Ettevõtjate sage küsimus on, et kuidas tõsta müüki kodulehel? Samas ei taha sa kuulda sellest, et veebilehe arendus ja testimine on vajalik investeering. Kas sinu arvates on see raha raiskamine? Mida üldse tähendab kodulehe optimeerimine müügile?

Kodulehe optimeerimine müügile. Arendus ja testimine from KoduleheKoolitused on Vimeo.

Mida tähendab kodulehe testimine ja optimeerimine müügile?

Kas kodulehe optimeerimine müügile ja testimine on sulle tuttavad teemad?  Meil ei ole antud juhul siin teemaks kodulehe optimeerimine otsimootoritele, vaid küsimus on selles, kuidas sinu koduleht müüks paremini.

  • Kuidas sulle meeldiks, kui saad läbi kodulehe 50% rohkem hinnapäringuid?
  • Kuidas sulle meeldiks, kui tõstad uudiskirjaga liitujate arvu 100% võrra?
  • Kas sulle meeldiks, kui sinu müük veebilehel kasvaks näiteks 200%?

Nüüd ma küsin sinult, kuidas sa seda saavutaksid?

Veebilehe testimine A/B meetodiga

Kasuta testimiseks Google Analyticsit ja tee seda läbi A/B testimise ehk testid ainult ühte elementi korraga. Pooltele külastajatele näidatakse varianti A ja pooltele varianti B. Kaotaja langeb välja ja see kestab senikaua kuni parimad on selgunud.

Tavaliselt alustatakse testimist näiteks müügiteksti pealkirjast, sest ligi 80% külastajatest otsustab oma edasise tegevuse lähtuvalt pealkirjast. See tähendab, et pooltele külastajatele näidatakse sama sisu ühe pealkirjaga ning teisele poolele teise pealkirjaga. Mõõdetakse siis seda, et millise pealkirjaga tehakse rohkem soovitud tegevusi.

Testimine ei lõpe tegelikult kunagi, kuid sellega kasvatad oma sissetulekuid ilma, et peaksid kulutama rohkem reklaamirahasid.

Kodulehe arendamine ei pea loomulikult piirduma ainult külastajatelt raha kätte saamisega. Testida tuleb ka veebilehe kasutusmugavust ehk kas külastajad leiavad kiirelt üles selle, mida nad otsima tulid. See probleem on täna kahjuks ka meie riigi paljudel asutuste veebilehtedel. Isegi nii hull, et ka oma töötajad ei leia seal infot üles.

Milliseid sisulehti me peaksime testima?

  • avalehte
  • kampaanialehte
  • populaarsemaid sisulehti ja
  • lehti, kus kliendid konkreetselt sooritavad ostu või peavad tegema soovitud tegevust.

Mida peaksime veebilehel testima?

  • pealkirja
  • pakkumist
  • üleskutset tegevusele
  • hinda
  • boonuseid
  • usaldusmärke
  • pilte
  • nuppe ja
  • kõigi loetletud elementide asukohta ehk paigutust.

Lisaks võid testida, kuidas mõjuvad müügile kasutajate soovituste lisamine või näiteks oma toote või teenuse võrdlus konkurentidega.

Püstita kodulehele selged eesmärgid ja hakka testima

Üle 90% ettevõtete kodulehtedest ei oma mitte ühtegi mõõdetavat ega ajaliselt määratletud eesmärki. Sageli vastatakse, et lehe eesmärk on tutvustada oma tooteid ja teenuseid.

Sea oma kodulehele ühikuliselt ja ajaliselt mõõdetav eesmärk. See peab olema tulemus, mida äriettevõte võiks lisada iga-aastaselt oma majandusaasta aruandesse.

Selleks, et oma veebilehe eesmärke paremini täita, peame oma kodulehte testima. Enamus ettevõtteid ei testi oma veebilehti kunagi ja nad ei saa mitte kunagi teda, kui palju raha nad oleksid võinud rohkem teenida.

Need, kes ei testi, jätavad raha lihtsalt laua peale vedelema või siis konkurentidele.

Kui kodulehe optimeerimine müügile ja testimine saab igapäevaseks rutiiniks, siis võid kindel olla, et testimise tulemused viivad sind internetis kõrgemale tasemele ja sinu e-turundus vajutab gaasi põhja.