Enne kodulehe loomist, soovitan mõelda, kas valid tasuta või tasulise kodulehe kujunduse või on sul soov tellida rätsepalahendus. Mis on siinjuures aga plussid ja miinused? Loe edasi.

Kui valid tasulise veebikujunduse ja selle kohta on olemas demo, tee vähemalt esimene veebileht demo järgi – sinu eest on kindlaks määratud värvid, fondid ja muud elemendid.

Aeg-ajalt olen näinud, et kodulehe looja on valinud stiilse ja funktsionaalse kujunduse, ent kui on ise lisanud esialgsest teistsuguseid värvilahendusi ja fonte, on tulemus kesine.

Tasuta kodulehe kujundused

Kui eelarve on suhteliselt väike ja soov on võimalikult soodsalt teha lihtne veebileht, sobib ka tasuta kujundus. Need kujundused, mis on saadaval WordPressi kujunduste repositooriumis, vastavad kvaliteedinõuetele ja WordPressi meeskond on neid kontrollinud.

Nõuetega, millele kujundus peab vastama, saad tutvuda WordPressi Theme Review Team sisulehel.

Miks luuakse tasuta kujundusi, kus on konks?

Konksu pole. Disainerid saavad kätt harjutada ja oskusi proovile panna, samuti oma portfooliot täiendada ja tasu, kui keegi tellib nende loodud kujunduse muutmise.

Sageli on ka kujundus justkui tasuta, aga kui tahad oma veebilehele rohkem võimalusi, pead ostma kujunduse PRO-versiooni.

Tähelepanu!

Peaksid arvestama, et tasuta kujundustel on üsna tagasihoidlik klienditugi, tavaliselt pole võimalik kellegi käest nõu küsida. Samuti on sellise veebilehe funktsionaalsus küllaltki piiratud.

Saad seda küll parandada lisapluginatega, aga vaikimisi võimalused on suhteliselt kasinad. Lisaks pole kujundus unikaalne, omanäoliseks tegemine tähendab päris palju koodikirjutamist, kuna võimalusi kujundust seadistada on väga vähe.

Kujunduse loojal pole kohustust kujundust uuendada ning kui ta soovib kujunduse arendamise lõpetada, võib juhtuda, et ka sinu veebileht uuenduse käigus lõpetab töö.

Tasulised kodulehe kujundused

Tasulised kujundused maksavad tavaliselt umbes 55 € – 65 €. Üldjuhul uuendatakse tasulisi kujundusi järjepidevalt ja kujunduse looja pakub ka oma abi tekkinud probleemide lahendamiseks.

Üks suuremaid keskkondi, kus leida tasulisi kujundusi ja pluginaid, on Themeforest. Kui valid kategooriaks WordPress, saad tulemuseks 11 871 kujundust (andmed 02.08.2019 seisuga.), mille vahel valida.

Üks litsents kehtib ühele veebilehele. Kui soovid teha veel ühe veebilehe, pead ostma uue litsentsi. Litsents on eluaegne ja kujunduse uuendamise eest eraldi enam maksma ei pea.

Tähelepanu!

Üldjuhul pakub kujunduse looja abi 6 kuu vältel pärast ostmist. Tasub arvestada, et selle ajaga peaks veebilehe valmis saama ja kõik suuremad probleemid olema lahendatud.

Sõltuvalt kujundusest on seadistamise võimalusi mõnel juhul rohkem, teisel vähem. Kuid ka tasuliste kujunduste puhul võib kujundaja ühel päeval otsustada, et aitab ega arenda veebilehe kujundust edasi, see jääb ajale jalgu ning kõigil selle kujunduse kasutajatel tekib probleem, kuidas edasi. Mida siis teha?

Tasulise kujunduse valikul arvesta järgmiste nõuannetega:

  • Vaata, kui palju on sulle huvipakkuvat kujundust ostetud? Mida rohkem seda on tehtud, seda suurem on tõenäosus, et see kujundus ei kao.
    Näiteks on Avada kujundust ostetud rohkem kui 530 000 korda, seega Avada kujundus ei kao, vaid areneb koos WordPressiga.
  • Vaata, kuidas kasutajad on mõnd tasulist kujundust hinnanud ja loe ka kommentaare.
    Näiteks Enfoldi kujundust on hinnanud enam kui 7500 kasutajat, keskmine hinne on 4,85. Lisaks leiad üle 9500 kommentaari, olemas on nende enda abikeskus ja foorum. Kui kasutajad küsivad kommentaarides abi, aga kujunduse looja ei vasta, on see esimene ohumärk. Loe ka kommentaaride tooni ja kujunduse looja vastamise stiili. Kui kommentaarid on negatiivsed ja vastused ükskõiksed, on see teine ohumärk.
  • Millal on kujundus loodud ja millal seda on viimati uuendatud? Kui kujundus on loodud aastal 2012 ja uuendatud on viimati aastal 2014, siis pole mõtet seda osta. Samuti on riskantne ostu teha, kui kujundus on loodud mõni aasta tagasi ja ehkki seda on uuendatud, on kujunduse versiooni number endiselt 1.X, mis tähendab, et kujundust on küll uuendatud, aga pole arendatud.
  • Kas kujundus vastab neile funktsionaalsuse nõuetele, mida ootad oma kodulehelt?
    Kui sa pole kindel, kas veebilehe kujundus sinu nõutud pluginatega töötab, tasub see kujunduse loojalt enne üle küsida.

    • Kui su kodulehele tuleb e-pood plugina „WooCommerce” baasil, peaks kujundus toetama pluginat „WooCommerce”.
    • Kas e-poega veebileht tuleb mitmekeelne? Kui jah, võiks veebilehel olla WPML‑i tugi.
  • Seadmetundlik kujundus ehk skaleeruvus (ingl scalable) pole enam valikuvõimalus, vaid kohustus. Kas kogu sinu valitud kujundus kohandub eri seadmetele ehk skaleerub?
    • Kui kujunduse demo avalehel on slider, vaata seda avalehte nii arvutis, mobiilis kui ka tahvlis.
    • Kontrolli teisigi sisulehti, sest kui kujunduse demol on skaleeruvusega probleeme, kanduvad need sageli üle ka su veebilehele.
    • Lisaks vaata järele, mida arvab valitud kujundusest Google.
  • Ühilduvus eri veebisirvijatega. Kuna inimesed kasutavad eri veebisirvijaid, seepärast peab veebileht töötama vähemalt kõigi enamlevinud veebisirvijatega. Testi kujundust Google Chrome’i, Firefoxi, Internet Exploreri ja Safariga.

Tellitud kujundused ehk rätsepatöö

Kolmas variant on kodulehe kujundus tellida disainibüroost. Hinnad algavad 1000 eurost ja võivad küündida 20 000 euroni.

Professionaalidelt tellitud kujunduse pluss on kindlasti see, et

  • kujundus on omanäoline ja arvestab ettevõtte visuaalset identiteeti;
  • koodipuhtus;
  • veebileht on kiire.

Miinus võib olla sõltuvus kujunduse loojast. Nimelt võib iga WordPressi uuendus kaasa tuua lisaarve, kuna tavaliselt on sel juhul vaja uuendada ka kujundust.

Enne rätsepalahenduse tellimist, tee teenusepakkuja kohta põhjalik kodutöö ja sõlmi kirjalik leping. Praktika on näidanud, et aeg-ajalt võib juhtuda järgmist:

  • teenusepakkuja on väga hõivatud ja tal pole enam aega kujundust uuendada;
  • kujunduse looja lõpetab töö või kolib Eestist välismaale;
  • veebilehe uuendamine maksab kaks korda rohkem kui lehe tegemine.

Kui oled veebilehe lähteülesande disainibürooga ühiselt läbi mõelnud, tagab see sulle oodatud funktsionaalsuse, eesmärgipärase kujunduse ja soovitud tulemused.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.