kodulehe optimeerimine häälotsingutele

Kas oled otsinud Googlest midagi telefoniga, kasutades häälotsingut? Kuidas töötab? Kui töötab, siis on päris kiire ja mugav info leidmise viis, eks? Kui tahad, et ka sinu veebileht tuleks häälotsinguga Googles esile, siis loe edasi.

Vaata videot, kuidas töötab häälotsing

Miks kodulehe optimeerimine häälotsingutele sulle vajalik on?

Usun, et sulle pole vaja tuua numbrilist tõestust, et suur osa Google otsingutest ja kodulehe külastustest tehakse täna mobiiltelefoniga. Samas üha rohkem nutitelefoni kasutajaid ei viitsi enam trükkida, vaid kasutab selleks just häälotsingut.

Põhjused, miks kasutatakse telefonis häälotsingut

Statista uuringu andmetel on peamiseks põhjuseks just kiirus ja lihtsus, kuid on veel teisigi põhjuseid häälotsingu eelistamiseks.

Häälotsingu kasutamise põhjused

Statista uuring 2015

Eesti kontekstis peab Google häälotsingu kasutajal muidugi olema eelnevalt telefonis põhikeeleks valitud eesti keel. Kui on inglise keel, siis näiteks võid öelda “kaubamaja” ja tulemuseks pakub Google häälotsing “call to obama”.

Näen sageli oma abikaasa Eve pealt, et ta on aktiivne häälega otsija :).

Mõned näited, mida mobiilis mikrofoni abil otsitakse:

  • … minu lähedal
  • konkreetne veebileht (näiteks: noarootsikaili.ee)
  • kuidas teha midagi
  • päring inimese nime järgi
  • jne

Eriti tähtis on häälotsing kohalikele ettevõtetele ja teenuseid pakkuvatele asutustele. Kui sa otsid näiteks “rehviparandus”, siis Google võtab arvesse sinu asukohta ning näitab sinu läheduses asuvaid firmasid, kes pakuvad rehviparanduse teenust.

Pean igaks juhuks kohe ära märkima, et sellel firmal võiks soovitavalt olla ka Google My Business leht, mis on sulle tasuta.

Üldjuhul ca 75% lehtedest, mis on optimeeritud häälotsingule tulevad kenasti välja ka tavapärastes (käsitsi trükitud) otsingutulemustes.

Olgu siin igaks juhuks lisatud, et info otsimiseks kasutakse ka muid seadmeid ja rakendusi nagu näiteks

  • Microsoft Cortana;
  • Apple Siri;
  • Google Assistant;
  • Amazon Alexa;
  • jne

Vaata videot, mis iseloomustab seda, kui Google oleks mees, kes annab sinu häälotsingule vastuseid

Nagu nägid, siis alati ei mõista hr Google sinu häälotsingu sisu, kuid ta areneb ja saab iga aastaga aina paremaks.

Kuidas siis optimeerida kodulehte häälotsingutele?

Tegelikult räägime siin ikka iga sisulehe optimeerimiset ja selle juures peaksid tegema järgmist:

1. Kasuta pealkirjades kõnekeeles enam levinud küsimusi

Näiteks võib sinu artikkel või postitus alata küsimusega Kuidas teha, miks, kus asub jne.

Kirjutasin kunagi blogipostituse, mille pealkiri oli “Otsid kodulehe tegijat? Kes on head kodulehe tegijad ja kuidas valida?” .

Näiteks see postitus tuleb igati hästi esile häälotsingute puhul, mis võib olla näiteks “otsin head kodulehe tegijat” või lihtsalt “head kodulehe tegijad”.

Tähtis on ka see, et see küsimus peab olema lühike lause, mida sinu sihtgrupp häälega ka loomulikult otsiks.

2. Kui kasutad alapealkirjas küsimust, siis vasta ka sellele lühidalt ja informatiivselt

Väljavõte postituse alapealkirjast ja selle vastusest

3. Kasuta struktureeritud andmeid ja rich snippet-d, kus on küsimused ja vastused sees

Rich snippet stiilis küsimus ja vastus, mis saab otsingutulemustes rohkem tähelepanu

Rich snippet stiilis küsimus ja vastus, mis saab otsingutulemustes rohkem tähelepanu

Otsimootorid ei saa veebilehe sisulisest tähendusest alati 100 % aru. Kui kasutad sisulehe HTML koodis spetsiaalset Schema märgendust (mark-up ehk struktureeritud andmeid, siis saavad otsimootorid lehe sisust paremini aru.

Selle tulemusel on veebileht kasutajatele paremini leitav ning otsimootorid kuvavad veebilehe sisu relevantsemas vormis. See ei mõju hästi mitte ainult häälotsingutele, vaid mis tahes seadmes tehtud otsingutele.

Nimetatud tehnikat kasutatakse veel Eestis vähe, kuid see on kindlasti üks osa, kuidas oma leitavaust ja nähtavust Google otsinutes parandada. Võimalik, et vähese kasutamise põhjus on tehniline, kuid kui sul on oma veebiarendaja, siis tema saab kindlasti sellega hakkama.

4. Loo omale tasuta Google My Business leht

Kui sul on kohalik firma, mis pakub konkreetses kohas mingit teenust või sul on pood kuskil füüsilises kohas, siis soovitan sul kindlasti luua oma firmale Google My Business lehe.

Google My Business

Otsing on internetiturunduse koolitus, kuid Google näitab meie Google My Business lehte paremal.

Selle lehe juures on tähtis hoida oma info ajakohasena. Samuti kasuta sealuures neid fraase, mida sinu potentsiaalne klient võiks nutiseadme ja häälotsingu abil otsida.

Kui sul on mitmeid asukohti, näiteks poode või tanklaid, siis saad need kõik eraldi Google My Business kontole lisada. Nüüd kui mõne sinu poe juures inimene küsib häälega Google käest, et kus asub lähim bensiinijaam, siis näidatakse sinu lehte.

Boonus nõuanne 1

Kasuta oma sisulehel ja võimalusel struktureeritud andmete juures ka videot. Kui ma näiteks otsin häälega nutiseadmes pannkoogi retseptid, siis Google  armastab tuua esile neid lehti, kus tekstile ja pildile on lisatud ka video. Samuti võib ta tuua sinu video eraldiseisvalt otsingutulemustes esile.

Boonus nõuanne 2

Lisa igale olulisemale teenuselehele, tootelehele ja blogipostitusele nö KKK ehk korduma kippuvad küsimused ehk FAQ ehk sama asi nagu rich snippet. Vaata ülevalt punkt 3 pilti.

Kuidas sina valmistad oma kodulehte ette häälotsingutele?

Kodulehe optimeerimine ei ole nö viimane SEO trend, vaid see on täna juba hädavajalik. Kui sa tead, et sinu lehe külastajad tulevad nutiseadme kaudu, siis oleks viimane aeg hakata optimeerima oma sisulehti ka häälotsingutele.

Kui soovid lisada oma WordPressi kodulehele ka häälotsingu tuge, siis sobib selleks plugin Voice Search

Hetkel töötab see plugin Google Chrome veebisirivjaga nii arvutis kui ka mobiilis, aga selleks peab veebisirvija keel olema pandud eesti keele peale (tõsi, enamusel otsijates on see vaikimisi inglise keel).

Pean ütlema, et plugin saab selliste tingimuste korral eesti keelest üllatavalt hästi aru. Lisasime häälotsingu toega mooduli meie lehe blogipostituste paremasse serva – testi, kuidas see plugin eesti keelest aru saab.

Kui sulle meeldis see postitus, siis palun jaga seda!

Autor: Merlis Jusupov

Merlis on turundusspetsialist, kes on veebiturundusega sina peal alates 2008 ning tema kireks on kodulehe SEO, kodulehe testimine ja müügile optimeerimine. Merlis koolitab ja aitab ettevõtjaid veebilehe turundamise teemadel.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saad 1 x kuus head nõu
kodulehe, SEO või sotsiaalmeedia kohta

info koolituste kohta
nõustun privaatusega*

Personaalne kodulehe/e-poe tegemise koolitus

Vaata, mis koolitusi veel pakume

Kodulehe/e-poe tegemine e-opik ja e-kursus

Kodulehe/e-poe tegemine WordPress 6’ga

Õpik keskendub e-poe loomisele ja tasuta pluginate tutvustamisele, mis aitavad e-poele lisada lisafunktsionaalsust. Käime läbi kogu e-poe loomise protsessi – toodetest kuni arveni.