida erinevaid sisulehti.

Kuna Google Optimize on Google tööriist, siis on andmete analüüsimisel abiks ka Google Analytics ja see on eeliseks teiste  A/B testimise platvormide ees.

Kas valida Google Optimize (tasuta versioon) või Google Optimize 360?

Google Optimizel on tasuta versioon ja tasuline versioon nimega Google Optimize 360. Tasuta versioon sobib ideaalselt väikesele ja keskmisele ettevõttele ehk siis tegelikult Eesti ettevõtetele.

Mõlemad versioonid võimaldavad:

  • siduda omavahel Google Analytics ja Google Optimize;
  • siduda testimist Google Analyticsis loodud eesmärkidega;
  • teha A/B testimist ja;
  • teha mitmemuutujaga testimist (tasuta versioonil on see piiratud – kuni 16 kombinatsiooni).

Tasuline versioon laseb teil valida, missugust sihtrühma jälgida ja mida mitte jälgida. Google Optimize 360 analüüsib ka seda, kuidas testimine mõjutab teisi GA eesmärke.

Tasuta versiooniga saad teha kolm testi korraga, kuid see ei tohiks olla probleemiks väikestele ja keskmise suurusega veebilehtedele.

Enne eksperimenti

Enne eksperimendi loomist soovitan põhjalikult analüüsida, mida on sinu veebilehe juures vaja testida.

Selleks tee oma meeskonnaga ajurünnak ning uurige kodulehe statistikat. Siin on mõned näited, mida võiks oma sisulehtedel uurida ja testida:

  1. Kas tegevusele suunamine võiks olla arusaadavam?

Mõelge, kuidas saaksite tegevusele suunavat nuppu paremini esile tuua? Kas muudate värvi, suurus, teksti, teksti suurust, teksti värvi, nupu paigutust? Lisate juurde inimese pildi, kes vaatab või osutab nupu poole. Või võtate infot vähemaks, et nupp tuleks paremini esile?

  1. Kas sa annad kasutajale liiga palju võimalusi, mida teha?

Steve Krug oma raamatus “Don’t Make Me Think” selgitab, kuidas iga väike segadus kasutaja mõtetes võib rikkuda terve teekonna. Iga valik, mida külastaja teeb, peab olema selge ja üheselt mõistetav.

  1. Kas Sinu oluline sisuleht on mobiilis liiga pikk?

Veebilehed on tavaliselt kenasti skaleeruvad, mis tähendab, et kui arvutis on sisuleht pikk, siis mobiilis on see sisuleht väga pikk.

Külastaja võib enne kui jõuab tegevusele suunava osa juurde lihtsalt väsida. Katseta, kas võiks tuua mobiilis tegevusele suunamine ettepoole või duubelda vormi, st liituda/tellida saab nii lehe ülaosas kui allosas. Vaata ka mobiilis sisuplokid kriitilise pilguga üle, äkki võid midagi eemaldada.

  1. Kas külastaja vajaks rohkem julgustust, et osta?

Võid testida, kas inimeste tagasiside lisamine loob rohkem usaldusväärsust? Kas usaldusmärkide lisamine, lisagarantii andmine aitavad vähendada hirmu ehk kas see julgustab rohkem tegevusele?

  1. Kas külastajad leiavad kiiresti neid huvitava toote?

Kui Su e-pood on aastate jooksul saanud toodete osas tublisti täiendust, siis ehk on vaja ennem testimist üle vaadata kasutusmugavus.

Kas tooteid saaks paremini kategoriseerida? Kas otsing töötab perfektselt? Kas oleks mõistlik lisada toodete filtreerimine, kus külastajad saavad lihtsa vaevaga leida sobiva toote värvi, suuruse, materjali, hinna või mingi muu kriteeriumi järgi?

  1. Testi oma veebilehte

Kui ei testi, siis ei saa kunagi teada, mis oleks töötanud paremini. Seega tee oma veebilehest katsejänes.

Millest alustada?

  • Ava Google Chrome ja installi omale Google Optimize moodul
  • Loo Google Optimize konto ja logi sisse oma Google kontoga.
  • Kliki nuppu „Get started“. Soovitav oleks valida järgmised märkeruudud.

Kodulehe testimine Google Optimizeriga

 

Enne eksperimendi tegemist soovitan siduda Google Analyticsiga.

  • Vali kolmas valik paremalt Link to Google Analytics –> kliki nuppu Link Property –> Select property rippmenüüst vali oma kodulehe vaade (view) –> kliki nuppu Link.

Peale Google Analyticsiga linkimist, annab Google Optimize Sulle koodi, mis on on vaja lisada veebilehele.

  • Kliki nuppu Get Snippet.

Võid lisada koodirea oma lehele lisatud Google Analyticsi koodi sisse. Ise kasutan Google Optimize ja veebilehe sidumiseks Google Tag Manageri võimalust.

Google Optimize pakub veel ühte koodikest selleks puhuks, et tagada külastajale õige sisulehe näitamine.

Vahel võib näiteks juhtuda, et külastaja näeb alguses korraks rohelist nuppu kirjaga Osta kohe ja seejärel rohelise nupu asemel punast nuppu kirjaga Lisa ostukorvi.

Selleks, et selliseid apsakaid ei juhtuks, on vaja lisada Google Optimize poolt pakutav koodike oma kujunduse päise faili. Olen märganud, et leht muutub peale selle koodi lisamist aeglasemaks ja seepärast olen lisanud koodikese ette tingimuse, et käivita see kood vaid testitavatel sisulehtedel.

  • Eksperimendi loomiseks vali Create experiment.
  • Sisesta eksperimendi nimi.
  • Sisesta sisulehe aadress, mida soovid testida.

Testida tasub kõrgema liiklusega maandumislehti, sisulehti, millele tood tasulist liiklust ja sisulehti, mis toovad Sulle kõige enam müüki.

Alustuseks soovitan teha tavalise A/B testi, st testid kahte muutujat. Näiteks ühel sisulehel on pealkirjaks „Kahe nädalaga kõhnaks“ ja teisel sisulehel on „14 päevaga saledaks“ ning tulemusena saad teada, kas inimesed eelistavad „kiiremat“ varianti või „aeglasemat“ versiooni.

  • Kliki nuppu Create.
  • Kliki linki +New Variant.
  • Lisa versioonile nimi ja kliki nuppu Add.

Järgnevalt saadki muuta oma sisulehte – lisada või muuta või kustutada sisu, muuta suunavate nuppude värvi või sõnastust jne.

  • Kui oled muudatuse lehel teinud, siis kliki nuppu Save.
  • Vali ka eelnevalt Google Analyticsis loodud eesmärk ja lisa oma kirjeldus või hüpotees.
  • Kliki nuppu Save. Kontrolli sisulehte ka arvuti vaates (Web preview), tahvli vaates (Tablet preview) ja mobiili vaates (Mobile preview). Kui Sul pole Google Optimize kood kenasti lisatud, siis testimise käigus saad sellest teada.
  • Testimise alustamiseks kliki linki Start Experiment –> Start.

Reporting vaheleht pakub statistikat ja tulemusi – kumb sisuleht võitis. Pärast eksperimendi lõpetamist kontrollige, et sisulehel oleks tehtud nn võitja muudatused ja looge uus eksperiment.

Tekkis testimise vastu huvi? Tule Veebilehe testimise koolitusele, kus lisaks testimise teooriale vaatame põhjalikumalt ka Google Analyticsi andmeid ja Hotjari ning loomulikult testime sisulehti.

Kui sulle see postitus meeldis, siis palun jaga seda