Facebooki reklaamid ja Apple iOS 14.5

iOS 14 versiooni tulekuga kaasnes uuendus, mis annab Apple seadme kasutajatele võimaluse otsustada, kas nad soovivad oma andmeid teiste rakendustega jagada. Selle tulemusena on Facebookis reklaamijatel nüüd vähem andmeid ja sihtimine ebatäpsem. Mida saab selle vastu aga teha?

Uus lahendus reklaamijatele on EAM (Aggregated Event Measurement), mis võimaldab iOS 14 kasutajate sündmuste (web events) mõõtmist ning mõõta kõike seda, mida inimesed sinu kodulehel teevad.

Aggregated Event Measurment kasutamine nõuab eeltööd

Kontrolli, et sul oleks:

  • loodud Facebook Business Manageri konto ja lisatud sinna ettevõtte andmed;
  • lisatud Business Manageri oma Facebooki fännileht ja kui on, siis ka Instagrami konto ja reklaamikonto;
  • reklaamikontole lisatud Facebook Pixel, mis kogub vajalikke andmeid (nt e-poe sündmusi);
  • sisse lülitatud kaheastmeline autentimine.

Talvel hakati rääkima Apple iOS 14 tulekust ja sellest, et Apple kasutajatel on nüüd võimalus oma andmeid mitte edastada ja seega reklaami tegijad ei näe enam niipalju statistikat.

Apple on selgitanud, et kasutajale on vaja anda võimalus oma andmeid mitte jagada teiste telefonis olevate rakendustega.

Kasutajana olen ma selle poolt, kuid reklaami tegijana soovin oma reklaame täpsemalt ja kuluefektiivsemalt sihtida. Selge on see, et siin käib tegelikult kaklus kahe tehnoloogiahiiu vahel meie andmete kasutamise osas.

Aga läheme siit edasi kui reklaami tegijad ja vaatame täpsemalt, mida tuleb teha.

Mida oleks vaja esmalt teha?

Kõigepealt pead Facebookis domeeni verifitseerima. Tänu sellele tegevusele saad 8 eventi määrata iOS 14 kasutajatele vastavalt oma prioriteetidele. Lisaks on oluline domeeni kinnitamine ka turvalisuse pärast.

Kui Sul ei ole domeen kinnitatud (verified), siis tee seda esimese asjana oma Business Manageris (Business Settings Brand Safety Domains Lisa).

Sisesta avanevasse hüpikaknasse oma domeeni nimi ja kliki nuppu Lisa.

Domeeni verifitseerimiseks on 3 võimalust, kasuta neist sulle sobivat ja kinnita oma domeen. Domeeni verifitseerimine võtab FB poolt aega kuni 72 tundi.

Domeeni verifitseerimise õpetus (faili üles laadimine juurkataloogi).

Domeeni verifitseerimine DNS kirje uuendamise abil

  • Ava aadress https://business.facebook.com Seaded More Business Settings Brand Safety → Domains → Lisa
  • Sisesta avanevasse hüpikaknasse oma domeeni nimi ja kliki nuppu Lisa
  • Kui valid “Update the DNS TXT record with your domain registrar”, siis märgista ja kopeeri punktis 2 pakutav kood. See näeb välja stiilis

facebookdomainverification=i1lg9m02676dsf4gcpw2ks3p2fdjei2m

  • Logi oma veebimajutuse pakkuja iseteenindusse
  • Kui kasutad teenusepakkujana Elkdata OÜ teenuseid (veebimajutus.ee), siis vali
    • Domeen Nimeserver Otsi üles Muud DNS kirjed
    • allosas on link + Lisa uus kirje vali tüübiks TXT
    • kleebi FB lehelt kopeeritud kood kliki nuppu Salvesta muudatused.

Domeeni verifitseerimine - veebimajutus.ee

  • FB keskkonnas kliki nuppu Verify Domain

 

Kui kasutad teenusepakkujana Zone Media OÜ teenuseid (zone.ee), siis vali

    • Domeenid Minu domeenid
    • valitud domeeni real nimeserverid Muuda DNS kirjeid
    • otsi üles TXT kirjed kliki +ikooni
    • sisu lahtrisse kleebi FB lehelt kopeeritud kood
    • kliki nuppu Muuda

  • FB keskkonnas kliki nuppu Verify Domain

Domeeni verifitseerimine metatag’i lisamise abil

  • Kui valid “Add a metatag to your HTML source code”, siis märgista ja kopeeri punktis 1 pakutav kood. See näeb välja stiilis

<meta name=”facebookdomainverification”
content=”cpx0auyi6sd5fds56hhjfd1dvszsiw1d7u6ln” />

  • Logi oma veebilehe administreerimise keskkonda, kood on vaja lisada <head></head> ploki sisse. Tavaliselt on kujunduse seadetes Sul lahter, kuhu saad lisada koode, mis salvestatakse su veebilehe päisesse. Seal võib olla sul ees juba nt Google Tag Manageri kood või midagi muud.
  • Lisa lihtsalt FB’i kood kõige lõppu.

Nt, kui kasutad WordPressis Avada kujundust, siis vali Avada Options Advanced Code Fields (Tracking etc.) otsi üles lahter Space before </head> ja kleebi sinna FB’st kopeeritud kood kliki nuppu Save Changes

FB keskkonnas kliki nuppu Verify Domain.

Domeeni kinnitamisel on mitmeid plusse, kõik selleks, et saaksid paremini oma turundustegevusi Facebookis teha.

Aggregated Event Measurement

Aggregated Event Measurement on loodud selleks, et võimaldada iOS 14 kasutajate sündmuste (web events) mõõtmist. Selleks on vajalik verifitseerida veebilehe domeen ning määrata milliseid sündmusi jälgitakse.

Vali Ads Manager → Events Manager → Aggregated Event Measurement → Configure Web Evnets → oma domeen → Manage Events → Muuda → saad määrata oma sündmused (events) tähtsuse järjekorda.

Kui soovid koondada olulised tegevused üheks sündmuseks, siis on selleks mugav tööriist Event Setup Tool.

Vaata ekraanivideost, kuidas kasutada tööriista Event Setup Tool.

Kui seadistused saavad sul ükskord tehtud, siis järgmistes postitustes vaatame lähemalt, et kuidas saadud teadmisi kasutada ka reklaami tegemisel.

Soovin sulle jaksu ja pareamid tulemusi Facebookis reklaamimisel.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Eve Keerus-Jusupov

Eve poole võib pöörduda järgmistel teemadel: kodulehe tegemine WordPressiga, sh WooCommerce; GIMP, MailChimp, Google Analytics ja FB's segmentide loomine.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

15-päevane koolitus

Kõige põhjalikum kodulehe tegemise ja turundamise koolitus Eestis, mis võib anda sinu ärile konkurentsieelise.

Uuri koolitust

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Uuri lähemalt
Google Analytics õpik eesti keeles

Esimene Google Analyticsi õpik eesti keeles

Õpik annab sõna-sõnalised juhiseid, kuidas leida üles müüki mõjutavad tehnilised kitsaskohad.

WordPressi õpik paberkandjal

Õpik "Kodulehe tegemine WordPress 5-ga"

WordPressi õpiku maht on 224 lehekülge – paras ports eesti keelset juhendmaterjali, mis aitab Sul kodulehte luua.