Märksõnad on olulise tähtsusega nii blogipostituste kui ka veebilehe tekstide kirjutamisel. Küsimus on aga selles, et milliseid märksõnu oma kodulehe sisu optimeerimisel kasutada ja kuidas leida need õiged võtmesõnad?

Märksõnade kasutamisega optimeerid sa oma veebilehe või blogipostituse otsingumootoritele. See tähendab seda, et sinu kirjutatud sisu on veebis leitav. Mida kõrgem positsioon otsingumootoris, seda enam klikke sinu veebileht saab. Kuidas siis leida õigeid märksõnu?

Võtmesõnade valikul on oluline, et valiksid õiged märksõnad, mida kasutad. Õiged märksõnad toovad su lehele liiklust, uudiskirjaga liitujaid ja kliente.

google otsing

Sinu kirjutatud sisu võib ju olla väga hea ja pakkuda väärtust sinu potentsiaalsele lugejale või kliendile, kuid kui sinu sihtrühm ei leia sind veebis üles, siis pole sind ju nagu olemaski. Seega tähtis on tunda oma sihtgruppi ning seda, mida sinu sihtgrupp veebis otsib ja millised on tema probleemid.

Kokkuvõtvalt öeldes on sul vaja valida õiged märksõnad, et sinu loodav sisu jõuaks sinu jaoks õige sihtgrupini.

Tasuta märksõnade tööriistad

  1. Märksõnaotsing

Võimalik on kasutada emt ja Elioni veebilehel olevat märksõnaotsingut. Selleks pead Neti.ee info juures valima „Hinnakiri ja näidised“ lingile ning lehel allapoole kerima, kuni leiad märksõnaotsingu. Märksõna sisestamisel saad teada, kui palju antud märksõna otsitakse.

marksonaotsing

  1. Google otsingulahter

Google salvestab, mida inimesed Googles otsivad. Seega kui hakkad otsingulahtrisse midagi kirjutama, siis Google hakkab sulle pakkuma vasteid, arvestades mis on olnud populaarsemad otsingud. Kasutades Google otsingulahtrit leiad sa täpsed fraasid, mida inimesed on enim otsinud.

marksonad

  1. Google AdWords’i märksõnade plaanija

Neist kolmest võtmesõnade tööriistast on Google AdWords’i märksõnade plaanija kõige põhjalikum. Seda seetõttu, et ta pakub ka märksõnaideid ning reastab need asjakohasuse järgi. Lisaks annab ta sulle hinnangulise arvu, kui palju on mingit märksõna otsitud. AdWords näitab ka otsingumahu trende. Hooajaliste kaupade puhul on ju trendid väga tähtsad.

Trende saab jälgida ka Google Trends abil. Kahjuks töötab see tööriist vaid populaarsemate märksõnadega. Kuid siiski tasub vaadata, kas õnnestub saada informatsiooni valitud võtmesõnade kohta.

Mina ise eelistan Google märksõnade plaanija tööriista, kuna saan oma märksõna otsingul ka uusi märksõnaideid, mida kasutada. Otsides sobivaid märksõnu näen, mida otsitakse ning võib juhtuda, et saan märksõnaideedest uue teema, millest tulevikus kirjutada.

Kuidas kasutada Google AdWordsi märksõna plaanijat?

Märksõnade plaanija kasutamiseks peab sul olemas olema Google konto. Seejärel mine aadressile https://adwords.google.ee ja logi sisse. Peamenüüst vali „Tööriistad“ menüülink ning vali „Märksõnade plaanija“.

Vali loendist „Fraasi, veebisaidi või kategooria abil uute märksõnade otsimine“.

Marksonade plaanija 1

Avanevas vormis sisesta märksõnad, muuda sihtimise seadeid ning vajuta nupule hangi ideid.

Marksonade plaanija 2

Tulemuste aknas ära unustada valida sakki „Märksõnaideed“. Sealt saad ehk uusi ideid, mida kasutada optimeerimiseks.

Marksonade plaanija 3

Mida pidada silmas märksõnade valikul?

  • Google AdWordsi märksõna plaanija kasutamisel pööra tähelepanu ka märksõnaideedele.
  • Kui alustad märksõnade planeerimist, siis alguses kirjuta omale üles 5-6 märksõna. Hiljem vali omale 1-3 märksõna, millele optimeerid oma loodava sisu.
  • Eelista märksõnu, mida otsitakse rohkem. Samas, kui optimeerid oma sisu kindlale fraasile, mis ei ole väga populaarne, kuid mis lahendab sinu sihtgrupi probleemi, siis võid saavutada väga häid positsioone otsingumootoris.
  • Jälgi, milline on märksõnade konkurents. Mida kõrgem on märksõna konkurents, seda raskem on saavutada paremaid tulemusi otsingumootoris. See tähendab seda, et nendel teemadel tuleb sul rohkem kirjutada ja vaeva näha, et saada paremaid positsioone otsingumootoris.
  • Võimalusel kasuta täpseid otsingufraase, sest nii jõuad sa oma sihtrühmani paremini. Kui kasutad liiga üldiseid märksõnu, siis saad sa oma veebilehele küll liiklust juurde, kuid paljud külastajad lahkuvad ka kiiresti sinu lehelt, kuna veebilehel olev info ei ole nende jaoks.
  • Kui oled valinud välja oma märksõnad, siis vaata, milliseid tulemusi otsingumootoris sinu valitud märksõnad annavad. Sealjuures vaata ka, kes on sinu konkurendid ja mida nemad kirjutavad. See aitab sul planeerida paremini nii võtmesõnu kui ka sisu.

Kus kasutada märksõnu või märksõnafraasi?

  • Oma peamist märksõna kasuta kindlasti pealkirjas.
  • Märksõnu, millele oled otsustanud oma sisu optimeerida, kasuta tekstis.
  • Kasuta oma peamist märksõna meta kirjelduses (meta description).
  • Peamist märksõna kasuta ka lehe URL aadressis.

Kuigi märksõnade kasutamine ja optimeerimine on tähtis, pead siiski meeles pidama, et veebilehe või blogipostituse sisu peab olema huvitav ja vajalik sinu sihtrühma jaoks. Optimeerimisest ainult ei piisa, et saada külastajaid oma kodulehele.

Kui sul tekkis suurem huvi kodulehe optimeerimise kohta, siis vaata kodulehe optimeerimine otsimootoritele ja veebianalüütika koolitust. Koolitusel saad teada, kuidas käib kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, kuidas ja mida jälgida veebianalüütika andmete osas ja mida sellest järeldada.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Häli Maurus

Häli on meie meeskonda kaua otsitud veebispetsialist, keda huvitab väga veebiprogrammeerimine ja kodulehe tegemine. Vabal ajal loeb palju raamatuid ning kannab hoolt oma isikliku raamatukogu eest.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.